Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2008, 19:47
Verwijderd
Hallo,

Ik ben maandag 21 april voor het eerst begonnen met de pil slikken.
Toen was het de derde dag van m'n menstruatie.
Nou ben ik vrijdag (eergister) vergeten de pil te slikken en had ik seks zonder condoom, en zaterdag had ik ook seks zonder condoom. Hij kwam ook paar keer in me klaar. Nu vraag ik me af of ik zwanger kan raken?

Want ik heb al 1 x norlevo (noodpil) geslikt toen condoom n keer gescheurd was.
En nog een keer norlevo geslikt toen ik het zonder deed. Kortom 2 x norlevo gebrukt. Dus dat zal zowieso niet helpen.

Maar nu weet ik geen raad.
Oud 04-05-2008, 19:55
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik verplaats je topic even naar L&G -->
Oud 04-05-2008, 20:59
Verwijderd
Jullie weten ook niet van reageren.
Oud 04-05-2008, 21:02
Gothic
Gothic is offline
www.pilvergeten.nl
Oud 05-05-2008, 02:40
Verwijderd
De morning after pil, tweemaal achter mekaar? En gewone pil? En je bent 3 dagen voor je menstruatie begonnen? Errr? En dit hoort in het grote pil-topic.
Oud 05-05-2008, 08:12
Gothic
Gothic is offline
laat je op soa's testen
Oud 05-05-2008, 09:12
llell
llell is offline
volgens mij is de pil in de eerste maand sowieso nog niet veilig. en als ik me niet vergis waren het zelfs de eerste drie maanden....

dat wordt dus een kind of een soa, of een kind met een soa :?
Oud 05-05-2008, 10:26
Elmoo
Elmoo is offline
Klopt inderdaad ja.. je kunt pas 'veilig' seks hebben met de pil na ongeveer 3 maanden. En dan is hij nog niet voor 100% veilig.
Ik zou even contact opnemen met je huisarts als je er op internet niet uitkomt.. en de volgende keer eerst goed de bijsluiter lezen
Oud 05-05-2008, 10:54
Verwijderd
Citaat:
volgens mij is de pil in de eerste maand sowieso nog niet veilig. en als ik me niet vergis waren het zelfs de eerste drie maanden....

Als je op de derde dag van je menstruatie begint is hij na 7 dagen veilig volgens mijn bijsluiter en huisarts.
Oud 05-05-2008, 14:44
Verwijderd
Idd, de pil is meteen veilig als je begint met slikken op de 1e dag van je menstruatie. Bij de 1e keer dan. En de pil is nooit 100% veilig, maar dat is een condoom ook niet.

@ TS: weet je zeker dat de pil iets voor jou is? Waarom geen prikpil ofzo. Je bent er best laks mee, als ik zo eens kijk naar hoe ik hem slik en wat de bijsluiter zegt.
Oud 05-05-2008, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Klopt inderdaad ja.. je kunt pas 'veilig' seks hebben met de pil na ongeveer 3 maanden. En dan is hij nog niet voor 100% veilig.
Ik zou even contact opnemen met je huisarts als je er op internet niet uitkomt.. en de volgende keer eerst goed de bijsluiter lezen
Wat bazel je nou over de bijsluiter goed lezen Daar staat in dat de pil veilig is als je hem slikt vanaf de eerste dag van de menstruatie.

Citaat:

onzin en onzin, doe even normaal.

Nirawatsi: Als ik het goed begrijp ben je één pil vergeten in de tweede week. Als je de 7 pillen daar voor níét bent vergeten is dat geen enorm probleem en zou je in principe niet zwanger kunnen zijn. Voor de zekerheid is het waarschijnlijk verstandig om de komende 7 dagen toch een condoom te gebruiken. Ben je van te voren meer pillen vergeten, bel dan je huisarts even.
Verder: wees wat punctueler met het slikken van de pil. Doe het bijvoorbeeld altijd op hetzelfde tijdstip, zet er je wekker voor. Bewaar de pil op een plek waar je vaak kijkt, zoals naast je tandenborstel of in je portemonnee.
Je hebt seks zonder condoom, zijn jij en je vriendje allebei soa-vrij? Anders zijn er in het land verschillende soa-poli's waar je gratis en anoniem je kan laten testen. Zo'n test is echt niet eng en je kan bijvoorbeeld een vriendinnetje meenemen als je je toch zorgen maakt.

Succes
Oud 05-05-2008, 16:24
Verwijderd
Voor dit soort vragen bestaat er op L&G het prachtige grote pil topic.
(En iets meer geduld mbt reacties dan een uur kan geen kwaad.)

Wanneer heb je de morning afterpil geslikt? Na de keren dat je de pil vergeten was of voordat je de pil slikte? Als een man in je klaar komt kan je altijd zwanger raken. De pil is de eerste maand alleen veilig wanneer je hem vanaf de eerste dag van je menstruatie hebt geslikt (zoals in de bijsluiter vermeld staat).

De morning afterpil helpt in principe altijd wanneer je hem slikt, of je hem nu al eerder hebt gebruikt of niet.

Misschien is de prikpil of een spiraaltje meer geschikt voor je als je de pil regelmatig vergeet?
Topic gesloten

Regels voor berichten