Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2008, 19:22
Elss*
Elss* is offline
Ik vroeg me af of iemand hier iets weet van vakanties waar je als begeleiding mee kunt?? Ik wil dit jaar namelijk wel heel graag op vakantie maar hoop vriendinnen van me hebben al geboekt en mijn vakantie ging op t laatste moment niet door.
Nu dacht ik aan vorig jaar toen ik mensen hoorde vertellen dat ze als begeleiding mee waren gegaan, overdag een beetje met die kinderen leuke dingen doen maar toch nog genoeg tijd voor zichzelf hadden en nieuwe mensen leerden kennen, maar nu vroeg ik me af hoe je daaraan komt?
Weet iemand hier misschien hoe ik daar terecht kom en of het leuk is??
Advertentie
Oud 09-05-2008, 15:21
Breg
Breg is offline
Ik weet dat je als je 18 jaar of ouder bent bij Vinea mee kan als reisleiding, maar voor hun buitenlandse vakanties moet je volgens mij 21 of ouders zijn als begeleider. Verder is het voor zover ik weet onbetaald, hoewel je wel een kleine vergoeding krijgt.

Ben zelf 2x meegeweest als begeleider op schoolkampen en meestal is het wel iets meer dan 'overdag leuke dingen doen met kinderen'. Het hangt natuurlijk af wat voor leeftijd de kinderen hebben, maar bedenk je wel dat je elke dag de 1e bent die opstaat en de laatste die naar bed gaat. Op de meeste vakanties houdt dat volgens mij in rond een uur of 7 opstaan om het ontbijt voor te bereiden, vervolgens de hele dag druk bezig zijn, en als je een groep tieners begeleidt die het geweldig vinden om zo lang mogelijk wakker te blijven, dan mag je blij zijn als een halve nacht slaap krijgt. En dat dag in dag uit. Vrije dagen heb je meestal niet, privacy ook niet echt, en als de kinderen aan het zwemmen zijn sta jij in de keuken de lunch voor te bereiden.

Begrijp me niet verkeerd, de kampen die ik begeleid heb vond ik geweldig, maar ik zou het eerder zien als werk dan als vakantie.
Oud 09-05-2008, 20:26
Verwijderd
Misschien moet je eerder op zoek gaan naar animatiewerk op een camping.
Oud 10-05-2008, 14:01
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb het allebei gedaan.
Jeugdvakanties begeleiden bij Vinea is precies wat Breg zegt. Je staat als eerste op en je gaat als laatste naar bed. Tussendoor ben je contant bezig met het begeleiden van de kinderen, organiseren van spellen, koken, afwassen en schoonmaken. Je hebt dus niet echt een moment voor jezelf (maar dat hangt ook van je vakantie af). De jongste leeftijdsgroep (7-10) gaat wel vroeg naar bed (voor 9 uur), maar die moet je overdag constant bezig en in de gaten houden. De oudste leeftijdsgroep (15+) is erg zelfstandig, dus meer tijd voor jezelf (zeker met een strandvakantie), maar die gaan extreem laat naar bed (rond 12-2 uur), dus krijg je zelf ook minder slaap.
Wat Breg al zegt: het is puur werk en niet echt vakantie, maar daarentegen wel superleuk om te doen

Animatiewerk is net zo druk, afhankelijk van de camping en het team. Ik draaide dagen van 9 uur 's ochtends (knutseluur voor de kleintjes) tot 1 uur 's nachts (bingo, disco etc voor de ouderen). Daartussen heb je dan soms wat uren vrij, maar ben je vaak bezig met voorbereiden. Zit je in een groot team, heb je onderling natuurlijk wel veel lol. En na afloop blijf je vaak nog even nakletsen met zijn allen.
Maar: dit is ook zwaar en verdient ook niet veel (onkostenvergoeding per dag, wel iets meer dan jeugdvakanties).

Regels voor berichten