Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2009, 14:33
SickChick
SickChick is offline
Even een vraagje, staat er op de cd-rom voldoende informatie om te slagen, of is het echt nodig om de boeken erbij te kopen? Ook hoorde ik dat er 15 vragen bij zijn gekomen, zogenaamde inzichtvragen. Weet iemand of je je hiervoor kan voorbereiden, of dat dit echt puur inzicht is? En zijn de aantal toegestane fouten hetzelfde gebleven, of zijn deze wel verhoogd met de 15 extra vragen? Wat een hoop vragen, maargoed, misschien dat jullie er raadt mee weten.

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd op 21-02-2009 om 15:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2009, 21:54
Verwijderd
Wat de inzichtvragen betreft kan ik je niet helpen, die hadden ze in mijn tijd niet (nu lijkt het ook net alsof ik bejaard ben zeg ). De examentraining cd-rom is doorgaans echt bedoeld om je kennis te testen. Dus je leert eerst uit het boek en dat test je daarna met de cd-rom. Op die manier weet je ook meteen waar je nog aan moet werken en wat je al goed genoeg kent. Bovendien wen je aan de manier waarop het CBR straks ook de examens afneemt.

Laatst gewijzigd op 22-02-2009 om 22:05.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 21:57
Verwijderd
Die Cd-rom is zeer goed. Toen je nog het oud examen had (Ja/nee, meerkeuze en open, 6fout van de 50) kwamen die van de CD-rom letterlijk terug (teniminste een groot aantal). Mijn broertje heeft dislexie en had geen zin om die boeken te lezen en te kopen (zelfs geen boek met oefenvragen!!!) Hij deed alleen die cd-rom een paar keer en was in één keer geslaagd. Die CD-rom is een echte aanrader. Aan die boeken heb je sowieso niks, zou ik niet kopen. Heb ik zelf ook nooit gedaan. (HEB AL MIJN EXAMENS VAN B TOT CE EN ADR IN 1 KEER GEHAALD!!! BEN DENK DE ENIGE IN NEDERLAND DIE DAT IS GELUKT SINDS 2000) Wat betreft het nieuwe theorie examen voor de auto weet ik niks.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 17:00
Balance
Balance is offline
@Commando: maar je weet toch helemaal niet wélke cd-rom ze heeft
Ik had destijds een cd-rom die waardeloos was. Er stonden veel te weinig vragen, dus na 2 proefexamens te hebben gemaakt, kwamen de eerste dubbele vragen al.. tja, dan is het vrij makkelijk om zo'n proefexamen te halen.
Een tweede cd-rom was beter, maar stelde ook over een hoop onderwerpen géén vragen. Ik vond het uiteindelijk toch wel een meerwaarde dat ik alles rustig nog eens kon nalezen in boeken. Je kan zo'n boek trouwens ook gewoon lenen bij de bieb, net als boeken met oefenexamens. Let er dan uiteraard wel op dat je een niet al te oude versie hebt, want anders staan de nieuwe regels en de nieuwe type vragen er alsnog niet in.

Verder kan ook ik je niks over die inzichtvragen zeggen.
Oud 23-02-2009, 17:45
SickChick
SickChick is offline
@Balance, er is maar een erkende cd-rom (ANWB) van de nieuwe rijstijl, dus dat moet wel goed zitten.

@ Commando, dat stelt me enigszins gerust, want ik leer niet echt makkelijk vanuit een boek. Daarentegen pak ik het met de cd-rom veel sneller op. Dus bedankt.

@Dittrich, ik ga maar even uit van Commando zijn antwoord, aangezien die mij iets beter ligt, and just hope for the best (ook als klinkt die van jou erg logisch

Thanx iig mensen.
Oud 23-02-2009, 17:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
@Balance, er is maar een erkende cd-rom (ANWB) van de nieuwe rijstijl, dus dat moet wel goed zitten.
Er zijn zat cd-roms dus je weet natuurlijk niet of Commando dezelfde had als jij. Voor je zijn advies volgt zou ik dat maar even checken.

Verder zou ik net zo lang oefenen tot je echt onder het aantal fouten zit dat je mag halen. En overal waar je wél fouten hebt, zou ik (als ik jou was) kijken waarom je het dan fout hebt. Want alleen letterlijk de antwoorden onthouden helpt je niet met je verkeersinzicht; als de vraag dan net wat anders gesteld wordt weet je het niet meer. Maar als je steeds na een fout opzoekt waarom je het dan fout hebt, dan leer je het juist heel goed.
Oud 23-02-2009, 19:31
Verwijderd
Volgens mijn was het die erkende van de ANWB die mijn broertje van een vriend van hem had geleend. Zelf heb ik nooit in die theorieboeken gekeken. Wel heb ik alleen zo'n boek aangeschaft met 1300 oefenvragen ofzo. Als je een vraag fout heb (al dan niet op de CD-rom) ga dan wel na waarom je hem fout heb, anders heb je er niets aan en zal je nooit en te nimmer slagen. Volgens mijn werden zelfs de foto's van die cd-rom nog op het officiele theorieexamen gebruikt in de vragen.

@ Balance: Hoe vaak ben jij gezakt?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 19:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
@ Balance: Hoe vaak ben jij gezakt?
Niet. Hoezo?
Oud 23-02-2009, 20:52
SickChick
SickChick is offline
weten jullie ook of je nog dezelfde aantal hoeveelheid vragen fout mag hebben, dacht dat het er 6 waren? Of is dat ook verhoogd?
Oud 24-02-2009, 03:52
Verwijderd
Vernieuwd theorie-examen per 1 maart 2009
Het theorie-examen voor de personenauto bestaat per 1 maart 2009 uit drie onderdelen. Het eerste onderdeel is nieuw:

Een onderdeel over gevaarherkenning (25 vragen);
Een onderdeel over verkeersregels (30 vragen);
Een onderdeel over verkeersinzicht (10 vragen).

Vanaf 1 maart 2009 slaag je voor het vernieuwde theorie-examen als:

je 12 vragen goed hebt (van de 25) van het onderdeel gevaarherkenning;
je 35 vragen goed hebt (van de 40) van de onderdelen verkeersregels en verkeersinzicht.

Aldus de site van het CBR.

@Balance: ik vraag het alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 19:46
MTpower
MTpower is offline
Je mag dus 15 fouten hebben?
Oud 24-02-2009, 21:25
SickChick
SickChick is offline
Bedankt Commando!
Oud 24-02-2009, 22:06
PV
PV is offline
ik wil wel eens voorbeelden zien van die 'gevaarherkenning'-vragen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Je mag dus 15 fouten hebben?
Nee, je moet lezen. Je mag dus maximaal 18 fouten hebben, maar daar zit wel een maar aan.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Bedankt Commando!
Graag gedaan jongen. Jij ook bedankt. Door jou weet ik wat ik wil worden: examinator bij het CBR.

Verdient minimaal 3000 per maand.
25 vrije dagen per jaar, 2 functievrije dagen en 7 adv dagen.
Flexibele werktijden (5 dagen van 9 tot half 4 of 4 dagen van 9 tot 5)
37.5 uur per week werken.

Dat wil ik ook!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 08:45
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Nee, je moet lezen. Je mag dus maximaal 18 fouten hebben, maar daar zit wel een maar aan.
Zie het, was niet helemaal helder gisteravond
Maar dat vind ik nog steeds erg veel
Oud 25-02-2009, 08:46
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Graag gedaan jongen. Jij ook bedankt. Door jou weet ik wat ik wil worden: examinator bij het CBR.

Verdient minimaal 3000 per maand.
25 vrije dagen per jaar, 2 functievrije dagen en 7 adv dagen.
Flexibele werktijden (5 dagen van 9 tot half 4 of 4 dagen van 9 tot 5)
37.5 uur per week werken.

Dat wil ik ook!
Geen wonder dat de prijzen van rijlessen zo hoog zijn
Oud 25-02-2009, 09:03
Missy
Missy is offline
SickChick, als je de boeken te duur vindt, ga eens naar de bibliotheek daar zijn ze ook vaak te krijgen. Scheelt ook een hoop geld. Misschien heb je vrienden, een neefje, nichtje, buuurjongen/meisje waar je de boeken van kan lenen?
Oud 25-02-2009, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Geen wonder dat de prijzen van rijlessen zo hoog zijn
Volgens mij ben je nu ook niet helemaal helder en zeker niet goed bij je bovenkamer. Het feit dat de rijlessen zo duur zijn heeft niets te maken met het salaris van de examinator.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 14:08
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Volgens mij ben je nu ook niet helemaal helder en zeker niet goed bij je bovenkamer. Het feit dat de rijlessen zo duur zijn heeft niets te maken met het salaris van de examinator.
Ik was inderdaad nog aan het uitnuchteren
2800 bruto voor een examinator vind ik vrij veel eigenlijk. Voor 25% minder zouden er nog genoeg zijn die dat baantje maar al te graag zouden uitvoeren.
Oud 27-02-2009, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ik was inderdaad nog aan het uitnuchteren
2800 bruto voor een examinator vind ik vrij veel eigenlijk. Voor 25% minder zouden er nog genoeg zijn die dat baantje maar al te graag zouden uitvoeren.
Ik had het over MINIMAAL hè. maximaal iets van 4000 bruto. Dus tussen 3000-4000 bruto met 1 maand vakantie per jaar en 37.5 uur per week werken.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 16:46
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik had het over MINIMAAL hè. maximaal iets van 4000 bruto. Dus tussen 3000-4000 bruto met 1 maand vakantie per jaar en 37.5 uur per week werken.
Ik las het net ja, je begint met 2800 bruto + goede vakanties + vakantiegeld + eindejaarsuitkering. Ik ga me maar eens omscholen
Oud 02-03-2009, 01:48
Verwijderd
Citaat:
Ik las het net ja, je begint met 2800 bruto + goede vakanties + vakantiegeld + eindejaarsuitkering. Ik ga me maar eens omscholen
Ja, daar zat ik ook al serieus aan te denken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 19:43
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
de cd's zijn vaak ook wel via torrents te downloaden..
Oud 03-03-2009, 20:38
Verwijderd
Citaat:
de cd's zijn vaak ook wel via torrents te downloaden..

Gewoon kopen, illegaal downloaden doen we hier niet aan he.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2009, 15:01
SickChick
SickChick is offline
Jaja jongens, ik ben geslaagd met maar 1 fout Totaal offtopic, maargoed!
Oud 05-03-2009, 15:02
Verwijderd
Gefeli
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten