Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik denk niet dat je gelijk hebt over de herintergratie van gevangen, ik ben van mening dat dat voornamelijk afhankelijk is van de keuze en de kwalificaties van het individu waar je het over hebt, zo zijn er 'beroeps-criminelen', opputunistische criminelen, en dwangmatig criminelen de eerste en derde groep zal je amper raken met een strafmaat verhoging, de middelste groep, voornamelijk bestaand uit jongeren met een wisselende samenstelling, zet zeker in de planningsstage de baten tegenover de nadelen.
||
Citaat:
Zonder context roepen dat zwaardere straffen nodig zijn is echter onzin. Je loopt het risico dat de gevangenis is een hogeschool voor de criminaliteit veranderd. Opvoedcursussen voor ouders lijken me hetzelfde laken een pak. Is er nog veel aan te doen als ze al de misdaad in zijn gegaan? Ik heb kinderen van 15-18 gezien die nog niet, of nauwelijks crimineel waren, waarvan ik geloof dat alleen een nekschot nog kan genezen van hun onaangepaste gedrag. Vaak zal het helpen van de ouders, zelfs als hun opvoeding de problemen veroorzaakte, achter het net vissen zijn. Ook ben ik er huiverig voor zoiets te steunen vanwege een andere reden. In deze jaren van gristelijke betutteling, wie kan mij garanderen dat zoiets niet wordt aangegrepen voor het vestigen een morele dictatuur in plaats van het voorkomen van crimineel gedrag? Als het eenmaal in de wet is vastgelegd zou het kinderspel zijn om in beleidsregels zaken zo uit te stippelen dat wie zich niet aan het jaren '50 rolmodel van de regering houdt, bij de minste overtreding van zijn kroost de opvoedgestapo van Rouvoet over zich heen krijgt (toegegeven, niet erg realistisch omdat het merendeel veel te bezig is met het trainen van hun incompetentie en het staren naar wachtlijsten, maar goed). Nu is het al zo dat de Jeugdzorg onder invloed van de gristelijke doctrine gerust een kind terug in huis plaatst bij een aanrander, of een geweldadige ouder (zonder dat die beiden therapie hebben gehad), en dat zelfs doet als het mis blíjft gaan. Wie weet of dat niet verder uit de klauwen loopt als ze verder gaande bevoegdheden krijgen?
Laatst gewijzigd op 04-04-2008 om 10:52. |
![]() |
|||
Citaat:
ik ben het met je eens dat zwaardere straffen niet de oplossing bevatten, ook versobering niet,waarom ik ze toch opnoem is omdat het wel eeerg prettig is in nederland,voor sommige types is het eerder winstgevend en veilig dan een straf, ook de rest kijkt er nonchelant naar en dat is logisch. ook gezien de recente cao besprekingen met de politie stel ik voor om gerichter in wijken te werken en de kernen gerichter aan te pakken met meer mankracht, dit betekent uiteraard minder bonnetjes schrijven en meer training, maar juist nu is een goede tijd, mede door het overbodig geworden dienstpistool (uit productie genomen), ik vind dat justitie/politie naast zorg en onderwijs de hoogste prioriteit hebben. verder heb ik al het onderschied aangegeven, jouw priester zou in de groep dwangmatige criminelen, een groep in de samenleving die helaas van alle tijden is en zeer lastig (wondermiddel iemand?) de grotere vorm van criminaliteit, en dan met name bij de jeugd (maar niet uitsluitend) komt voort uit oppurtunisme, groepen al dan niet in wisselende samenstelling die activiteiten ontplooien om er persoonlijk beter van te worden, deze groep weet heel goed wat zij doen en weten ook wat ze zeggen en waar ze recht op hebben, ik denk dat voor deze groep de iets versoberde omstandigheden en die excesievere straffen zullen werken om ze te overreden eerder legale activiteiten te ontplooien in de toekomst. beroepscriminaliteit is een ander segment, dit zijn zeer georganiseerde groepen waar de recherche lastig vat op krijgt, wederom mogen hier enige bonnetjesschrijvers opgeleid voor worden m.i. perfecte oplossingen: nee bestrijdingsmiddel: ja Citaat:
p.s. ik zie wederom geen persoonlijke stellingname
||
Citaat:
||
Citaat:
waarmee je dus kan stellen dat het niet ronduit nuttig is
||
Citaat:
Jeugdzorg is sowieso een organisatie van drie keer niks. |
![]() |
||
Citaat:
hoe wil je dat aanpakken? welke organisatie moet dat doen? hoe weet je wat 'de juiste manier' is?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar je geeft nog steeds geen toelichting hoe het straffen/beboeten/adviseren van ouders kinderen die toch al niet luisteren zal overreden af te zien van (sporadische) criminaliteit
|
Okee, laten we dat gaan linken aan jouw oproep voor meer politie op straat. De politie zelf kan ervoor zorgen dat ze contacten onderhouden met de ouders van kinderen die meer dan eens iets uithalen. Ouders moeten "gecoached" worden om hun kinderen de juiste normen en waarden te leren. Ik zie het hier ook regelmatig, kleine kinderen die voorbijgangers uitschelden en zelfs met objecten gooien, terwijl er een moeder naast loopt die er helemaal niets van zegt. Als je dat gedrag oogluikend toelaat zal het alleen maar verergeren.
Het is maar een blauwdruk in grote lijnen, zonder details. Ik weet niet wat de beste oplossing is, omdat we nog maar weinig alternatieven gehoord hebben, laat staan uitgeprobeerd. Veel experimenteren is het devies, denk ik... |
Advertentie |
|
![]() |
|
Sommige mensen zouden nooit mogen beginnen aan het ouderschap. Over het algemeen zijn die afkomstig uit wat eufemistisch een zwakker milieu wordt genoemd, maar het zijn natuurlijk puur randdebielen.
De kinderen uit die gezinnen samen met de ouders verplicht steriliseren, dat is het enige wat echt garandeerd werkt. Binnen een generatie ben je van de hele problematiek af, iets wat zich normaal generatie na generatie voortzet. Laatst gewijzigd op 07-05-2008 om 18:48. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|