Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
de maatschappelijke norm stelt dat je gezond en succesvol bent als je je leven deelt met een partner (van het liefst dezelfde stand en of financiele positie) Als je aan andere mensen goed duidelijk maakt dat je een 'stabiele' relatie hebt, dan ben je bezig je status als normaal, geslaagd mens te 'verzekeren.' Je wilt niet weten hoe vaak ik aangesproken ben door kennissen/vrienden die het vreemd vinden dat ik nog geen relatie heb gehad, noch de discussies die ik met soulmates heb gehad die ook de noodzakelijkheid van een partner niet inzien (en dezelfde vervelende discussies hebben moeten voeren met mensen die het vreemd vinden dat ze geen relatie hebben en of daar niet achter aan zitten) Status is zoveel voor mensen, mijn oudste vriend had vroeger altijd een vriendin puur en bewust om die reden. Dat is uit de hand gelopen, en nu heeft hij een kind.. Nu geeft hij dan ook minder om die status, en meer om mensen die daar ook minder mee bezig zijn.
|
Verwijderd
|
Als ik er zelf van uit ga dat ik mijn leven ga delen met mijn huidige vriend dan wil ik wel erg graag trouwen
![]() Ik wilde altijd rond mijn 25ste trouwen omdat ik dan klaar ben met mijn studie maar sinds een paar dagen vind ik opeens dat het ook best eerder kan. Dan zijn we maar jong, dat vind ik niet erg. Ik zou graag willen trouwen omdat ik gewoon echt duidelijk voor hem wil kiezen. Door te trouwen wil ik dit aan hem laten zien. Ook denk ik dat we zo een sterkere relatie zullen krijgen, meer voor elkaar vechten als dit nodig is. En nog een voordeel; als we getrouwd zijn kunnen we samenwonen en alles wat daarbij hoort. Uiteindelijk zal ik wel willen trouwen, met wie ik dat ook zal doen. Maar ik wacht wel tot mijn vriend mij zal vragen, dus het zal nog wel heeeel wat jaren duren ![]() |
![]() |
|
![]() |
In mijn familie worden ze bijzonder oud. Zo rond de 100. Record was 102, verspreid over 3 eeuwen.
Trouwens, ook mijn ooms/tantes/achterooms/tantes/parasitaire aanhangsels zouden geshockeerd zijn. Zo'n grote opoffering is 't nou ook weer niet. Zo lang ik mijn eigen naam mag houden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik hoef niet per se te trouwen, maar als hij me vraagt zeg ik wel ja en dan vind ik dat ook echt leuk. Hij moet me ook vragen, niet omdat dat zo hoort, maar omdat ik dan weet dat hij het echt wil.
![]() Dan moeten we wel eerst al samenwonen, en de bruiloft liefst intiem (directe familie, beste vrienden) en het mag niet regenen. Ik moet toegeven dat op de dag zelf de jurk toch wel belangrijk is ![]() ![]() En ik hou m'n eigen naam. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind trouwen primitief en barbaars. Trouwen stamt uit de tijd dat vrouwen het eigendom waren van de man - het huwelijk was het eigendomsbewijs. Daarmee is het niet meer van deze tijd. Ik vind het ook een teken van zwakte dat mensen zoiets nodig hebben voor bevestiging van hun relatie; als die relatie goed is lijkt me een huwelijk ook weinig toevoegen. Ik acht de kans dat ik ooit zal trouwen uiterst klein, maar ik ben pragmatisch ingesteld, dus als mijn vriendin (of een toekomstige vriendin) dat heel belangrijk zou vinden, zou ik het misschien nog wel overwegen. Maar dan wordt het zeker niet in gemeenschap van goederen en moet zij de bruiloft volledig betalen.
|
![]() |
||
Citaat:
Dat mensen je aanspreken omdat je nog geen relatie hebt gehad heeft meer te maken waarschijnlijk met dat ze het je toewensen (=leuk) dan dat het kritiek is op jou (en je 'status').
|
Verwijderd
|
Ik vind 't wel iets liefs. Maar dan alleen met directe familie en zonder een al te dure jurk om daarna met z'n tweetjes op 't vliegtuig te stappen naar ver-weg en de komende tijd ook niet terugkomen.
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap het probleem ook niet zo goed: waarom niet gewoon de ander respecteren? Van beide kanten af dus? |
![]() |
|
Ik moet nog niet denken aan trouwen. Ik heb dan ook geen relatie, dus dat scheelt
![]() En waarom? Ja, traditie he. Ik vind het een mooi principe (elkaar eeuwige trouw beloven), plus de jurk he ![]()
|
Verwijderd
|
Ik wil ook trouwen! Ik vind het een mooi idee, elkaar eeuwige trouw beloven. Al wil ik wel mijn eigen beloftes schrijven. Mijn ouders hebben dat ook gedaan. 'Ja hallo. Elkaar tot in de dood trouw blijven. Wie zegt dat dat kan? Dalijk loop ik iemand tegen het lijf die veel leuker is dan pap. Nee, ik heb gewoon verteld waarom ik zo graag met hem wilde trouwen. We zijn al dik 24 jaar getrouwd en na 24 denk ik er nog steeds hetzelfde over.' Dit zei mijn moeder.
![]() Ik wil mijn eigne naam aanhouden, en mijn kinderen moeten ook mijn naam krijgen. |
![]() |
|
Oooh ja, trouwen. Fantastische dag, prachtige jurk, 6 uur bij de kapper, iedereen blij (en dat is verplicht!) Wij hebben het er over, het zijn serieuze plannen, maar op dit moment niet meest realistisch. Om te beginnen vanwege de geld issue, en ten tweede omdat mijn vriend zijn vader eigenlijk niet wil uitnodigen en ik vind dat hij dat niet kan maken. (ik begríjp hem wel, maar ik vind het niet kunnen) Dus daar zijn we het er nog niet over eens. En anders hang ik wel een groot doek door de zaal zodat mensen elkaar niet aanvallen ofzo.... Argh! Waarom, waarom, waarom kunnen mensen nou niet gewoon normaal doen tegen elkaar -__- /frust
Oh ja, maar ik wil wel heel graag trouwen, en niet omdat ik in het huwelijk geloof ofzo, maar omdat ik het zo mooi vind. Ik denk niet dat trouwen iets verandert aan mijn liefde voor hem en andersom netzo.
|
Ja, ik wil trouwen! En eigenlijk zijn we daar best wel mee bezig, we hebben alleen het geld er niet voor.
![]() Maar ik vind het een mooie stap om te zetten. Dat we na jaren samenwonen alsnog voor elkaar kiezen en ons hele leven met elkaar willen delen. Het ritueel, de gedachte, ik vind het mooi! Ik geloof niet dat alles anders wordt, maar meer bevestigd. Ik ben er wat meer mee bezig gegaan toen mijn zus afgelopen zomer ging trouwen. Dat was heel mooi, alles behalve traditioneel, en alleen met directe familie. En haar kinderen zeiden ook; nu heb jij ook onze achternaam, nu hoor je er ook bij ![]() Ik zie mezelf niet in een witte jurk in een kerk lopen. Het zou echt iets van ons twee gaan worden. |
![]() |
|
We willen wel trouwen, maar pas over lange tijd. En dan niet voor de buitenwereld en misschien niet een bij de burgelijke stand (misschien, zal vast wel voordelen opleveren om dat toch wel te doen) We gaan zeker niet voor een kerk trouwen. Het is iets van ons 2en, Het is een viering van onze liefde voor elkaar en de belofte samen te blijven. We willen het dan ook niet groot doen ofzo. Maar gewoon alleen directe famillieleden en misschien een paar vrienden. En dan de ceremonie op onze manier, want het is onze dag
![]() Ik denk ook niet dat er na het trouwen iets veranderd, ik denk dat het stom zou zijn te geloven dat er wel iets veranderd tenzij je echt aan geen seks voor het huwelijk doet en pas na het trouwen gaat samenwonen. Maar omdat dat bij mij niet van toepassing is zie ik trouwen als een kus, een bevestiging, een viering van onze liefde. Laatst gewijzigd op 10-03-2008 om 18:18. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Deze zomer zijn we alweer 3 jaar getrouwd (tijd vliegt!
![]() Dus een groot feest, inclusief prachtige witte jurk, bruidskindjes, schattig wit kerkje, bruidstaart, receptie, feestje, eerste dans, chocoladetaart, foto's, kortom: Alles erop en eraan. En ik vond het echt fantastisch en zou het zo weer over doen ![]() Ik besef dat we op vrij jonge leeftijd getrouwd zijn voor de huidige standaarden. Veel mensen zijn ook verbaasd als ze merken dat ik getrouwd ben en al helemaal als ze horen dat dat niet vorige week ofzo gebeurt is. Maar daarna vinden ze het ook wel weer wat hebben. Dat je bewust voor iemand kiest. En dat kan je inderdaad ook doen zonder te trouwen. In principe veranderd er niet zoveel, niet in wat je voor de ander voelt of hoe je over hem denkt. Maar aan de andere kant ook weer wel, raar genoeg. Iemand kiest zo openbaar en duidelijk voor je, dat voelt best fijn. En ik geef toe: Ik vind het gewoon nog steeds erg leuk om hem voor te stellen als 'mijn echtgenoot/man' ![]() Zoals Katje al zei: Je blijft altijd je eigen naam houden. Met trouwen krijg je alleen wel het recht om de achternaam van je partner te gebruiken. En dat doe ik dan ook. En hij ![]() Maar op je paspoort blijft altijd je eigen naam staan. Er komt alleen e/v (echtgenoot van/echtgenote van) bij met de naam van je partner. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Trouwen hoeft van mij echt niet, een samenlevingscontract lijkt me wel wat, omdat je dingen dan wat makkelijker geregeld krijgt. Maar alleen als ik al lang samen ben met die persoon. En ik zou een groot feest geven als we dat zouden doen
![]()
|
Volgende maand is het een jaar geleden dat ik getrouwd ben. We hadden al heel lang serieuze plannen om te trouwen en toen bleek ik overwachts zwanger te zijn.
UIteindelijk zijn we wat eerder getrouwd. Voor ons stond toch wel vast dat we gingen trouwen, en anders wasik nu waarschijnlijk ook wel getrouwd geweest. Het feit dat ik ineens zwanger werd was voor mij toch wel even een duwtje in de rug. Er wordt wel gezegt dat het een hele hoop gezeik is als je weer uit elkaar wilt, maar dat zal het altijd zijn, of je nou getrouwd bent of niet. Ik vind het trouwens heel dom klinken als mensen zeggen dat ze niet trouwen omdat uit elkaar gaan dan zo'n gedoe is, maar hoeveel vertrouwen heb je dan uberhaupt in je relatie en partner? Blijk baar neem je zelf je relatie al niet serieus dan, moet een ander dat dan wel doen?
|
Verwijderd
|
(klein) Voordeel van trouwen is ook, vind ik, dat je de ander verzorgt achter kan laten als de ene overlijd. Nu kan dat sowieso wel, maar daarvoor moet je dan toch naar de notaris e.d. met een lading papierwerk. Nu is dat automatisch allemaal geregeld met één papiertje en dat vind ik toch wel een prettig idee
![]() Stel dat we een huis kopen en ik overlijd, dan gaat alles automatisch naar hem toe. Maar dat geldt ook voor andere zaen. Daarvoor hoeven we niet eerst van alles op papier te zetten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De mensen die het toewensen zijn over het algemeen wel in staat om mijn argumenten te snappen. Ik heb nu een vaag soort afstandsrelatie waarbij ik veel bel met een meid, zelfs daar krijg ik verbaasde gezichten bij te verduren en veel commentaar waarom ik niet weer eens met haar afspreek e.d. Maar het maakt niet uit hoor, ik keur zo'n beetje 90% van de mensheid en beschaving af, dus het is wederzijds. En ik heb nooit beweerd dat ik een normaal, gezond mens ben. Ik zeg vaak tegen mensen dat ik stiekem een alien ben, en op een (figuurlijke) manier ben ik ook een alien ten opzichte van 'gemiddelde' mensen in deze maatschappij.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Is jouw school goed bezig? Discussies bij Trouw Simon | 7 | 20-02-2010 18:03 | |
Lifestyle |
Hoe wil je trouwen? Apomes | 93 | 07-06-2005 00:11 | |
Liefde & Relatie |
Trouwen. Reden waarom wel of niet? Verwijderd | 108 | 08-08-2004 14:42 | |
Psychologie |
Het Grote Gedichten Topic #3 Droomvlucht | 500 | 29-06-2004 19:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Trouw CarladelaParra | 0 | 12-04-2003 16:44 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 |