Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik woon dus in zo'n KTC en naja, het is gewoon in een normale buurt.. Toen ik hier voor de allereerste keer kwam dacht ik:"oh, mijn god, moet ik hier wonen" ik weet eigenlijk niet waarom maar ik was zo aan het twijfelen en wist het niet. Ik was bang dat ik me hier nooit op mijn gemak zou voelen met (toen) alleen maar vreemden. In het begin was het ook erg wennen, en vond ik het maar doodeng. ![]() ik was het niet gewent zo met huisgenoten, maar dat went snel genoeg en het is wel leuk! Met de een kan je het natuurlijk beter vinden dan met de andere, maar dat houd je altijd. Zo heb ik nu huisgenoten die ik eigenlijk nooit spreek, maar we hebben geen ruzie ofzo, en met een andere zit ik bijvoorbeeld 's avonds nog lekker te kletsen op mijn of haar kamer. Ik was ook heel wantrouwend,ik vond het heel belangijk wat de anderen van mij vonden enzo. ik heb dat nu maar wat van me af gezet, en denk nu maar:'ach, overal wordt wel geroddeld." irritant is het wel, maar ja. Ik heb ook een eigen mentor, daarmee kan ik praten (als ik zin heb ofzo) en dingen regelen, zoals voor mijn school en andere praktische dingen. Met je mentor heb je dan 1x in de week een mentorgesprek. uhm, ik kan ook altijd bij de anderen terecht als mijn mentor er niet is, ook met hun kan ik gewoon praten, want ze weten toch wel alles. Dat vind ik soms wel raar, of vervelend, (bijna?) alles wat je verteld schrijven ze op voor de ander. Om de 3 maanden heb je een evaluatie gesprek, dan praat je over hoe het gaat en over de gemaakte vorderingen enzo. oh, ja.. vergeet ik bijna de regels, er zijn natuurlijk wel regels waar je je aan moet houden. Je moet je eigen kamer en (deel van) de keuken schoon houden,dat zou gecontroleerd worden.. Je hebt in het begin thuisblijfavonden, om met je huisgenoten om te gaan of voor huiswerk.. die avond zijn eigenlijk best wel irritant af en toe.. en verder wat regels over tijden dat je thuis moet zijn enzo, enne, roken dat soort dingen. Maar ik denk dat die regels overal wel verschillen, dus dat zal je nog wel te horen krijgen ofzo ![]() Ook hebben we 1x in de zoveel weken een huisvergadering, echt boeiend zijn die bij ons niet, maar als er dan iets is waar je je aan stoort (ofzo) dan kan je dat daar zeggen, dingen die iedereen aangaan, zoals de badkamer schoon houden ofzo. hmmzz, als je vragen hebt moet je maar ff gillen, ik weet niet wat je nog meer wilt weten.. Wanneer ga je (ongeveer?) en in wat voor soort ïets kom je precies? Ik stond trouwens wel op een wachtlijst, die zou 3 maanden zijn, maar ik kwam op een gegeven moment bij jeugdzorg en ze zei:"volgende week is er een plekje vrij" en 2 weken later woonde ik er.. dus het kan heel snel gaan hoor ![]() Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 14:44. |
![]() |
|
[QUOTE]metallica schreef op 12-08-2004 @ 19:47 :
Eergisteren belde iemand van het riagg. De wachtlijst voor 24 uurs begeleiding kon een aantal maanden tot een halfjaar zijn. Maar ze willen eerst ook gesprekken met mij om te kijken of 24 uurs begeleiding wel nodig is, anders kan de wachtlijst wat korter zijn. Het lastige bij mij is wel dat ze op het riagg nog niet miet mijn ouders hierover gesproken hebben en dat willen ze dus eerst doen. Dat is de tweede week van september en dan pas gaat m´n aanmelding de deur uit. ik heb ook 24 uurs begeleiding, ze zeiden bij mij dat de wachtlijst ook zoiets was, maar dat kan dus zo veranderen. Maar wat moet ik me voorstellen met zo´n kamer. Een ruimte waar alleen je bed staat, zodat je eigenlijk alleen kan slapen op je kamer of groter... Ik had eigenlijk niet gedacht dat contact met huisgenoten belangrijk gevonden werd ![]() ![]() Je kamer is groter dan alleen een ruimte waar je bed staat, in elke kamer is kabelverbinding aanwezig, er is dus ruimte voor een tv, ik heb een kast voor mijn tv (waar ik ook allemaal rommel in kwijt kan) een bureau, een kastje voor wasgoed, een hoek waar mijn wastafel met spiegel is, uhm, natuurlijk mijn bed, dan nog een klein tafeltje, voor een plantje enzo, en dan nog een andere klein tafeltje (maar wel iets groter) waar je net met zijn 2en aan kan eten, maar die past eigenlijk niet, het is wel erg knus op mijn kamer zeg maar ![]() Je kamer is dus zeg maar "normaal" .. Ik kan nog 1x doorschuiven naar een grotere kamer, owh, ja.. mijn klerenkast is op de gang. ![]() Ze vinden het contact met huisgenoten op zich wel belangrijk maar er is geen woonkamer voor met zijn alle (dat doen we dan maar op kantoor als er geen gesprekken zijn, daar staan ook 2 banken en tv enz.) In principe word je individueel begeleid, maar contact met huisgenoten is toch wel leuk. Het is niet de bedoeling dat je je problemen ook bespreekt met je huisgenoten, maar daar ontkom je toch niet aan. En hoe doe jij dat met je studie, betalen je ouders die na je 18de. Mijn ouders weigeren dit, z]e zeggen dat ik dan maar havo moet gaan doen ![]() Ik lever mijn studie financiering in, en dan betaald de stichting van het KTC alles voor mijn opleiding (voor zolang ik hier woon) Ik hoef dan verder geen huur oid te betalen, er zijn echter wel weer regels dat als je met een baan (of bijbaantje) zoveel of meer dan een bepaald bedrag verdiend je een deel moet afstaan. Maar dat is geloof ik niet overal zo. Mijn ouders moesten voordat ik mijn studiefinanciering kreeg een bijdrage betalen. (daar krijg je een folder over, en anders moet je daarnaar vragen) Maar weet iemand dat misschien, de ouders van een goeie vriendin zeggen dat mijn ouders dat niet zomaar kunnen doen en dat ze tot m´n 21ste financieel verantwoordelijk zijn. Ik hoop het eigenlijk. Je ouders zijn dacht ik tot je 21ste verplicht (een deel van) je opleiding te betalen, maar dat weet k niet zeker, mijn ouders betalen straks (als ik hier weg ben) mijn opleiding nog wel. xxx mir Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 19:13. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en-en, ik wacht stilletjes op jou kamer ![]() Laatst gewijzigd op 17-08-2004 om 15:53. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() enne, de dagdienst begint om 9 uur.. ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (srry, moest ff ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
is begeleid wonen leuk Dafuq | 4 | 29-11-2012 13:38 | |
Werk, Geld & Recht |
Begeleidend wonen of zoiets ? Verwijderd | 6 | 30-08-2012 22:43 | |
Werk, Geld & Recht |
Begeleid wonen, help! thatgirl01 | 19 | 11-09-2011 13:13 | |
Werk, Geld & Recht |
begeleid wonen Chian | 1 | 22-03-2011 18:10 | |
Psychologie |
iemand ervaring met begeleid wonen? darkfairy | 10 | 13-11-2010 19:54 | |
Werk, Geld & Recht |
Hoe bevalt op kamers wonen? of begeleid wonen? Sk8ergurl | 2 | 06-09-2010 19:22 |