Je weet het vast nog wel: weeksluitingen, toneelstukjes, de musical van groep 8. Voor de één een plezier en de ander een drama. Vond jij zulke toneelstukken altijd leuk? Had je meestal de hoofdrol? Wat vond je er wel leuk of niet aan?
Wij deden om de zoveel tijd altijd een podiummiddag, en dan gingen mensen dansjes doen, of liedjes doen met de hele klas of kleine toneelstukjes. Toen ik in groep 8 zat vond ik het oersaai om naar die kleintjes te kijken, want oh oh oh het was allemaal zo slecht en ongeorganiseerd enzo. Ik vond het wel atijd leuk om te doen maar ik hield niet van schmink, daar hou ik nog steeds niet van. Ook niet zo van make-up enzo.
Ik vond het wel altijd leuk om playbackstukjes te doen, aan het einde van groep 7 verhuisde mijn beste vriendin naar Rotterdam, en mijn andere beste vriendin was een enorme spast, die kon echt niet dansen. Dat was heel gemeen, dan wilde ik eigenlijk geen dansjes met haar doen. We hebben het wel nog eens gedaan, we deden in groep acht een hele grote playbackshow om geld in te zamelen voor het zeilkamp en toen deden we met nog wat mensen de 10 kleine tuinkabouters. En toen deed ik ook een dansje alleen.
Ik weet niet wat me bezielde, want ik kan geen pasjes onthouden, daar heb ik ook geen coordinatie voor. Meestal improviseerde ik dan wat, behalve tijdens het refrein wat dat zat vol met hippe pasjes. Ik werd wel 3e in mijn eentje met die playbackshow trouwens. WTF.
En onze eindmusical was Pudding Tarzan, daar speelde ik Woze Wizie, de heks. Ik moest ook een liedje zingen, maar dat vond ik wel leuk want ik zing graag. En ze vonden het ook wel goed, geloof ik.

Ik kan wel vrij goed teksten onthouden trouwens, ik kende hele scènes uit mijn hoofd als ik niets zei, en dan vergaten de mensen die er wel in zaten steeds wat ze moesten zeggen en dan vond ik ze stom. Ik heb wel heel veel geimproviseerd als Woze Wizie, trouwens. Ik vond mijn stuk tekst anders niet zo leuk, dus ik bedacht er vanalles bij, over mijn zus die op de brandstapel werd gegooid en dat dat een goed jaar was.
In de tweede had ik ook nog auditie gedaan voor de musical die we op de middelbare school ieder jaar doen, maar dat was niets geworden. Wat ook niet zo erg is want eigenlijk hou ik niet van musicals. Dan ga ik liever optreden met een gitaar, en daarnaast ook nog toneelspelen, maar geen musical om het te combineren. Bah.
De musical: was dat voor jou een groot feest? Had je een leuke rol? Wou je het publiek boeien? Wat voor musical was het?
Werd het altijd groot uitgepakt met veel decorstukken? Of was een tafeltje en stoeltje voldoende?