Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2008, 11:56
deefeketje
deefeketje is offline
Hoi allen

zondag 29 juni 08 ben ik 5 jaar met m'n vriendin samen.
Ondertussen wonen we ook al bijna 1 jaar samen en denk dat het stilaan tijd is om een stapje verder tegaan.
graag zou ik een weekendje plannen van vrijdag 27 juni tot zondag 29 juni.. en haar in dat weekend een aanzoek doen..

maar ik ben niet in zo'n creatieve bui om iets leuks te kunnen verzinnen..
en het weekendje.. naar waar?
m'n vriendin houd wel van de zee/kust, maar daar komen we al zoveel dat het niet speciaal meer is..

nog een extra vraagje voor de dames: Hoe zou jou aanzoek er moeten uitzien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2008, 12:02
WolterB
WolterB is offline
Neem eens een kijkje in Het grote 'wat kunnen we samen gaan doen'-topic. Daar zal vast wel wat tussen staan.

En verder, denk ik dat de manier waarop jij je aanzoek wilt doen uit jezelf meot komen, iets persoonlijks moet hebben en niet op een manier die iemand anders suggereert.
Oud 27-03-2008, 12:02
I C U
I C U is offline
Ga naar Parijs! Niet origineel, maar wel heel erg leuk.

Mijn aanzoek... Oei, gewoon op een mooi moment, het liefst op het strand, de wind door m'n haren, hij op z'n knie voor me, brede grijns op m'n hoofd en dan zeg ik met een grijns ja en dan kussen we elkaar en we laten elkaar dan een hele tijd niet meer los. Zoiets.
Achtergrond muziek mag, maar dat is redelijk hopeloos op het strand.
Oud 27-03-2008, 12:03
Verwijderd
Binnen- of buitenland? Als t buitenland is, zou ik naar een stad als Parijs, Wenen of Barcelona gaan. Best mooie steden enzo.
Hoe mijn aanzoek eruit zou zien? Nou, het liefst heel romantisch. Met bloemblaadjes enzo, en een heel lief (geïmproviseerd) verhaaltje waarom hij met mij wil trouwen.
Ik denk dat ik eerst andere reacties moet lezen voordat ik creatiever wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 12:32
Verwijderd
Ga naar een plek die jullie allebei leuk en fijn vinden, dat maakt het juist speciaal; je hoeft niet iets anders te doen dan je normaal doet. Maar je kan bv. een keer een luxer weekend weg organiseren, dus in een iets mooie hotel, lekker uiteten samen (ipv frietjes te gaan eten ofzo ).
Hoe je vervolgens je aanzoek wil gaan doen moet echt uit jezelf komen, dat maakt het zo speciaal
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 12:45
tuttebel
tuttebel is offline
een vliegtuigje met tekst erachter muwaha.
Oud 27-03-2008, 12:53
stout!
stout! is offline
Ik ben met het met WolterB eens, wij kunnen niet bepalen wat speciaal voor jullie is. Maar misschien blokkeer je omdat je denkt dat je iets 'perfects' moet bedenken; dat hoeft niet, als het goed is gaat het haar om jou en vindt ze het al superfijn om ergens een mooi weekendje weg te zijn. En inderdaad misschien een beetje meer luxe.
Succes
Oud 27-03-2008, 13:07
Verwijderd
schrijf t met watervaste stift op je lul in erectie, koop een wat grotere ring en hang die er ook om, vraag je vriendin of ze je wil pijpen, int begin lijkt je lul alleen wat viezig, maar naarmate ze beter haar best doet zal ze het lezen en misschien van schrik wel deepthroaten!

warning: ondertekende user is in geen geval aansprakelijk voor directe of indirecte lichamelijke- of andere gevolgschade, die mocht ontstaan door niet, met juiste of niet tijdige uitvoering van de opdracht.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Neem eens een kijkje in Het grote 'wat kunnen we samen gaan doen'-topic. Daar zal vast wel wat tussen staan.

En verder, denk ik dat de manier waarop jij je aanzoek wilt doen uit jezelf meot komen, iets persoonlijks moet hebben en niet op een manier die iemand anders suggereert.
^ Dat.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 14:55
tuttebel
tuttebel is offline
- spring uit een taart
- ga uit eten bij de chinees en doe je huwelijksaanzoek in een fortune cookie
- laat het in de lucht schrijven door een zo'n vliegtuig met rook
- schrijf het heel groot op het strand, zodat ze het ziet als jullie in de luchtballon erboven vliegen (of aan komen lopen op de duin)
- schrijf t op een taart
- via de radio/tv
- ga onder haar raam staan met een megafoon
- schrijf het in rozenblaadjes op jullie bed
- neem haar mee sightseeing in de stad waar jullie zijn, naar een kerk, en ga met dr voor t altaar staan.
- stuur een smsje als ze naast je zit/als je even naar de wc bent
- laat de pianogast t zingen in t restaurant waar jullie aan t eten zijn.
- ga tijdens een concert met je spandoek richting haar staan ipv naar de band.
nu weet ik niets meer.

Offtopic: studieontwijkend gedrag?
Oud 27-03-2008, 15:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Wat tuttebel zegt o.a....

- Schrijf je huwelijksaanzoek in waxine lichtjes
- Laat je huwelijksaanzoek omroepen op het station, als ze bijv. elke ochtend de trein neemt richting werk of school
- Doe het op de traditionele manier op een plek die voor jullie allebei belangrijk is
- Enzovoorts... Wees creatief, en dan kom je vanzelf wel op iets dat passend is voor jullie allebei.

Mijn aanzoek?
Gezien mijn eigen paarden, en mijn liefde en passie voor de paardensport, zou ik het erg leuk vinden wanneer mijn vriend zichzelf tegen die tijd te paard heist. Iets waarvan ik weet dat hij dit mogelijk al van plan is, of hier in ieder geval toe in staat is. Ik heb hem dan ook al op het hart gedrukt dat hij best 1 van mijn paarden daarvoor mag gebruiken, en zelfs mijn wedstrijdpaard, maar op voorwaarde dat hij dit enkel mag doen onder begeleiding van professionals Een nieuw paard - omdat de vorige beschadigd is - is mijn ideale huwelijksaanzoek nou ook weer niet waard.
Of iets met een boot, puur omdat ik ook heel veel met scheepvaart deel. En ook een ludieke actie met theater (omdat we elkaar daarmee hebben kennen, en daar beiden een passie in delen) zou ik ook nog wel op prijs weten te stellen... 'Ridder ongeluk, presenteert zijn huwelijksaanzoek op een houten stokpaard'.
Oud 27-03-2008, 15:59
Rob
Rob is offline
Spring uit een vliegtuig zorg dat zij onder je staat en zorg dat het aan de binnenkant van je parachute staat zodat het te lezen is.

Dat is iets wat ik wel zou doen. ;x
Oud 27-03-2008, 16:00
Verwijderd
Vréselijk, al die ideeën met waxinelichtjes en omroepen en van tevoren al zeggen dat je je paard wel mag gebruiken hint hint en rozenblaadjes en en en Als iemand mij zo ten huwelijk vraagt, zeg ik uit principe nee. Sowieso wil ik helemaal geen aanzoek - het lijkt mij het leukst dat je gewoon al van elkaar weet dat je in de toekomst wel met elkaar wil trouwen (en dat heb je op een gegeven moment in een relatie toch wel) en als je dan een keer een geweldige dag samen hebt, dat je dan een beetje samen op het idee komt van "Joo, waarom gaan we nu niet trouwen?"

Zo idioot dat een man een vrouw maar ten huwelijk moet vragen... alsof je als vrouw per definitie wil en vanaf het begin van een relatie al zit te wachten op een aanzoek ofzo. Wtf echt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 16:04
Yolcu
Yolcu is offline
Ik zou zeggen: maak het niet te gek en doe iets waar je jezelf fijn bij voelt en waarbij je haar ook niet teveel voor lul zet als ze daar niet van houdt.

Mijn huwelijksaanzoek was toen we samen op vakantie (rondreis) waren. Niet op het strand of op een bijzondere locatie maar gewoon in het appartementje dat we huurden. Geen bloemen of kaarsen en zelfs geen ring (omdat hij het niet van te voren gepland had, maar het kwam wel vanuit zijn hart), maar dat vind ik ook nergens voor nodig. Ik zou het echt vreselijk vinden als hij één van de gekke dingen zou doen die in dit topic genoemd worden.
Oud 27-03-2008, 16:08
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Vréselijk, al die ideeën met waxinelichtjes en omroepen en van tevoren al zeggen dat je je paard wel mag gebruiken hint hint en rozenblaadjes en en en Als iemand mij zo ten huwelijk vraagt, zeg ik uit principe nee. Sowieso wil ik helemaal geen aanzoek - het lijkt mij het leukst dat je gewoon al van elkaar weet dat je in de toekomst wel met elkaar wil trouwen (en dat heb je op een gegeven moment in een relatie toch wel) en als je dan een keer een geweldige dag samen hebt, dat je dan een beetje samen op het idee komt van "Joo, waarom gaan we nu niet trouwen?"
Agree! Zo was het bij ons ook, want toen hij het vroeg heb ik helemaal geen antwoord gegeven omdat ik zwaar overdonderd was en niet wist of ik dat wel wilde. Maar ik vond het wel fijn om te merken dat hij met me wilde trouwen, ik had wat tijd nodig om het te verwerken zeg maar.. en een paar maanden later begonnen we spontaan te praten over een datum en nog een paar maanden later werden de plannen concreter en toen opeens gingen we de datum vastleggen en het aan onze ouders vertellen.. tis allemaal vrij relaxed gegaan. Heerlijk.
Oud 27-03-2008, 16:12
Verwijderd
Bij ons is het ook als 'vanzelf' gegaan, zo gegroeid, zeg maar. Toch had ik het ook wel leuk gevonden als hij het op een bijzondere manier had gevraagd (en hij ook, dat weet ik ). Niet over de top, maar gewoon als je samen op vakantie bent, bij een etentje of op een ander romantisch moment ofzo. Maar niet totaal onverwachts inderdaad, alleen als je van te voren al allebei met het idee speelt om te gaan trouwen en je dat van elkaar weet.

Maar zoals hij bij ons gegaan is, had ook wel weer iets.

Laatst gewijzigd op 28-03-2008 om 09:10.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 16:12
Crimson
Crimson is offline
ik zou het inderdaad op een mooie locatie vragen, maar niet met veel gedoe erbij zoals rozen en lichtjes, maar als jullie beide van de kust houden, gewoon bij zonsondergang oid
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Schrijf je huwelijksaanzoek in waxine lichtjes
- Laat je huwelijksaanzoek omroepen op het station, als ze bijv. elke ochtend de trein neemt richting werk of school
Dat zou ik echt afschuwelijk vinden.
Eigenlijk zijn alle huwelijksaanzoeken cheesy
Wel grappig, mensen vragen altijd wie het aanzoek heeft gedaan ;x en dan kijken ze beteuterd als je zegt dat het gewoon een mutual agreement was.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 17:44
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Wat tuttebel zegt o.a....

- Schrijf je huwelijksaanzoek in waxine lichtjes
- Doe het op de traditionele manier op een plek die voor jullie allebei belangrijk is
- Enzovoorts... Wees creatief, en dan kom je vanzelf wel op iets dat passend is voor jullie allebei.

Mijn aanzoek?
Gezien mijn eigen paarden, en mijn liefde en passie voor de paardensport, zou ik het erg leuk vinden wanneer mijn vriend zichzelf tegen die tijd te paard heist. Iets waarvan ik weet dat hij dit mogelijk al van plan is, of hier in ieder geval toe in staat is. Ik heb hem dan ook al op het hart gedrukt dat hij best 1 van mijn paarden daarvoor mag gebruiken, en zelfs mijn wedstrijdpaard, maar op voorwaarde dat hij dit enkel mag doen onder begeleiding van professionals Een nieuw paard - omdat de vorige beschadigd is - is mijn ideale huwelijksaanzoek nou ook weer niet waard.
Of iets met een boot, puur omdat ik ook heel veel met scheepvaart deel. En ook een ludieke actie met theater (omdat we elkaar daarmee hebben kennen, en daar beiden een passie in delen) zou ik ook nog wel op prijs weten te stellen... 'Ridder ongeluk, presenteert zijn huwelijksaanzoek op een houten stokpaard'.
Wat verschrikkelijk. Ik denk niet dat je per se een creatieve manier moet bedenken om een aanzoek te doen. Belangrijks is dat het van jou komt. Ik hoef persoonlijk geen man die op z'n knieen gaat, met een dure ring. Ik hoef eigenlijk helemaal geen 'aanzoek'. Breng gewoon het idee van een huwelijk ter sprake met haar. Zo kun je ook beslissen over het iets is wat je allebei wil en moet kunnen doen. Hoe denken jullie over geld, huishoudelijke taken, etc? Het zijn geen romantische onderwerpen, maar daar lopen veel relaties op stuk. Overigens vind ik het een beetje suf dat je op een forum vraagt om ideeen voor een aanzoek.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 17:51
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik zou persoonlijk totaal niet gecharmeerd zijn als mijn vriend een voorbedacht, geforceerd aanzoek zou doen. Hij moet echt niet op zijn knieeen gaan voor mij, maar goed dat is persoonijk. Als hij me spontaan zou omhelsen of vanuit het niets me ermee verrast zonder al die poespas eromheen dan zou ik het nog wel leuk vinden, misschien.

Maar ik weet natuurlijk niet hoe 'romantisch' jouw meisje is ingesteld. En wat voor ideaalbeelden zij zich bij zo'n aanzoek heeft gevormd.

Zelf kijken dus, maar please niet forceren.

btw. zo jong en dan al trouwen, niets voor mij persoonlijk
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 17:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ben ik nou zo'n hopeloze romanticus dat ik het wel leuk en geweldig vind als mijn toekomstige vriend mij ten huwelijk vraagt op een originele manier? Ik wil wél veroverd worden En dat het dan een moment wordt die heel memorabel blijft voor ons beiden. En dat zal dus iets persoonlijks zijn, iets wat met onze passies te maken heeft.
Oud 27-03-2008, 18:14
Crimson
Crimson is offline
nou ja ik zou het 100x zo romantisch gewoon op het strand oid vinden, als we met zn 2tjes zijn, en niet omgeroepen of in een restaurant ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 18:35
Anaïs
Anaïs is offline
Persoonlijk zou ik het heel leuk vinden moest mijn vriend het op een alledaagse plaats vragen. Bijvoorbeeld, als ik elke dag met de trein ga werken, dat hij me opwacht op het perron, en me daar ten huwelijk vraagt met naast een ring ook meteen een flesje champagne erbij

Een aanzoek moet passen bij je vriendin. Houdt ze van over-the-top romantiek, dan kan je inderdaad je rozeblaadjes en waxinelichtjes uithalen. Is ze sprookjesachtig of eerder down-to-earth? Is er een specifieke plaats waar ze mooie herinneringen aan heeft? De eerste plaats waar je elkaar ontmoette, eerste kus?

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 18:36
Poepkind
Poepkind is offline
ergens op een mooie plek, met een ring en dan op zn knieen. (rustig plekje in romantische stad s avonds, natuurplek, strand)
Oud 27-03-2008, 18:41
Fingon
Fingon is offline
Heb je wel het idee dat je vriendin sowieso ooit wil gaan trouwen, of komt dit idee alleen van jouw kant?
Ik zou niet zomaar een aanzoek doen, eerst even polsen hoe je vriendin over het huwelijk denkt.
Advertentie
Oud 27-03-2008, 19:18
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ben ik nou zo'n hopeloze romanticus dat ik het wel leuk en geweldig vind als mijn toekomstige vriend mij ten huwelijk vraagt op een originele manier? Ik wil wél veroverd worden En dat het dan een moment wordt die heel memorabel blijft voor ons beiden. En dat zal dus iets persoonlijks zijn, iets wat met onze passies te maken heeft.
Natuurlijk is het leuk als het op een originele manier gebeurt, maar om het van te voren gaan plannen moet ik niet aan denken om te doen. Zoiets kan zoals Leonoor idd al zegt groeien of op een spontane manier. Ligt er maar net aan hoe je zelf bent denk ik.

En natuurlijk is het iets wat je bijblijft, maar als je alles tot in detail regelt of van anderen af laat hangen heb je het zelf niet eens meer in de hand en laat je het in principe door anderen vragen (al regel je het wel, maar dat vind ik toch anders).
Oud 27-03-2008, 20:09
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Ik ben ook zo'n romanticus hoor Maar dan wil in combinatie met dat het hele idee van trouwen in een relatie wel al eerder besproken is en dat je daar wel ook samen al naar toegegroeid bent zegmaar. In mijn huidige relatie weten we inmiddels van elkaar dat er best wel een moment komt dat wij willen trouwen met elkaar en we hebben het er ook al wel samen over gehad wanneer het daar een mooi moment voor zou kunnen zijn (alsin nog wat langer bij elkaar zijn en wat meer vastigheid qua wonen en werken bijvoorbeeld). Dus ja, over een jaartje of wat ofzo.

Dus op die manier groeien wij er ook wel samen naar toe en weten we van elkaar dat we het allebei wel willen. Maar ook als de plannen wat concreter worden, zou ik het heerlijk vinden als hij mij op een speciaal moment toch ook nog ten huwelijk vraagt; als soort 'start' van de concretisering van de plannen. En hoe hij dat dan doet, maakt mij niet veel uit, lief wordt het toch wel
Oud 27-03-2008, 20:28
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Hoi allen
Iets met een motorhelm...

Een aanzoek is erg persoonlijk, maar ik vind wel dat je hoe dan ook op je knieën moet!

@ Crimson: omroepen in een restaurant, dat lijkt me echt vreselijk... "Dames en heren, leg uwer bestek neer, hier een oproep van Pietjepuk: lieve schat, wil je met me trouwen?" Ik zou me verslikken in mijn struisvogelbiefstuk.
Oud 27-03-2008, 21:17
Crimson
Crimson is offline
HAHA ik zei omgeroepen OF in een restaurant maar dat lijkt me beide én de combinatie, ook vreselijk ja.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 00:50
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Wat verschrikkelijk. Ik denk niet dat je per se een creatieve manier moet bedenken om een aanzoek te doen. Belangrijks is dat het van jou komt. Ik hoef persoonlijk geen man die op z'n knieen gaat, met een dure ring. Ik hoef eigenlijk helemaal geen 'aanzoek'. Breng gewoon het idee van een huwelijk ter sprake met haar. Zo kun je ook beslissen over het iets is wat je allebei wil en moet kunnen doen. Hoe denken jullie over geld, huishoudelijke taken, etc? Het zijn geen romantische onderwerpen, maar daar lopen veel relaties op stuk. Overigens vind ik het een beetje suf dat je op een forum vraagt om ideeen voor een aanzoek.
Ik zou wel een beetje teleurgesteld zijn als mijn vriend zijn aanzoek bracht als 'Hee schat, heb je al wel eens aan trouwen gedacht? Wie er dan gaat stofzuigen enzo, en misschien moeten we ook maar een hypotheek nemen. Wat vind je?'

Waxinelichtjes enzo hoeft ook niet, niet al te geënsceneerd. Ga een weekendje weg, wacht op een spontaan mooi moment en doe het dan gewoon. Succes
Oud 28-03-2008, 01:23
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ik zou persoonlijk totaal niet gecharmeerd zijn als mijn vriend een voorbedacht, geforceerd aanzoek zou doen. Hij moet echt niet op zijn knieeen gaan voor mij, maar goed dat is persoonijk. Als hij me spontaan zou omhelsen of vanuit het niets me ermee verrast zonder al die poespas eromheen dan zou ik het nog wel leuk vinden, misschien.
Volgens mij heb ik het al eerder gezegd, maar voor wat ik nog van je weet is dit volgens mij totaal niet waar. Jij zou het maar wat leuk vinden om naar een plek gebracht te worden die voor beiden speciaal/tekenend voor de relatie is, misschien een plek waar alles begonnen is, om dan, als je nietsvermoedend van het zonnetje aan het genieten bent, opeens dat aanzoek te krijgen.
Oud 28-03-2008, 09:00
curiously106
curiously106 is offline
Citaat:
Hoi allen

zondag 29 juni 08 ben ik 5 jaar met m'n vriendin samen.
Ondertussen wonen we ook al bijna 1 jaar samen en denk dat het stilaan tijd is om een stapje verder tegaan.
graag zou ik een weekendje plannen van vrijdag 27 juni tot zondag 29 juni.. en haar in dat weekend een aanzoek doen..

maar ik ben niet in zo'n creatieve bui om iets leuks te kunnen verzinnen..
en het weekendje.. naar waar?
m'n vriendin houd wel van de zee/kust, maar daar komen we al zoveel dat het niet speciaal meer is..

Ik weet het niet.

Ik zou eerst even een momentje nemen om te bedenken wat een "volgende stap" zou kunnen zijn, nadat jullie al getrouwd zijn.

Trouwen moet geen hulpmiddel zijn om het voor een moment nog even wat interessanter te maken. Want als je dat nodig hebt, dan zal je nadat jullie getrouwd zijn op een gegeven moment weer zonder inspiratie komen te zitten.

Maar als het daarvoor niet is bedoeld dan, dan is het harstikke leuk Maargoed dan zou je nu ook wel allerlei ideeen moeten kunnen bedenken over hoe je je vriendin kan verassen. Maarja dat vraag je nu aan ons...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 09:12
Verwijderd
Ik denk dat je vooral moet nagaan wat jou vriendin op prijs zou stellen. Wellicht vindt ze het aangedragen idee van waxinelichtjes fantastisch en kun je daar iets mee doen, maar als ze er net als ik alleen maar om zou moeten lachen, lijkt het me niet zo'n goede optie. Het heeft dus weinig zin om zomaar een optie die hier genoemd wordt te kiezen (en ook weinig zin om het op een forum te vragen).
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 09:22
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Ik ben ook zo'n romanticus hoor Maar dan wil in combinatie met dat het hele idee van trouwen in een relatie wel al eerder besproken is en dat je daar wel ook samen al naar toegegroeid bent zegmaar. In mijn huidige relatie weten we inmiddels van elkaar dat er best wel een moment komt dat wij willen trouwen met elkaar en we hebben het er ook al wel samen over gehad wanneer het daar een mooi moment voor zou kunnen zijn (alsin nog wat langer bij elkaar zijn en wat meer vastigheid qua wonen en werken bijvoorbeeld). Dus ja, over een jaartje of wat ofzo.

Dus op die manier groeien wij er ook wel samen naar toe en weten we van elkaar dat we het allebei wel willen. Maar ook als de plannen wat concreter worden, zou ik het heerlijk vinden als hij mij op een speciaal moment toch ook nog ten huwelijk vraagt; als soort 'start' van de concretisering van de plannen. En hoe hij dat dan doet, maakt mij niet veel uit, lief wordt het toch wel
exact dit verhaal
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Ik zou wel een beetje teleurgesteld zijn als mijn vriend zijn aanzoek bracht als 'Hee schat, heb je al wel eens aan trouwen gedacht? Wie er dan gaat stofzuigen enzo, en misschien moeten we ook maar een hypotheek nemen. Wat vind je?'

Waxinelichtjes enzo hoeft ook niet, niet al te geënsceneerd. Ga een weekendje weg, wacht op een spontaan mooi moment en doe het dan gewoon. Succes
Ja maar op die manier doe je natuurlijk geen aanzoek... dan lig je gewoon te knuffelen in bed en komt het onderwerp trouwen ter sprake ofzo, en dat gebeurt vast wel vaker, en op een gegeven moment weet je wel van elkaar dat je dat wel wilt, en dan kun je ook wel gesprekken voeren over de indeling van het huishouden enzo.. je gaat niet iemand apart nemen en dan zeggen "Jo, nu moeten we es over trouwen praten, wie doet de afwas?"
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Ja maar op die manier doe je natuurlijk geen aanzoek... dan lig je gewoon te knuffelen in bed en komt het onderwerp trouwen ter sprake ofzo, en dat gebeurt vast wel vaker, en op een gegeven moment weet je wel van elkaar dat je dat wel wilt, en dan kun je ook wel gesprekken voeren over de indeling van het huishouden enzo.. je gaat niet iemand apart nemen en dan zeggen "Jo, nu moeten we es over trouwen praten, wie doet de afwas?"
Yes, zo is het bij mijn vriendin ook gegaan... en ze had het mij ook al verteld voordat er een 'officieel' aanzoek was. Wel leuk.
Met citaat reageren
Verwijderd
Ik snap niet wat trouwen te maken heeft met de verdeling van de huishoudelijke taken, ervanuitgaande dat tegenwoordig de meeste stellen die trouwen al daarvoor al samenwoonden.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Haha, nee, inderdaad

Ik ben nooit echt gevraagd, we hebben gewoon samen besloten dat we wilden trouwen en daar kwam geen verhaal bij over wie 't huishouden moest gaan doen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Haha, nee, inderdaad

Ik ben nooit echt gevraagd, we hebben gewoon samen besloten dat we wilden trouwen en daar kwam geen verhaal bij over wie 't huishouden moest gaan doen
Jullie woonden al samen

Ik zat nog es te denken of ik nou zo a-romantisch was (gisteren met vriendinnen ook hierover gehad, en een vriendin van mij die niet eens wil trouwen, wilde wel per se een echt aanzoek en dan zou ze ook ja zeggen, en ik wil wel trouwen, als de relatie er naar is, maar ik wil echt geen aanzoek ), maar als iemand op zo'n romantisch kriebelig liefdesmoment dingen zegt als "ik hou van jou" of "blijf je altijd bij me?" dan vind ik het wel weer leuk Maar dat is ook niet zo... geslachtsafhankelijk ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 17:28
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Volgens mij heb ik het al eerder gezegd, maar voor wat ik nog van je weet is dit volgens mij totaal niet waar. Jij zou het maar wat leuk vinden om naar een plek gebracht te worden die voor beiden speciaal/tekenend voor de relatie is, misschien een plek waar alles begonnen is, om dan, als je nietsvermoedend van het zonnetje aan het genieten bent, opeens dat aanzoek te krijgen.
Zo meneer kent mij beter dan ikzelf. Knap En er is een groot verschil met naar een plek gaan die voor allebei belangrijk is en het dan spontaan te vragen, dan waxinelichtjes, vliegtuigen etc. Daarbij als hij op zijn knieën zou gaan ga ik echt hard lachen. Dat vind ik echt niets.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook zo'n romanticus hoor *knip*
idem hier

wij weten dondersgoed dat we zullen trouwen, hell, hij heeft het al aangekondigd voordat we de eerste keer gekust hebben
"als het tussen ons ooit iets wordt, moet je me wel beloven dat het voor altijd gaat zijn hé. trouwen, kindjes krijgen... ik kan me maar één ding inbeelden dat verschrikkelijker is dan het idee dat je nooit de mijne zal zijn, en dat is het idee dat je ooit de mijne geweest bent, maar dat ik je verloren heb..."
maar toch gaat hij me ooit ook eens "voor echt" ten huwelijk vragen ok, doet ie elke dag .... "marriejaasj?" en dan ik: "ok. maar eerst koffie zetten hé." of: "wilt ge met mij trouwen?" en dan ik: "sure. maar gaat dat vandaag wel? 't is zondag, de loketten zijn toe..."
en hij zei dat hij het dan wel op zo'n manier ging doen dat ik wel zou doorhebben dat het die keer "voor echt" is, want anders zou dat wel onnozel zijn hé

[ oooh, nu vraagt ie het weer echt, nu net "marriejaasj? ooooh, wij hebben zoveel leuke feestzalen in de buurt van ons appartement hé " ik hou vannem ]
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 18:35
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
idem hier

wij weten dondersgoed dat we zullen trouwen, hell, hij heeft het al aangekondigd voordat we de eerste keer gekust hebben
"als het tussen ons ooit iets wordt, moet je me wel beloven dat het voor altijd gaat zijn hé. trouwen, kindjes krijgen... ik kan me maar één ding inbeelden dat verschrikkelijker is dan het idee dat je nooit de mijne zal zijn, en dat is het idee dat je ooit de mijne geweest bent, maar dat ik je verloren heb..."
maar toch gaat hij me ooit ook eens "voor echt" ten huwelijk vragen ok, doet ie elke dag .... "marriejaasj?" en dan ik: "ok. maar eerst koffie zetten hé." of: "wilt ge met mij trouwen?" en dan ik: "sure. maar gaat dat vandaag wel? 't is zondag, de loketten zijn toe..."
en hij zei dat hij het dan wel op zo'n manier ging doen dat ik wel zou doorhebben dat het die keer "voor echt" is, want anders zou dat wel onnozel zijn hé

[ oooh, nu vraagt ie het weer echt, nu net "marriejaasj? ooooh, wij hebben zoveel leuke feestzalen in de buurt van ons appartement hé " ik hou vannem ]
Leuk joh. Ik zou me alleen echt heel benauwd gaan voelen als iemand voordat we überhaupt gezoend hebben al zoiets zegt.

Maar romantisch is het wel, dat zeker
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 16:18
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Zo meneer kent mij beter dan ikzelf. Knap En er is een groot verschil met naar een plek gaan die voor allebei belangrijk is en het dan spontaan te vragen, dan waxinelichtjes, vliegtuigen etc. Daarbij als hij op zijn knieën zou gaan ga ik echt hard lachen. Dat vind ik echt niets.
Sorry milady, die nuance ontging me even. Al is wat jij zegt nog altijd niet spontaan, maar gewoon ingepland.
Oud 29-03-2008, 16:28
Signy
Signy is offline
Citaat:
Ik zou daar persoonlijk de kriebels van krijgen.

Maargoed. Ik wil eigenlijk niet trouwen (heeft met in het middelpunt te staan te maken), maar áls mijn vriend dan toch ooit een aanzoek zou doen, dan het liefste privé en op een bounty eiland.
Oud 29-03-2008, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Ik zou daar persoonlijk de kriebels van krijgen.

Maargoed. Ik wil eigenlijk niet trouwen (heeft met in het middelpunt te staan te maken), maar áls mijn vriend dan toch ooit een aanzoek zou doen, dan het liefste privé en op een bounty eiland.
bij iemand anders ik ook, maar als je dan op een bepaald moment de ware tegenkomt ...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Jullie woonden al samen
Ik zou 't andersom ook niet hebben gewild; als je samenwoont ontdek je zoveel dingen over elkaar die voorheen misschien verborgen bleven. 't Lijkt me vreselijk om getrouwd te zijn en dan ineens allemaal nare dingen te ontdekken van je man of vrouw
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 19:59
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Ik zou 't andersom ook niet hebben gewild; als je samenwoont ontdek je zoveel dingen over elkaar die voorheen misschien verborgen bleven. 't Lijkt me vreselijk om getrouwd te zijn en dan ineens allemaal nare dingen te ontdekken van je man of vrouw
Stinkende sokken...

Een lerares kon een keer heel smakelijk vertellen over waarom moslimhuwelijken meestal beter en liefdevoller werken dan die van Nederlandse. Zij moeten echt er wat van maken omdat scheiden meestal taboe is. Nederlanders komen er snel achter als ze getrouwd zijn dat zijn sokken stinken en dan hoeven ze in een keer niet meer .
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 20:23
stout!
stout! is offline
Volgens mij komen de meeste Nederlanders er wel eerder achter hoor, aangezien ze meestal allang samenwonen . En of een huwelijk nou liefdevoller is als scheiden taboe is... wat een gekke mevrouw die dat allemaal aan haar leerlingen durft te vertellen.
Oud 01-04-2008, 20:26
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Volgens mij komen de meeste Nederlanders er wel eerder achter hoor, aangezien ze meestal allang samenwonen . En of een huwelijk nou liefdevoller is als scheiden taboe is... wat een gekke mevrouw die dat allemaal aan haar leerlingen durft te vertellen.
Maf mens ja, maar je kan wel om haar lachen. Ze bedoelde waarschijnlijk te zeggen dat als mensen actief meer energie weten te steken in zo'n huwelijk er mooiere dingen uit voort komen. Dat zou voor Nederlanders nog een mooie boodschap kunnen zijn wellicht.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 20:46
stout!
stout! is offline
Hmmja ik heb daar altijd gemengde gevoelens over. Aan de ene kant stoppen mensen er nu misschien te snel mee, omdat ze niet meer verliefd zijn of omdat de ander raar lacht oid. Maar toen hier nog een taboe bestond op scheiden, zaten er toch ook veel mensen vast in een ongelukkig huwelijk. En dat lijkt me pas echt zonde.
Reageren

Regels voor berichten