Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2010, 20:25
Simon
Simon is offline
Dagblad Trouw kijkt ieder jaar kritisch naar de prestaties van alle middelbare scholen in Nederland. Sinds het laatste onderzoek wordt er voor het oordeel van Trouw gekeken naar hoe de examenleerlingen scoren voor de kernvakken - de belangrijkste vakken - Nederlands, Engels en wiskunde.

Inmiddels is bij Trouw een behoorlijke discussie losgebarsten bij sommige scholen, zoals die van het OSG West-Friesland in Hoorn over of het oordeel van Trouw terecht is of niet. Sommige (oud-)leerlingen typen hele a4'tjes vol met kritiek over hun school.

Ben jij het eens met het rapport dat jouw school heeft gekregen van Trouw? Wordt er bij de pagina van jouw school ook zo heftig gediscussieerd? Zoek hier het oordeel over jouw school op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2010, 17:35
silentbob
silentbob is offline
lol, mijn school is de beste vwo-school van de stad volgens trouw
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 15:34
Verwijderd
Grappig, op mijn school heeft slechts 31% havo advies of lager, terwijl je er mavo, havo en vwo kunt doen. Klinkt dus goed. 5 van de 7 is ook niet slecht. We zitten boven het landelijk gemiddelde, al verbaast het me dat het CSE cijfer van Latijn onvoldoende is, de leraar is erg goed en ik dacht altijd dat er op het CSE goed werd gescoord. Het SE cijfer daarentegen is dan wel weer een 7,5. Nouja het gemiddelde CSE cijfer is nog altijd een 6,5 en dat is niet slecht.

Verder geen belangrijke tekortkomingen in het onderwijs en dat lijkt me alleen maar goed.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 16:23
Caviamax
Caviamax is offline
Mijn school staat er niet eens in xD
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 12:13
Verwijderd
Een of oude of slechte test helaas Mijn school waar ik lesgeef is al 4/5 jaar gefuseerd maar dat zegt de test niet.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 11:39
Hanneke
Hanneke is offline
Vraag me af van welk jaar de gegevens zijn. Het grafiekje zegt 2009, maar afgelopen jaar was 't CE-gemiddelde voor filosofie hoger dan het SE, en volgens dit lijstje is dat andersom.
Oud 20-02-2010, 16:23
Batave
Batave is offline
4/7 is redelijk.
Oud 20-02-2010, 18:03
Verwijderd
Ik gok 2009, het Latijn gemiddelde is bij ons heel laag en normaal gesproken is het hoog. Echter, vorig jaar was er maar 1 leerling die er examen in deed en die had iets van een 4 voor zijn CSE. Dat zou wel het lage gemiddelde verklaren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten