Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2007, 14:43
Iza
Iza is offline
Hoe lang hebben jullie gewacht voor de eerste keer? En hoe lang duurde het voordat je uberhaupt verder ging met zoenen met je vriend of vriendin? Zou jij zelf ook de keuze van je vriend of vriendin om te wachten met verder gaan kunnen respecteren, of niet?
Oud 10-12-2007, 15:46
Mephisto
Mephisto is offline
Uhm, ik gok dat het rond de 1,5 ŕ 2 uur lag, misschien iets langer, misschien iets korter.

Ja, ik kan die wens respecteren, maar aangezien seks bij mij een fundamenteel onderdeel is van het samenzijn heb ik sowieso vrij weinig met mensen die graag lang willen wachten.
Oud 10-12-2007, 15:50
Samaris
Samaris is offline
Eerste keer was ongeveer een week, toen hadden we er pas tijd voor.
Met mijn huidige vriendin had ik al sex voordat we een relatie begonnen.
Wachten kan wel, maar met een goede reden, en niet al te lang. Zoals Mephisto al zei, sex is een fundamenteel onderdeel van een relatie.
Oud 10-12-2007, 15:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ja, ik kan die wens respecteren, maar aangezien seks bij mij een fundamenteel onderdeel is van het samenzijn heb ik sowieso vrij weinig met mensen die graag lang willen wachten.
Inderdaad. Vroegah wou ik nog wel een maandje wachten tot ze er 'klaar' voor was. Nu is het meer zo van "bel me dan over een maand maar weer 'es". Met m'n huidige vriendin zijn we na de 3e date met mekaar naar bed gegaan, vond ik wel tijd worden
Oud 10-12-2007, 16:59
Magican
Magican is offline
Ik heb niet gewacht eigenlijk.
Oud 10-12-2007, 17:10
remy476
remy476 is offline
dat gaat vanzelf....de ene keer sneller dan de andere keer. Maar hier is al een topic over
Oud 10-12-2007, 18:23
Iza
Iza is offline
Citaat:
dat gaat vanzelf....de ene keer sneller dan de andere keer. Maar hier is al een topic over
Oh ja sorry ik ben hier net nieuw dus dat wist ik dan niet
Oud 10-12-2007, 18:39
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
Citaat:
Oh ja sorry ik ben hier net nieuw dus dat wist ik dan niet
er zit een zoekfunctie op dit forum ^^
Oud 10-12-2007, 18:51
Verwijderd
Wachten is zó fifties
Oud 10-12-2007, 19:05
Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
dat gaat vanzelf....de ene keer sneller dan de andere keer.
Oud 10-12-2007, 20:18
Clemenzia
Clemenzia is offline
Een maand maar volgende week gaat het waarschijnlijk gebeuren.
Oud 10-12-2007, 20:39
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
Citaat:
Een maand maar volgende week gaat het waarschijnlijk gebeuren.
plán jij dat??
Oud 10-12-2007, 21:55
Verwijderd
Seks voor de relatie is niet erg, bij een auto maak je toch ook eerst een proefrit.

Maar wachten is wel ok, maar het moet niet te gek worden.. ik ga er niet voor droog staan..
Oud 10-12-2007, 22:54
Verwijderd
Citaat:
en

Citaat:
Seks voor de relatie is niet erg, bij een auto maak je toch ook eerst een proefrit.
Oud 16-12-2007, 17:55
stout!
stout! is offline
Ik kan me voorstellen dat als je al jong een relatie hebt, dat je dan nog even wil wachten.
Maar dat had ik niet.
Met mijn vriendje heb ik meteen seks gehad, dat was eigenlijk het begin van onze relatie. Ik kende hem wel al lang en wist dat ik hem leuk vond.
Oud 17-12-2007, 05:19
Verwijderd
Ik wacht liever eventjes .
Zo geweldig vind ik mn eigen lichaam nou ook weer niet en ik wil eerst weten of iemand wel echt voor mij gaat en niet voor de seks .
Oud 17-12-2007, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Zo geweldig vind ik mn eigen lichaam nou ook weer niet en ik wil eerst weten of iemand wel echt voor mij gaat en niet voor de seks .
Waarom zou iemand geen seks hebben voor de seks? Je eet toch ook geen boterhammen met kaas om een andere reden dan dat je boterhammen met kaas lekker vindt.
Oud 17-12-2007, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou iemand geen seks hebben voor de seks? Je eet toch ook geen boterhammen met kaas om een andere reden dan dat je boterhammen met kaas lekker vindt.
Als je seks met een boterham kaas wil vergelijken prima, maar voor mij zit dat niet zo in elkaar.

De drempel naar een broodje kaas is voor mij iig later dan naar bed gaan met iemand ;x.
Oud 17-12-2007, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Als je seks met een boterham kaas wil vergelijken prima, maar voor mij zit dat niet zo in elkaar.

De drempel naar een broodje kaas is voor mij iig later dan naar bed gaan met iemand ;x.
Wat ik bedoel is: de primaire reden dat iemand seks heeft, zal altijd zijn dat het lekker is. (even onderdrukking en verkrachting enzo daar gelaten)
Oud 17-12-2007, 15:03
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
En kaas zonder boterham is ook heel erg lekker
Oud 17-12-2007, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Wat ik bedoel is: de primaire reden dat iemand seks heeft, zal altijd zijn dat het lekker is. (even onderdrukking en verkrachting enzo daar gelaten)
Jawel, maar dan komen er altijd van die gevoelens bij kijken, en je moet jezelf naakt aan iemand laten zien, blabla, heel intiem allemaal.
En ik snap best dat sommige mensen daar iets minder moeite mee hebben dan ik.

Maar.. daarvoor zijn we allemaal verschillend toch?
Oud 17-12-2007, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Jawel, maar dan komen er altijd van die gevoelens bij kijken, en je moet jezelf naakt aan iemand laten zien, blabla, heel intiem allemaal.
En ik snap best dat sommige mensen daar iets minder moeite mee hebben dan ik.

Maar.. daarvoor zijn we allemaal verschillend toch?
Maar als je wel seks zou hebben, zou je dat neem ik aan doen omdat het lekker is of lijkt, niet ergens anders om.
Oud 17-12-2007, 18:00
Magican
Magican is offline
Citaat:
Maar als je wel seks zou hebben, zou je dat neem ik aan doen omdat het lekker is of lijkt, niet ergens anders om.
Of omdat je niet wilt dat de ander je in de steek laat Dat zijn de leukste meisjes trouwens.
Oud 17-12-2007, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Maar het kan toch ook op de persoon gaan terwijl je geen relatie hebt?
Ik heb alleen seks met iemand als het meer is dan lichamelijk, dus dat het ook om die persoon gaat. Maar dat wil niet zeggen dat ik er dan een relatie mee heb.

Het is toch niet zo dat als je een relatie hebt dat je ineens meer voor iemand voelt? Een relatie is meer een soort afspraak (bijv. monogamie in veel gevallen).
Oud 17-12-2007, 19:13
Ivoor
Ivoor is offline
Citaat:
idd, dus bij mij duurde het een maand ongeveer, door omstandigheden werd dat een half jaar
Oud 17-12-2007, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Nou. Een groot deel van dat 'lekker' hangt er bij mij ook vanaf of ik die persoon kan vertrouwen en dat heb ik nooit zo met iemand die ik 3 uur uit de kroeg ken.

Citaat:
Maar het kan toch ook op de persoon gaan terwijl je geen relatie hebt?
Ik heb alleen seks met iemand als het meer is dan lichamelijk, dus dat het ook om die persoon gaat. Maar dat wil niet zeggen dat ik er dan een relatie mee heb.

Het is toch niet zo dat als je een relatie hebt dat je ineens meer voor iemand voelt? Een relatie is meer een soort afspraak (bijv. monogamie in veel gevallen).
En ik hou wel van die afspraak van monogamie . Ik hoef t niet zo nodig dat de jongen waarmee ik slaap ook met anderen slaap. Seks vind ik iets exclusiefs voor een jongen waarmee ik een band heb. En die band noem ik dan maar al te graag een relatie, verkering .
Oud 17-12-2007, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Nou. Een groot deel van dat 'lekker' hangt er bij mij ook vanaf of ik die persoon kan vertrouwen en dat heb ik nooit zo met iemand die ik 3 uur uit de kroeg ken.
Ja, en als je zo iemand hebt gevonden, heb je seks omdat het lekker is. Hoera, we zijn eruit.
Oud 17-12-2007, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Ja, en als je zo iemand hebt gevonden, heb je seks omdat het lekker is. Hoera, we zijn eruit.
Ze zegt toch ook nergens dat dat niet zo is? Tenminste, in deze context bedoelt ze dat het hem gaat om seks met haar en dus niet seks in het algemeen, en zij dus een middel is i.p.v. een doel.

Ik snap het gevoel trouwens wel. Niet per se een relatie maar wel dat je iemand kent, weet wat je van iemand kan verwachten.
Oud 18-12-2007, 03:55
Verwijderd
Citaat:
Wat probeer je nou?
Mijn ontzettend emotionele besluit te ondermijnen met je onwijs rationele argumenten? Oh oh oh, wat maak je t jezelf moeilijk dan, want het feit dat ik wil wachten met seks totdat ik iemand beter ken en vertrouw kan ik toch alleen maar onderbouwen met emo-argumenten, die zo makkelijk onderuit te halen zijn dat het zelfs geen prestatie is voor een kleuter van 4.
Oud 18-12-2007, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Wat probeer je nou?
Mijn ontzettend emotionele besluit te ondermijnen met je onwijs rationele argumenten? Oh oh oh, wat maak je t jezelf moeilijk dan, want het feit dat ik wil wachten met seks totdat ik iemand beter ken en vertrouw kan ik toch alleen maar onderbouwen met emo-argumenten, die zo makkelijk onderuit te halen zijn dat het zelfs geen prestatie is voor een kleuter van 4.
Waarom denk je dat het of-of is? Ik probeer je duidelijk te maken dat het en-en is.
Oud 18-12-2007, 15:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zou de keus van mijn vriend(in) om te wachten, ten alle tijden respecteren, maar persoonlijk heb ik niet zoveel met uitspraken als 'Ik wil geen seks voor het huwelijk'. Seks is voor mij persoonlijk een erg belangrijk onderdeel van een relatie, en een jaar wachten is misschien best de moeite waard, maar bij alles wat langer duurt ben ik gevlogen zegmaar.

Bij voorkeur wacht ik altijd wel wat weken of maanden, maar bij mijn huidige vriend liep dit compleet anders. Achteraf nooit erg gevonden hoor, maar toch
Oud 18-12-2007, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Waarom denk je dat het of-of is? Ik probeer je duidelijk te maken dat het en-en is.
Het is toch ook en-en.
Ik heb dan én fijne seks én ik heb t met iemand die ik vertrouw omdat ik een tijdje heb gewacht.

Ik wil alleen niet nummer zoveel zijn, of niet de enige, of zomaar iemand. Dus niet seks om de seks.
Oud 18-12-2007, 15:30
Verwijderd
Citaat:
En ik hou wel van die afspraak van monogamie . Ik hoef t niet zo nodig dat de jongen waarmee ik slaap ook met anderen slaap. Seks vind ik iets exclusiefs voor een jongen waarmee ik een band heb. En die band noem ik dan maar al te graag een relatie, verkering .
Seks is zo exclusief als je het zelf maakt.. Ik vind het zelf onzin om te zeggen dat het pas is bij een relatie want een relatie hebben is niet meer dan een afspraak.
Ik vind dat het gaat om gevoel, op basis daarvan heb ik seks met iemand.
Op basis van mijn gevoel ga ik ook pas een relatie aan, maar de term relatie is eigenlijk net zoals trouwen, enkel iets formeels maar het is niet waar het om draait.
Oud 18-12-2007, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Seks is zo exclusief als je het zelf maakt.. Ik vind het zelf onzin om te zeggen dat het pas is bij een relatie want een relatie hebben is niet meer dan een afspraak.
Op basis van mijn gevoel ga ik ook pas een relatie aan, maar de term relatie is eigenlijk net zoals trouwen, enkel iets formeels maar het is niet waar het om draait.
Maar.. als jij nu als zegt 'ik vind het zelf', dan geef je toch al aan waar deze hele discussie om draait.
Namelijk mijn gevoel dat ik liever pas seks heb met iemand als ik een relatie heb met iemand, als ik iemand vertrouw en zeker weet dat iemand er niet zomaar vandoor gaat. En ja, aan vertrouwen van iemand en de zekerheid dat iemand er niet zomaar vandoor gaat, verbind ik het liefste de afspraak 'relatie', omdat het dan in mijn ogen exclusief is.

En dat hoeft ook niet jouw manier van leven te zijn of die van iemand anders, maar zo werkt het wel voor mij.
Oud 18-12-2007, 16:05
Verwijderd
Ik snap je wel hoor, begrijp me niet verkeerd

Maar denk dat het voor jongens ook anders werkt dan voor vrouwen
Oud 18-12-2007, 16:13
Changshan
Changshan is offline
Citaat:

Sssst verdomme.
Oud 18-12-2007, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je wel hoor, begrijp me niet verkeerd

Zou je denken .
Oud 18-12-2007, 16:20
Verwijderd
Vrouwen hebben geloof ik vaker de eigenschap zich aan iemand te hechten als ze er seks mee hebben gehad
Oud 18-12-2007, 16:49
Changshan
Changshan is offline
Oh, dat probleem heb ik ook hoor. Kwestie van emotionaliteit.
Oud 18-12-2007, 17:03
Verwijderd
Het zou pas leuk worden als mannen er eens rekening mee gingen houden dat vrouwen zich binden aan mannen waarmee ze seks hebben.
Oud 18-12-2007, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Het zou pas leuk worden als mannen er eens rekening mee gingen houden dat vrouwen zich binden aan mannen waarmee ze seks hebben.
Doen sommige mannen net zo goed als sommige vrouwen hoor.
Oud 18-12-2007, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Hmm, bij mij is een relatie toch ook een gevoel, hoor. Ik kan alles met iemand doen wat je ook in een relatie doet - regelmatig zien, seksen, samen lachen, uitjes hebben, klagen over vervelende vakken, weet ik veel - en toch is het dan geen een relatie. D'r zit bij mij wel een gevoel aan vast van "Ja ik denk dat dit 'm wordt, dit proberen we écht". En dan zijn er vast wel meer die dat hebben.

Citaat:
Vrouwen hebben geloof ik vaker de eigenschap zich aan iemand te hechten als ze er seks mee hebben gehad
Niet per se hoor Ik vind het gewoon léuker als het met iemand is die in ieder geval leuk vind en niet alleen aantrekkelijk, en met wie ik dus tenminste wil daten/scharrelen en niet alleen ONSen.
Oud 18-12-2007, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Niet alle mannen zijn zo
Ik heb pas seks met een meisje als ik ook zeker weet dat er achteraf geen gezeik door komt. Doordat ze verliefd wordt of is, ik vind vriendschap ook belangrijker dan seks

Citaat:
Niet per se hoor Ik vind het gewoon léuker als het met iemand is die in ieder geval leuk vind en niet alleen aantrekkelijk, en met wie ik dus tenminste wil daten/scharrelen en niet alleen ONSen.
Maar een ONS is ook heel iets anders.
Met een ONS heb je verder geen gevoel voor die persoon
Oud 18-12-2007, 18:17
Bhoebha!
Bhoebha! is offline
totdat je zeker weet dat de relatie niet op seksgebaseert is
Oud 18-12-2007, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Hoe weet je dat dan zeker?
Oud 18-12-2007, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Nouja, ligt eraan..
Die keuze kun je ook maken..

Als je er beide maar gewoon goed over voelt, niet dat de ene het puur om de seks doet en de andere verliefd is.
Oud 18-12-2007, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Maar een ONS is ook heel iets anders.
Met een ONS heb je verder geen gevoel voor die persoon
Kán wel, is wel balen denk ik
Oud 19-12-2007, 08:06
)Vampje(
)Vampje( is offline
In theorie vind ik het wel mooi wanneer mensen willen wachten.
In de praktijk knap ik er echt gigántisch op af.

Seks is gewoon belangrijk, en ik wil het liefst meteen weten of het klikt op dat vlak, klaar.
Niet dat ik helemaal emotioneel naar hem toe ben gegroeid, dolverliefd ben, en als we dan na een maand eindelijk eens seksen, blijkt dat het een stumper is. Da's toch wel een teleurstelling.
Oud 19-12-2007, 09:19
Verwijderd
Indeed, very true
Oud 19-12-2007, 17:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Alle relaties, behalve bankrelaties, zijn op seks gebaseerd.

Regels voor berichten