Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2008, 20:59
justhanna
justhanna is offline
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met deze variant van SPH en me hier iets meer over kunnen vertellen?

(in de zin van bevalt het, hoe is de werkdruk, is werken/leren te doen?)

En weet iemand toevallig welke school bekend staat om goed georganiseerde duale opleidingen?

Ik heb zelf al 4 jaar voltijd op de SPH doorgebracht (2 maal in het 3e jaar blijven steken) en doe momenteel SPW (verkort, in 1 jaar). Ik kijk nu uit naar mogelijkheden om verder te gaan met de SPH, maar het voltijd traject trekt me persoonlijk niet zo meer. Vandaar dat ik informatie aan het vergaren ben over andere varianten.
Oud 15-02-2008, 16:00
Verwijderd
Ik geloof dat de Saxion Hogescholen ook zo'n soort opleiding aanbied. Je zou daar eens kunnen informeren.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 17:27
justhanna
justhanna is offline
Elke hogeschool biedt bijna wel duaal studeren aan, dat is het probleem niet. Ik ben meer benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
Oud 27-02-2008, 09:24
justhanna
justhanna is offline
Ook niemand hier die iemand kent die duaal SPH studeert?
Oud 27-02-2008, 10:39
Liedewiet
Liedewiet is offline
Ik heb er zelf aan gedacht om te gaan doen, en toen heb ik gebeld met de Haagsche Hogeschool. Je moet wel toegelaten worden zodat ze zeker weten dat je het aankunt, ik moest ook een opdracht inleveren en een soort sollicitatiegesprek doen, omdat ik nogal jong was en geen ervaring had. Ik denk dat jij het wel kunt want je hebt al ervaring met de opleiding en waarschijnlijk ook met stages. Je krijgt 1 dag in de week les en de rest van de week werk je, later ook in het weekend. Dat is meestal via een instelling die contact heeft met de school, dus de school kan ook suggesties geven qua werkplek. Je bent dus veel met je opleiding bezig want je hebt ook huiswerk natuurlijk. Ik denk dat het heel goed is voor je zelfstandigheid en het staat ook beter op je CV dat je nog meer ervaring hebt buiten stages. Ik zou als ik jou was wat meer informatie vragen op de school waar je nu zit, daar kunnen ze je vast ook verder helpen. Misschien is het daar wel iets anders dan op de Haagsche Hogeschool.

Ik heb trouwens de opdracht en het gesprek helemaal niet gedaan omdat ik me bedacht had dus echte ervaring met de opleiding heb ik niet ik hoop dat je hier wat mee kan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten