Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Hm, de beste remedie zou waarschijnlijk zijn om er op een zeker moment achter te komen dat je ongemerkt drie maanden met een zak chips onder je bed geslapen hebt en je eigenlijk ook heerlijk geslapen hebt. Maar daar heb je wel iemand anders voor nodig. En die moet je verrassen.
![]() In huis hebben is geen eten he...
|
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik zou niet goed kunnen zeggen wat TS zou moeten doen, het klinkt heel specifiek. Als je er echt last van hebt, dan helpt het misschien om eens met je huisarts te gaan praten. Leg het ook aan je ouders uit, misschien dat ze je gedrag dan soms wat beter begrijpen. Maak ook duidelijk dat het voor jou een serieus probleem is en geen grapje. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er is me iets niet duidelijk. Veroorzaakt het kraken van chips, of het zien dat iemand chips eet dat gevoel bij je? Of verlang je zelf naar chips en maakt de rest niet zoveel uit?
Ik krijg namelijk het idee dat je aanstuurt op het tweede. In dat geval klinkt het alsof je aan het eten van chips een plezierig gevoel hebt verbonden. Dat plezierige gevoel heb je nodig. Logisch natuurlijk, want iedereen wil zich prettig voelen. Het vervelende alleen is dat je verleid wordt - zo insinueer je - om een te grote portie te eten in vergelijking met je dagelijkse dieet (en dus calorieen). Uit je antwoorden blijkt dat je beseft dat je een opvallende emotie vertoont in relatie tot chips. De vraag is dan ook: waarom heb je dat plezierige gevoel nodig? Welk emotionele gat moet het plezier van chips bij jou opvullen? Ofwel, welk onplezier moet het chipsplezier compenseren? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #13 Nijn* | 500 | 26-10-2004 15:59 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic #12 Verwijderd | 499 | 11-10-2004 20:55 | |