Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2008, 07:42
Missy
Missy is offline
Je weet het vast nog wel: weeksluitingen, toneelstukjes, de musical van groep 8. Voor de één een plezier en de ander een drama. Vond jij zulke toneelstukken altijd leuk? Had je meestal de hoofdrol? Wat vond je er wel leuk of niet aan?

De musical: was dat voor jou een groot feest? Had je een leuke rol? Wou je het publiek boeien? Wat voor musical was het?

Werd het altijd groot uitgepakt met veel decorstukken? Of was een tafeltje en stoeltje voldoende?
Oud 18-04-2008, 16:10
Ieke
Ieke is offline
Ik vond het altijd enorm leuk.
Omdat we relatief kleine klassen hadden op de basisschool deden groep 7 en 8 de grote schoolmusical meestal samen, maar de kinderen uit groep 8 kregen de grote rollen.
In groep 7 heb ik alleen in het koor gezeten. We hadden toen het koffertje van meneer van Dalen en heel precies weet ik het eigenlijk niet meer.
In groep 8 hadden we Vlieg op en ik had een leuke rol, een van de slechte. Er waren 3 slechte, 2 vriendinnetjes en ik hadden die rollen dus dat was erg leuk. Met een eigen lied en zelfs daarin alle 3 een solostukje. Ik weet nog dat ik iets had over kleuren geld, maar zwart geld toch echt nooit van gehoord had
Verder hadden we weeksluitingen, een kerstopvoering, een keer een scapinoballet en nog meer wat ik me niet allemaal meer kan herinneren. Wel veel en ik vond het altijd leuk.

Op de middelbare school hadden we in de brugklas ook een musical/opvoering. 3 theaterdagen en dan deed iedereen wat, alle brugklassen samen. (De ene groep ging decor maken, volgende zorgde voor de muziek, anderen deden het toneel en zo had je er een heleboel) In mijn jaar ging het over de griezelbus en ik deed toneel en zat in de bus. Ook erg leuk.
Ook hadden ze nog een grote voorstelling van de bovenbouw. Wel auditie gedaan maar er waren er veel te veel die wilden (vooral de meiden) dus ik had pech.
Verder waren er nog wel wat losse dingetjes (sinterklaas was ook altijd iets wat gepaard ging met cabaret etc) maar weinig echt grote dingen.
Oud 18-04-2008, 18:48
Changshan
Changshan is offline
Ik vond het fantastisch. Al heeft een schoolmusical ook altijd wel wat geforceerds.
Oud 22-04-2008, 23:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vond het fantastisch. Al heeft een schoolmusical ook altijd wel wat geforceerds.
Dit ja.

Ik zag laatst de video van mn musical terug. Vreselijk .

(hoewel ik mezelf nog wel te pruimen vond, imho )
Oud 24-04-2008, 13:45
Bloem
Bloem is offline
For this was wow, heavy and cool. Ofzoiets

Ik vond het heel erg leuk, kon en kan niet zingen, was eigenlijk erg verlegen maar kreeg tóch een redelijke rol, wat mijn zelfvertrouwen goed deed. Volgens mij kwam ik pas het cassettebandje(!) nog ergens tegen, zal eens kijken of die het nog doet.

Verder hadden we regelmatig maandsluitingen waarin wat toneelstukjes gedaan werden, dat was de ene keer leuker dan de andere. In mijn fotoalbum zitten nog wel wat foto's van die opvoeringen, grappig om terug te zien.
Oud 24-04-2008, 15:34
Uice
Uice is offline
We hadden altijd maandsluiting op school, en toen ik in groep twee zat deden heel veel kinderen iets met een groepje, hippe liedjes playbacken enzo. Alleen ik stond solo op het podium Hanse Panse Kevertje te zingen in een streepjestrui.

En op bepaalde familiebijeenkomsten werden er dan ook stukjes gedaan, en ik deed op een gegeven moment iets samen met mijn moeder. Toen het afgelopen was genoot ik zo van het aplaus, dat ik niet van het podium af wilde en bij wijze van toegift mijn volledige repertoire aan Sinterklaasliedjes begon te zingen, al was het zomer. Jaja, toen al een echt podiumbeest.
Oud 26-04-2008, 17:36
Changshan
Changshan is offline
^
Oud 12-05-2008, 23:46
Martiño
Martiño is offline
Ohja, en ik heb zowaar een echte dramacursus gedaan in de brugklas, en daar deden we ook een kleine uitvoering mee. Ik vond het wel leuk, maar we werden ook heel hard uitgelachen.
Oud 13-05-2008, 15:08
flyaway
flyaway is offline
Ik ging heel vaak met vriendinnen en zusjes 'toneelspelen'. Met mn zusjes was ik vaak de slechterik, de man, de heks, de strenge directrice op school en zij mochten de prinsesjes zijn. Drama-lessen op school vond ik echt geweldig, keek er de hele week naar uit en genoot elke minuut. Hoewel de leraar verschrikkelijk was en de klas nog minder.
In mijn hoofd deed ik ook vaak of wat ik deed een toneelstuk was, had in mijn hoofd dan hele koren en muziekjes en decors om me heen.
De musical op school vond ik geweldig om te oefenen, had een kutklas maar dat maakte het contrast nog groter Ik had een van de zeven hoofdrollen (we hadden een grote klas) en het was zelfbedacht door een leraar. Ging nergens over, was in het publiek geen hout van te verstaan. Maar het was 'DE musical van groep acht' dus daarom was het al leuk, hoe het ook zou aflopen.
Oud 13-05-2008, 21:33
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je weet het vast nog wel: weeksluitingen, toneelstukjes, de musical van groep 8. Voor de één een plezier en de ander een drama. Vond jij zulke toneelstukken altijd leuk? Had je meestal de hoofdrol? Wat vond je er wel leuk of niet aan?

Wij deden om de zoveel tijd altijd een podiummiddag, en dan gingen mensen dansjes doen, of liedjes doen met de hele klas of kleine toneelstukjes. Toen ik in groep 8 zat vond ik het oersaai om naar die kleintjes te kijken, want oh oh oh het was allemaal zo slecht en ongeorganiseerd enzo. Ik vond het wel atijd leuk om te doen maar ik hield niet van schmink, daar hou ik nog steeds niet van. Ook niet zo van make-up enzo.

Ik vond het wel altijd leuk om playbackstukjes te doen, aan het einde van groep 7 verhuisde mijn beste vriendin naar Rotterdam, en mijn andere beste vriendin was een enorme spast, die kon echt niet dansen. Dat was heel gemeen, dan wilde ik eigenlijk geen dansjes met haar doen. We hebben het wel nog eens gedaan, we deden in groep acht een hele grote playbackshow om geld in te zamelen voor het zeilkamp en toen deden we met nog wat mensen de 10 kleine tuinkabouters. En toen deed ik ook een dansje alleen.
Ik weet niet wat me bezielde, want ik kan geen pasjes onthouden, daar heb ik ook geen coordinatie voor. Meestal improviseerde ik dan wat, behalve tijdens het refrein wat dat zat vol met hippe pasjes. Ik werd wel 3e in mijn eentje met die playbackshow trouwens. WTF.

En onze eindmusical was Pudding Tarzan, daar speelde ik Woze Wizie, de heks. Ik moest ook een liedje zingen, maar dat vond ik wel leuk want ik zing graag. En ze vonden het ook wel goed, geloof ik.
Ik kan wel vrij goed teksten onthouden trouwens, ik kende hele scènes uit mijn hoofd als ik niets zei, en dan vergaten de mensen die er wel in zaten steeds wat ze moesten zeggen en dan vond ik ze stom. Ik heb wel heel veel geimproviseerd als Woze Wizie, trouwens. Ik vond mijn stuk tekst anders niet zo leuk, dus ik bedacht er vanalles bij, over mijn zus die op de brandstapel werd gegooid en dat dat een goed jaar was.

In de tweede had ik ook nog auditie gedaan voor de musical die we op de middelbare school ieder jaar doen, maar dat was niets geworden. Wat ook niet zo erg is want eigenlijk hou ik niet van musicals. Dan ga ik liever optreden met een gitaar, en daarnaast ook nog toneelspelen, maar geen musical om het te combineren. Bah.

De musical: was dat voor jou een groot feest? Had je een leuke rol? Wou je het publiek boeien? Wat voor musical was het?

Werd het altijd groot uitgepakt met veel decorstukken? Of was een tafeltje en stoeltje voldoende?
Oud 14-05-2008, 09:43
WolterB
WolterB is offline
Wij hebben op de basisschool in groep 7 allemaal losse stukjes gedaan en in groep 8 een musical. Echt veel kan ik me er niet meer van herinneren, alleen dat ik nooit de rollen kreeg die ik eigenlijk wilde hebben

Een jaar of 2 geleden heb ik bij een vriend thuis opnamen gezien van onze musical, echt gaaf dat daar opnamen van gemaakt zijn. Ook moet ik ergens bij mn moeder het musicalboekje hebben liggen in een grote doos. Zal hem eens opzoeken, want veel weet ik er niet van.

Voor mijn huidige opleiding hebben we in het eerste jaar zelf een stuk moeten schrijven en uitvoeren (ca. 15-20 minuten) en dat vond ik echt geweldig om te doen. Alles wat je doet/zegt in eigen hand houden, zelf ideeën voor het decor bedenken en uitwerken is iets waar ik mijn creavitivteit goed in kwijt kan.

Regels voor berichten