Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2008, 13:50
jeroen74
jeroen74 is offline
Wie heeft er ervaring met de opleiding SPH en dan met name in Leiden? Ik kan kiezen tussen de hogeschool in Amsterdam of in Leiden. Je hoort geregeld dat de scholen organisatorisch een zooitje is en ik kom net van zo'n school, dus ben erg benieuwd hoe de ervaringen zijn in amsterdam en leiden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2008, 17:02
Verwijderd
Ik heb 2 jaar SPH aan de HS van Leiden gedaan. Ik heb ook de open dag in Amsterdam bezocht en deze vergeleken met die in Leiden. Die in Leiden kwam stúkken beter naar voren. De reden dat ik gestopt ben met de opleiding lag zeker niet aan de locatie. Ik vond het onderwijs aan hogeschool Leiden eigenlijk heel gestructureerd, goede begeleiding prettige sfeer, overzichtelijk. Zodanig beter dan de open dag van Amsterdam. Ik bleef thuis wonen, en dat betekende voor mij dik 4 uur per dag onderweg naar Leiden, ipv 1,5 naar Amsterdam. Zoveel beter vond ík het dus. Maar de sfeer moet je wel liggen. Leiden zelf vond ik namelijk niet bij mij passen. Wat dat betreft had ik weer beter naar Amsterdam moeten gaan. kortom: ik koos bewust voor Leiden omdat de hele open dag een stuk beter geregeld was, de school overzichtelijk was en uiteindelijk de opleiding ook heel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 13:23
senorita_01
senorita_01 is offline
Ik doe mwd op de hogeschool van Amsterdam, dus geen SPH. Wel kom ik vaak in aanraking met SPH-studenten omdat die in hetzelfde gebouw zitten en dus ook dezelfde organisatie hebben. En ik kan je uit mijn ervaring vertellen dat de organisatie hier behoorlijk klote is. Haha, dus als de Hogeschool van Leiden er beter uitkomt zal ik daar zeker weten voor gaan!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 17:20
Fantôme
Fantôme is offline
Heey Senorita, dan zit je bij mij op school (ben je ook 4ejaars?)
Ontopic: De organisatie op de HvA is volgens mij ook niet opperbest. Voornamelijk roosters/lokalen e.d. die weet ik niet hoe vaak per periode worden gewijzigd...
Al heb ik het idee dat er wel een aantal dingen aan het verbeteren zijn (iig qua theorie wat er gegeven wordt en trainingen e.d.).
Maar de Hogeschool van Leiden ken ik niet, dus ik kan het niet voor je vergelijken.
Reageren

Regels voor berichten