Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2008, 21:46
Lentebol
Lentebol is offline
Hallo,

Ik heb advies nodig..
Ik heb vaak als ik veel leerwerk heb, dat ik erg in de stress schiet.
Ik word dan héel chagerijnig, ook op school, en als ik het helemaal heb gehad dan reageer ik het af door ergens tegen aan te meppen/schoppen etc.

Mijn ouders worden dan ook chagerijnig van mij, en gaan zich met mij bemoeien
Ik word hier een beetje schijtziek van, en heb graag tips om de kans op gestresst raken/kastjes in elkaar slaan te verkleinen.

Btw mijn planning is ook waardeloos..
Ben er mee naar mentor geweest, de planning houd ik 2 dagen vol, en dan gaat het weer fout ik zit in een gymnasium klas

Groetjes de stresskip Lisa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2008, 23:04
Gunkan
Gunkan is offline
Als je die planning hebt, voel je je dan wel iets beter? Of eigenlijk: waarom denk je dat je zo chagrijnig wordt? Is het omdat het werk zoveel lijkt? Of omdat je't overzicht kwijt raakt? Of nog iets heel anders?

Dat je iets gaat meppen is helemaal niet zo gek hoor, ook al is het niet fijn. Ik heb het zelf ook wel eens en het komt eigenlijk altijd doordat ik iets wil doen, maar niet weet hoe het moet... Een soort gevoel van onmacht, zou je het kunnen noemen. En dat is inderdaad altijd het toppunt van stress.

Omdat je het hebt over planning ga ik er vanuit dat je het er op school al eens over hebt gehad en dat men dacht dat je er iets aan zou hebben om een planning te maken. Voor mij op school werkt dat ook heel erg goed, omdat ik dan precies kan zien wat ik wanneer af moet hebben. Maar je merkt het zelf al: je moet het wel bijhouden

Is het misschien een idee om elke dag, op hetzelfde tijdstip, met één van je ouders je planning bij te werken? Dan houdt je'm bij en heb je meteen een beetje extra steun van je ouders... Weten die ook weer waar je op school mee bezig bent
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten