Advertentie | |
|
![]() |
|
Neem eens een kijkje in Het grote 'wat kunnen we samen gaan doen'-topic. Daar zal vast wel wat tussen staan.
En verder, denk ik dat de manier waarop jij je aanzoek wilt doen uit jezelf meot komen, iets persoonlijks moet hebben en niet op een manier die iemand anders suggereert.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij ons is het ook als 'vanzelf' gegaan, zo gegroeid, zeg maar. Toch had ik het ook wel leuk gevonden als hij het op een bijzondere manier had gevraagd (en hij ook, dat weet ik
![]() ![]() Maar zoals hij bij ons gegaan is, had ook wel weer iets. ![]() Laatst gewijzigd op 28-03-2008 om 09:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eigenlijk zijn alle huwelijksaanzoeken cheesy ![]() Wel grappig, mensen vragen altijd wie het aanzoek heeft gedaan ;x en dan kijken ze beteuterd als je zegt dat het gewoon een mutual agreement was. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zou persoonlijk totaal niet gecharmeerd zijn als mijn vriend een voorbedacht, geforceerd aanzoek zou doen. Hij moet echt niet op zijn knieeen gaan voor mij, maar goed dat is persoonijk. Als hij me spontaan zou omhelsen of vanuit het niets me ermee verrast zonder al die poespas eromheen dan zou ik het nog wel leuk vinden, misschien.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe 'romantisch' jouw meisje is ingesteld. En wat voor ideaalbeelden zij zich bij zo'n aanzoek heeft gevormd. Zelf kijken dus, maar please niet forceren. btw. zo jong en dan al trouwen, niets voor mij persoonlijk |
![]() |
|
Ben ik nou zo'n hopeloze romanticus dat ik het wel leuk en geweldig vind als mijn toekomstige vriend mij ten huwelijk vraagt op een originele manier? Ik wil wél veroverd worden
![]()
|
Persoonlijk zou ik het heel leuk vinden moest mijn vriend het op een alledaagse plaats vragen. Bijvoorbeeld, als ik elke dag met de trein ga werken, dat hij me opwacht op het perron, en me daar ten huwelijk vraagt met naast een ring ook meteen een flesje champagne erbij
![]() Een aanzoek moet passen bij je vriendin. Houdt ze van over-the-top romantiek, dan kan je inderdaad je rozeblaadjes en waxinelichtjes uithalen. Is ze sprookjesachtig of eerder down-to-earth? Is er een specifieke plaats waar ze mooie herinneringen aan heeft? De eerste plaats waar je elkaar ontmoette, eerste kus? Veel succes! |
![]() |
||
Citaat:
En natuurlijk is het iets wat je bijblijft, maar als je alles tot in detail regelt of van anderen af laat hangen heb je het zelf niet eens meer in de hand en laat je het in principe door anderen vragen (al regel je het wel, maar dat vind ik toch anders).
||
Citaat:
![]() Dus op die manier groeien wij er ook wel samen naar toe en weten we van elkaar dat we het allebei wel willen. Maar ook als de plannen wat concreter worden, zou ik het heerlijk vinden als hij mij op een speciaal moment toch ook nog ten huwelijk vraagt; als soort 'start' van de concretisering van de plannen. En hoe hij dat dan doet, maakt mij niet veel uit, lief wordt het toch wel ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Een aanzoek is erg persoonlijk, maar ik vind wel dat je hoe dan ook op je knieën moet! @ Crimson: omroepen in een restaurant, dat lijkt me echt vreselijk... "Dames en heren, leg uwer bestek neer, hier een oproep van Pietjepuk: lieve schat, wil je met me trouwen?" Ik zou me verslikken in mijn struisvogelbiefstuk.
||
Citaat:
Waxinelichtjes enzo hoeft ook niet, niet al te geënsceneerd. Ga een weekendje weg, wacht op een spontaan mooi moment en doe het dan gewoon. Succes ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik zou eerst even een momentje nemen om te bedenken wat een "volgende stap" zou kunnen zijn, nadat jullie al getrouwd zijn. Trouwen moet geen hulpmiddel zijn om het voor een moment nog even wat interessanter te maken. Want als je dat nodig hebt, dan zal je nadat jullie getrouwd zijn op een gegeven moment weer zonder inspiratie komen te zitten. Maar als het daarvoor niet is bedoeld dan, dan is het harstikke leuk ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je vooral moet nagaan wat jou vriendin op prijs zou stellen. Wellicht vindt ze het aangedragen idee van waxinelichtjes fantastisch en kun je daar iets mee doen, maar als ze er net als ik alleen maar om zou moeten lachen, lijkt het me niet zo'n goede optie. Het heeft dus weinig zin om zomaar een optie die hier genoemd wordt te kiezen (en ook weinig zin om het op een forum te vragen).
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben nooit echt gevraagd, we hebben gewoon samen besloten dat we wilden trouwen en daar kwam geen verhaal bij over wie 't huishouden moest gaan doen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zat nog es te denken of ik nou zo a-romantisch was (gisteren met vriendinnen ook hierover gehad, en een vriendin van mij die niet eens wil trouwen, wilde wel per se een echt aanzoek en dan zou ze ook ja zeggen, en ik wil wel trouwen, als de relatie er naar is, maar ik wil echt geen aanzoek ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() wij weten dondersgoed dat we zullen trouwen, hell, hij heeft het al aangekondigd voordat we de eerste keer gekust hebben "als het tussen ons ooit iets wordt, moet je me wel beloven dat het voor altijd gaat zijn hé. trouwen, kindjes krijgen... ik kan me maar één ding inbeelden dat verschrikkelijker is dan het idee dat je nooit de mijne zal zijn, en dat is het idee dat je ooit de mijne geweest bent, maar dat ik je verloren heb..." ![]() maar toch gaat hij me ooit ook eens "voor echt" ten huwelijk vragen ok, doet ie elke dag .... "marriejaasj?" en dan ik: "ok. maar eerst koffie zetten hé." of: "wilt ge met mij trouwen?" en dan ik: "sure. maar gaat dat vandaag wel? 't is zondag, de loketten zijn toe..." ![]() en hij zei dat hij het dan wel op zo'n manier ging doen dat ik wel zou doorhebben dat het die keer "voor echt" is, want anders zou dat wel onnozel zijn hé ![]() ![]() [ oooh, nu vraagt ie het weer ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar romantisch is het wel, dat zeker ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maargoed. Ik wil eigenlijk niet trouwen (heeft met in het middelpunt te staan te maken), maar áls mijn vriend dan toch ooit een aanzoek zou doen, dan het liefste privé en op een bounty eiland. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een lerares kon een keer heel smakelijk vertellen over waarom moslimhuwelijken meestal beter en liefdevoller werken dan die van Nederlandse. Zij moeten echt er wat van maken omdat scheiden meestal taboe is. Nederlanders komen er snel achter als ze getrouwd zijn dat zijn sokken stinken en dan hoeven ze in een keer niet meer ![]() |
![]() |
|
Volgens mij komen de meeste Nederlanders er wel eerder achter hoor, aangezien ze meestal allang samenwonen
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Hmmja ik heb daar altijd gemengde gevoelens over. Aan de ene kant stoppen mensen er nu misschien te snel mee, omdat ze niet meer verliefd zijn of omdat de ander raar lacht oid. Maar toen hier nog een taboe bestond op scheiden, zaten er toch ook veel mensen vast in een ongelukkig huwelijk. En dat lijkt me pas echt zonde.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hét topic met de juiste instake over onjuist gebruik der Nederlandse taal.#19 Zeppelin | 500 | 24-10-2012 22:46 | |
De Kantine |
Sinaassaai #794 Sherlock | 500 | 04-01-2010 14:19 | |
Lifestyle |
Trouwen Verwijderd | 88 | 26-01-2005 21:35 | |
Lifestyle |
Anime/Kinderprint's/Getekende dingen op kleding? Verwijderd | 104 | 19-05-2004 15:01 | |
De Kantine |
Wanneer heb jij voor het laatst echt gelachen? Envy | 79 | 20-11-2003 11:06 | |
Games |
The Sims Hot Date Tiger_Wolf | 42 | 06-12-2001 08:53 |