Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2008, 14:32
max-grunn
max-grunn is offline
Ik heb een probleem hoe doe je in word de 4 en 1 bij NH4+ (ionformule)
Dit heb ik nodig om een PO uit te werken. Bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2008, 14:35
Anika
Je bedoelt hoe je de 4+ aan de bovenkant van de regel krijgt? Dat kan op verschillende manieren.

1. Typ eerst NH, druk dan Ctrl, Shift en = tegelijkertijd in, typ 4+ en druk weer Ctrl, Shift en = tegelijkertijd in.
2. Typ NH4+, selecteer 4+, klik op 4+ met je rechtermuisknop, klik op lettertype, vink het vakje superscript aan en klik op OK.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 15:27
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Je bedoelt hoe je de 4+ aan de bovenkant van de regel krijgt? Dat kan op verschillende manieren.

1. Typ eerst NH, druk dan Ctrl, Shift en = tegelijkertijd in, typ 4+ en druk weer Ctrl, Shift en = tegelijkertijd in.
2. Typ NH4+, selecteer 4+, klik op 4+ met je rechtermuisknop, klik op lettertype, vink het vakje superscript aan en klik op OK.
Wat hij bedoelt is hoe je het ammoniumion als NH4+ in Word weergeeft. De 4 dient dus als een subscript en de + als een superscript te worden weergegeven.
@max-grunn: Je typt eerst NH en activeert dan de optie Subscript. Typ 4 en schakel de optie Subscript weer uit. Activeer dan de optie Superscript, typ dan een plus en schakel de optie Superscript weer uit. Subscript activeer je door in de werkbalk in Word op de knop x2 te klikken. Nogmaals hierop klikken schakelt Subscript weer uit. Superscript activeer je door in de werkbalk in Word op de knop x² te klikken. Nogmaals hierop klikken schakelt de optie Superscript weer uit.
Oud 23-02-2008, 16:08
dutch gamer
dutch gamer is offline
Of je gebruikt de equation editor van word (Insert -> Object -> Microsoft Equation Editor). Hiermee kun je zelfs de 4 recht onder de + typen, al weet ik niet zeker of dat in de sk normaal zo genoteerd wordt.
Oud 23-02-2008, 16:32
Anika
Oh natuurlijk 4 als subscript, beetje suf wat ik vanmiddag typte
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 17:43
max-grunn
max-grunn is offline
Vanaf welk windows is dat mogelijk?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 17:44
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Wat hij bedoelt is hoe je het ammoniumion als NH4+ in Word weergeeft. De 4 dient dus als een subscript en de + als een superscript te worden weergegeven.
@max-grunn: Je typt eerst NH en activeert dan de optie Subscript. Typ 4 en schakel de optie Subscript weer uit. Activeer dan de optie Superscript, typ dan een plus en schakel de optie Superscript weer uit. Subscript activeer je door in de werkbalk in Word op de knop x2 te klikken. Nogmaals hierop klikken schakelt Subscript weer uit. Superscript activeer je door in de werkbalk in Word op de knop x² te klikken. Nogmaals hierop klikken schakelt de optie Superscript weer uit.
Vanaf welk windows is dat mogelijk? Wij hebben namelijk nog '97 ik kan het daar iet vinden
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 17:51
Anika
Citaat:
Vanaf welk windows is dat mogelijk? Wij hebben namelijk nog '97 ik kan het daar iet vinden
Je moet daarvoor een bepaalde werkbalk aan hebben staan in Word, maar ik weet niet uit m'n hoofd welke. Met Windows heeft dat niks te maken. Je kunt een paar werkbalken uitproberen als je daar zin in hebt: ga naar beeld --> werkbalken

Je kunt ze ook op de manier die ik eerst zei activeren:
superscript: Ctrl Shift en = tegelijk indrukken (en nog een keer om weer te deactiveren)
subscript: Ctrl en = tegelijk indrukken (en nog een keer om te deactiveren)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 16:14
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Je moet daarvoor een bepaalde werkbalk aan hebben staan in Word, maar ik weet niet uit m'n hoofd welke. Met Windows heeft dat niks te maken. Je kunt een paar werkbalken uitproberen als je daar zin in hebt: ga naar beeld --> werkbalken

Je kunt ze ook op de manier die ik eerst zei activeren:
superscript: Ctrl Shift en = tegelijk indrukken (en nog een keer om weer te deactiveren)
subscript: Ctrl en = tegelijk indrukken (en nog een keer om te deactiveren)
Ik krijg het nog niet voor elkaar. Ik bedoel of het ook in word '97 past
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 17:22
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik krijg het nog niet voor elkaar. Ik bedoel of het ook in word '97 past
Jawel, het was zelfs al in Word 6 en Word 95 mogelijk. Als je de knoppen voor subscript en superscript niet te zien krijgt kun je proberen om via het menu Opmaak en de opdracht lettertype een subscript en een superscript te maken. Als je in het Help-menu van Word op subscript en superscript zoekt staat daar wel aangegeven hoe je dit kunt activeren.
Oud 24-02-2008, 19:27
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Jawel, het was zelfs al in Word 6 en Word 95 mogelijk. Als je de knoppen voor subscript en superscript niet te zien krijgt kun je proberen om via het menu Opmaak en de opdracht lettertype een subscript en een superscript te maken. Als je in het Help-menu van Word op subscript en superscript zoekt staat daar wel aangegeven hoe je dit kunt activeren.
Ja dank je ik heb het al gevonden je kan het met Ctrl ook doen is wat makkelijker en sneller toch nog bedankt
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 12:33
max-grunn
max-grunn is offline
Wie weet de ionformule van Kaliumdichromaat K2Cr2O7-2
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 13:58
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Wie weet de ionformule van Kaliumdichromaat K2Cr2O7-2
Het dichromaation kun je weergeven als Cr2O72-.
Oud 08-03-2008, 17:47
max-grunn
max-grunn is offline
Ik bedoel van kaliumdicromaat????
kalium is K+
Maar kaliumdichromaat is K2Cr2O7 ik moet daar de ionvergelijking van hebben??!?!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 10:50
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik bedoel van kaliumdicromaat????
kalium is K+
Maar kaliumdichromaat is K2Cr2O7 ik moet daar de ionvergelijking van hebben??!?!
Als je de splitsing van kaliumdichromaat in ionen bedoelt ziet dat er uit als K2Cr2O7(s) -> 2K+(aq) + Cr2O72-(aq).
Reageren

Regels voor berichten