Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 16:26
miro
miro is offline
Ik was er net eens over na aan het denken. Onbewust verander je toch altijd een beetje door je partner. Geen radicale veranderingen maar kleine dingetjes.

Mijn vriend heeft mij vooral veel sterker (en minder emotioneel) gemaakt. Op dit moment heb ik ruzie met mn vriend. Vroeger zou ik in janken uitbarsten en hem tien keer gaan zitten bellen enzo. Nu moet ik even afkoelen en ik weet toch dat t straks weer goedkomt. Maar das maar een voorbeeld, op alle fronten voel ik me sterker.

Ik ben ook een stuk relaxter. Dat moet ook wel want hij is de rustigheid zelve. Maakt zich niet veel zorgen, doet gewoon altijd rustig aan. Ik ben een grote stresskip, maar sinds ik met hem ga ben ik al een stuk rustiger.

Nou ja dit soort dingen bedoel ik dus.

Laatst gewijzigd op 13-08-2003 om 16:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2003, 17:20
Soezen
Soezen is offline
Ik ben wel verandert ja. Dat vind ik ook niet echt raar. Mijn vriend heeft me juist onzekerder ( is dat een woord?) en ´slapper´ gemaakt..
Maar ook rustiger qua stressen..
Ik ben minder aan het flirten, en aan het kijken, terwijl dat eerst een echte hobby was..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 17:45
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik ben door een ex van mij nagatief veranderd...
Dat kan natuurlijk ook, de verandering hoeft niet altijd positief te zijn...

Ik ben door mijn ex sneller geirriteerd, heel onzeker over mijn lichaam en reageer kattiger
Iets wat voor mijn vriend helemaal niet leuk is...
Oud 13-08-2003, 18:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik denk dat iedereen wel enigszins qua kleine dingetjes verandert als hij/zij een relatie heeft... Onbewust pas je je toch een beetje aan de ander aan.
Ik geloof dat ik -vanuit mijn ouders gezien- een stukje zelfstandiger ben geworden, doe meer uit mezelf en zonder hun goedkeuring.
Verder was ik altijd al goed in onzingesprekken, maar ik geloof dat ik daar nog beter in aan het worden ben .
Ik ga anders met sommige vriendinnen om, maar dat komt niet alleen doordat ik nu een vriend heb, maar ook doordat zij nu een vriend hebben...
Verder, ik zou het niet weten... Ik weet wel dat ik dromeriger ben geworden... Soms heb ik echt van die zwijmeldagen nu, dat had ik eerst echt nooit.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:09
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ik praat makkelijk door hem. Over hoe ik me voel en andere mensen. Daar had ik eerst nogal moeite mee altijd.
En ik ben niet meer zo 'aanrakingsschuw' of hoe je dat ook wilt noemen. Ik voelde me voor hem altijd nogal ongemakkelijk als iemand me aanraakte, gewoon op vriendschappelijke manier, en dat heb ik nu niet meer
Ik voel me gewoon beter over mezelf door hem.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 23:32
guess what
guess what is offline
op dit moment heb ik geen relatie, maar bij mijn vorige relatie ben ik wel verandert. Ik denk dat het me sowieso volwassener heeft gemaakt. Je leert elkaar in en in kennen, je stelt je als het ware helemaal bloot voor die ander, in de figuurlijke zin van het woord dan(vast ook letterlijk, maar dat bedoel ik dus niet nu). En om dit te doen moet je toch een stukje de grens over van schaamte, van onzekerheid. Na een tijdje merk je dat je je helemaal op je gemak voelt, en dan merk je dus ook de verandering van het begin van de relatie tot dan.
Oud 14-08-2003, 00:16
AtHell
AtHell is offline
Ik ben verbitterd.
Oud 14-08-2003, 05:34
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 14-08-2003 @ 01:16:
Ik ben verbitterd.
subtiel.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 06:50
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
mijn ex was juist heel erg verandert door mij.... oplopen scheppen enso... maar nu we vriende zijn niet meer gelukkig... verder verander je wel een beetje maaar nie egt supper erg
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 10:02
Miracle
Miracle is offline
M'n ex-vriend heeft me wel doen veranderen. Ten eerste hele andere kijk gegeven op relaties. Ik ben heel lang goed met hem bevriend geweest voordat ik een relatie met hem kreeg, daardoor kende ik hem al veel beter en had ik veel meer aan hem toen we een relatie kregen.
Sinds hem bestonden relaties voor mij niet alleen meer als buitenkant (show voor anderen) en voor zoenen/sex, maar ook met elkaar praten ed. Daar had ik nooit zo bij stil gestaan, maar vond het geweldig dat hij me dat zo liet zien. Hij liet me vaak vertellen (als ik normaal sjago was dan liep ik gewoon door, maar bij hem moes ik vertellen waarom).
Door hem ben ik jongens meer gaan begrijpen, omdat hij ook zijn dingen vertelde.
Hij heeft een goede invloed op me gehad, maarja uiteraard is het niet voor niets uit gegaan.
Oud 14-08-2003, 10:49
Luna
Luna is offline
Citaat:
miro schreef op 13-08-2003 @ 17:26:
Ik was er net eens over na aan het denken. Onbewust verander je toch altijd een beetje door je partner. Geen radicale veranderingen maar kleine dingetjes.

Mijn vriend heeft mij vooral veel sterker (en minder emotioneel) gemaakt. Op dit moment heb ik ruzie met mn vriend. Vroeger zou ik in janken uitbarsten en hem tien keer gaan zitten bellen enzo. Nu moet ik even afkoelen en ik weet toch dat t straks weer goedkomt. Maar das maar een voorbeeld, op alle fronten voel ik me sterker.

Ik ben ook een stuk relaxter. Dat moet ook wel want hij is de rustigheid zelve. Maakt zich niet veel zorgen, doet gewoon altijd rustig aan. Ik ben een grote stresskip, maar sinds ik met hem ga ben ik al een stuk rustiger.

Nou ja dit soort dingen bedoel ik dus.
dit heb ik precies hetzelfde! ik ben ook enorm stressy en hij helemaal niet. Ook met die ruzies werd ik in t begin helemaal gek van onzekerheid, nu is dat bijna weg en laat ik hem maar even, komt wel goed
voor de rest: sinds ik een vriend heb ga ik een stuk minder uit, hang liever met hem op de bank, filmpje kijken. Ben dus eigenlijk een heel saai geworden
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 11:00
zeekoe
zeekoe is offline
Miro schreef

Ben je alleen maar door hemzelf minder een stresskip geworden?
Ik ben het namelijk ook en ik erger me er wel eens aan maar ik blijf het toch en mijn vriend is de rustheid zelve maar die zegt het ook vaak je moet eens minder stressen is nergens voor nodig.. Het zal denk in het aard van het beestje zitten.
Oud 14-08-2003, 11:03
Verwijderd
ben iets emotioneler geworden. grotendeels door mn vriend, maar andere vrienden hebben daar ook aan meegeholpen. ik ben iets minder hard voor mezelf aan het worden.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 11:33
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
zeekoe schreef op 14-08-2003 @ 12:00:
Het zal denk in het aard van het beestje zitten.
Hoe bedoel je; "We gaan er niks aan doen!"

Als je relaxter wil worden dan zal je je toch minder zorgen moeten gaan maken. Dus minder hoop aan dingen hangen, om te voorkomen dat je snel teleurgesteld ben, en voorkom dat je snel gaat stressen omdat je je te veel bezig houdt met de dingen die fout kunnen gaan. Je moet gewoon bij jezelf denken dat het wel goed komt, wat er ook gebeurt. En dan zal je merken dat je een stuk minder snel loopt te stressen omdat je je er minder zorgen om maakt.

Even ter verduidelijking, als je je minder druk wil gaan maken, houdt dan wel het oog op prioriteiten, dus niet dat als je ruzie hebt met je vriend, dat je dan denkt; "Whatever!" Want dat is bijvoorbeeld weer wel belangrijker dan op tijd thuis zijn. (Om maar even een voorbeeld te geven.)

Het enige nadeel is; minder "low's" = minder "high's"
Oud 14-08-2003, 11:39
miro
miro is offline
Citaat:
Soullar schreef op 14-08-2003 @ 12:33:

Even ter verduidelijking, als je je minder druk wil gaan maken, houdt dan wel het oog op prioriteiten, dus niet dat als je ruzie hebt met je vriend, dat je dan denkt; "Whatever!" Want dat is bijvoorbeeld weer wel belangrijker dan op tijd thuis zijn. (Om maar even een voorbeeld te geven.)

[/B]
Het is niet zo dat ik denk Whatever. Ik neem alleen meer de tijd om af te koelen. Vroeger dacht ik dat onze relatie zowat voorbij was als we ruzie hadden, ik kon helemaal overstuur raken. Nu koel ik eerst af maar we praten een ruzie altijd uit.

Ik praat natuurlijk alleen voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 11:43
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
miro schreef op 14-08-2003 @ 12:39:
Het is niet zo dat ik denk Whatever. Ik neem alleen meer de tijd om af te koelen. Vroeger dacht ik dat onze relatie zowat voorbij was als we ruzie hadden, ik kon helemaal overstuur raken. Nu koel ik eerst af maar we praten een ruzie altijd uit.

Ik praat natuurlijk alleen voor mezelf.
Overstuur raken.
Was je erg onzeker in het begin van de relatie? En waarom was je onzeker dan?
Oud 14-08-2003, 11:48
miro
miro is offline
Citaat:
Soullar schreef op 14-08-2003 @ 12:43:
Overstuur raken.
Was je erg onzeker in het begin van de relatie? En waarom was je onzeker dan?
Ik was idd best onzeker. Deels omdat ik een relatie als deze nog nooit gehad heb. Ik heb wel een relatie van 2 jaar achter de rug maar als ik er over terug denk was dat meer een hele hechte vriendschap. Deze relatie was heel anders en daar moest ik echt heel erg aan wennen (ik weet het, het klinkt raar)Ik ben gewoon nooit van mn leven echt zo verliefd geweest als op hem. Bovendien kon mijn vriend nogal grof zijn waar ik weer niet aan gewend was enz. Maar ook omdat ik tussen de 2 relaties in ook vriendjes heb gehad die niet allemaal even lief waren. (o.a. iemand die er naast mij nog een andere vriendin op nahield)

Dit zijn dus een paar redenen waarom ik onzeker was, ik kan t niet zo goed uitleggen. maar die onzekerheid is nu dus grotendeels weg. Dankzij hem.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:18
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
miro schreef op 14-08-2003 @ 12:48:
Dit zijn dus een paar redenen waarom ik onzeker was, ik kan t niet zo goed uitleggen. maar die onzekerheid is nu dus grotendeels weg. Dankzij hem.
Gelukkig maar dat je nu niet meer zo onzeker bent, Maar is dit zijn eerste relatie dan? Het valt mij namelijk op dat de meeste misverstanden in relaties toch vaak komen door een misverstand tussen wat men als "normaal" acht in een relatie en hoe de ander hierover denkt. Ik ben van mening dat misverstanden minder voorkomt als beide partners al eerder een relatie hebben gehad, waarin ze beide "dingen en ideeën" hebben uitgeprobeerd, waardoor dingen van de ander eerder vanzelfsprekend zijn. Dus de "Do's and the Don'ts" al een beetje hebben verkend.

Hoe zit dat bij jullie?
Oud 14-08-2003, 12:26
miro
miro is offline
Citaat:
Soullar schreef op 14-08-2003 @ 13:18:
Gelukkig maar dat je nu niet meer zo onzeker bent, Maar is dit zijn eerste relatie dan? Het valt mij namelijk op dat de meeste misverstanden in relaties toch vaak komen door een misverstand tussen wat men als "normaal" acht in een relatie en hoe de ander hierover denkt. Ik ben van mening dat misverstanden minder voorkomt als beide partners al eerder een relatie hebben gehad, waarin ze beide "dingen en ideeën" hebben uitgeprobeerd, waardoor dingen van de ander eerder vanzelfsprekend zijn. Dus de "Do's and the Don'ts" al een beetje hebben verkend.

Hoe zit dat bij jullie?
Ik denk wel dat het klopt dat het beter gaat als beide partners al een relatie gehad hebben. Mijn vriend heeft nooit echte relaties gehad, wel losse flodders en dat was goed te merken. Zoals ik al zei kon ie in het begin behoorlijk grof zijn. IIg niet de manier waarop je met een partner zou moeten omgaan. Als je al eerder een relatie hebt gehad weet je een beetje waar de normen en de waarden liggen binnen een relatie. Tenminste dat lijkt mij ook zo. Van de andere kant, een relatie is altijd zo verschillend (dat zie je wel bij mij) zodat je juist hele andere opvattingen kunt hebben dan de ander.

Ja complex allemaal
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:49
psychobunny
psychobunny is offline
ik ben veel emotioneler geworden (in de mate dat dat nog kan...),als alles goed gaat tussen ons heel zelfverzekerd,en ik flirt bijna niet meer,terwijl ik dat vroeger echt wel graag deed...
Oud 14-08-2003, 12:54
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
miro schreef op 14-08-2003 @ 13:26:
Van de andere kant, een relatie is altijd zo verschillend (dat zie je wel bij mij) zodat je juist hele andere opvattingen kunt hebben dan de ander.
Dat is precies wat ik nog was vergeten er neer te zetten. Er is altijd kans dat het niet goed aansluit. Daarom is praten zo belangrijk. Eigenlijk voordat je je relatie begint dus.
Oud 14-08-2003, 13:15
nandatje
nandatje is offline
Ik ben qua karakter niej veranderd -> Dat zeggen m'n ouders Alleen m'n sociale leven is veranderd Vroeger sprak ik vaak met vriendinnen af, nu spreek ik meer met mijn vriendje af. Tuurlijk doe ik nog veel dingen met mijn vriendinnen, maar ook een paar van hun hebben vriendjes dus ze begrijpen me wel als ik (liever) iets met mijn skaddiej ga doen

Luv my skaTTiej
Oud 14-08-2003, 22:00
Phileine
Phileine is offline
Waar je mee omgaat, word je mee besmet.
Oud 14-08-2003, 23:18
Verwijderd
Kleine dingetjes neem je over enzo, of komen er meer uit.. verder ben ik niet heel erg verander, maar ook weer wel..

Toen het net aan was was ik de hele tijd heel erg aan het twijfelen, zelfs zo erg dat ik het uitmaakte. Daarna was ik diep ongelukkig en na 2 weken hebben we in de stad afgesproken en hebben we de hele nacht lopen praten. Die nacht heeft veel uitgemaakt, ik heb meer inzichten gekregen in mezelf en daardoor zijn er dingen veranderd.

Ik ben me meer bewust van bepaald gedrag van mezelf en daardoor kan ik daar iets aan doen. Ik heb bijvoorbeeld nogal de tik gedachten van anderen in te vullen en daar dan op te reageren, daar ben ik me heel bewust van geworden.

Zo zijn er meer dingen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 00:53
GRRR
GRRR is offline
Yup. Ben socialer ingesteld, zelfverzekerder, bijna arrogant zelfs. Ik bloei helemaal op in een relatie. Stom dat het zonder minder is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2003, 08:55
Optima
Optima is offline
ja ik ben veranderd, maar dat komt niet door de relatie. Ik ben gewoon uit mijn puberteit, en dat scheelt
Oud 15-08-2003, 15:33
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Optima schreef op 15-08-2003 @ 09:55:
ja ik ben veranderd, maar dat komt niet door de relatie. Ik ben gewoon uit mijn puberteit, en dat scheelt
Precies. Mensen snappen het verschil tussen relatie en correlatie niet.
Oud 15-08-2003, 15:48
ajaxgirliej
ajaxgirliej is offline
wat heb een relatie nu met veranderen te maken
Oud 15-08-2003, 16:01
Verwijderd
Ik ben wel een beetje zelfstandiger geworden, maar aan de andere kant ook afhankelijker...Ik durf sneller te zeggen wat ik voel en waarom, ben minder bang sociale contacten aan te gaan en ik ben volwassener geworden
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 16:17
kleine wicca
kleine wicca is offline
Hmzz ja absoluut ben ik veranderd, wat soms ook best scary is.
Natuurlijk benk wat minder slettebakkerig als drvoor (JOH!)
en ook rustiger, k denk nu eerst na voor ik iets doe..
n ik ben juist emotioneler geworden...........en k heb minder snel t gevoel dat iest nooit meer goed komt, gwoon ff hem bellen en dan lijkt alles al een stuk beter
Oud 15-08-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 15-08-2003 @ 16:33:
Precies. Mensen snappen het verschil tussen relatie en correlatie niet.
Ja, zit natuurlijk best wel een verschil in..
Ik ben inderdaad ook niet zozeer veranderd door de relatie, maar ben tot bepaalde inzichten gekomen waardoor ik in staat was dingen te veranderen die ik graag anders wou. Was er zonder de relatie vast ook wel achter gekomen maar dan pas op een later moment..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 22:49
Verwijderd
Zekerder van mezelf (het kan hem geen barst schelen wat anderen van hem denken...) dus heb denk ik iets van die eigenschap meegekregen inmiddels... en we hebben allebij de neiging elkaars uitspraken over te nemen. En hij is wat zachtmoediger geworden
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 14:27
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Net voordat ik wat met mijn vriend kreeg had ik een periode van veel depressies en eetstoornissen achter de rug. Ik was al een klein beetje bezig mezelf en mijn leven te veranderen en 'beter te worden', maar hij heeft daar, door zijn karakter, erg aan meegeholpen doordat ik door hem veel nieuwe dingen leerde.

Ik maak me minder zorgen omdat ik zie dat hij dat ook niet doet en het leven zo een stuk leuker is, ben ietsjepietsje minder onzeker omdat hij me juist geen reden geeft onzeker te zijn, ben socialer en wat opener naar andere mensen geworden omdat hij een heel sociaal mens is en ik door hem heb ingezien dat met mensen omgaan gewoon veel leuker is dan hele dagen op je kamer te zitten, hou meer van spelletjes dan vroeger omdat ik door hem allemaal leuke spelletjes heb leren kennen, beoordeel mensen veel minder snel omdat ik opeens besefte dat ik zo wel heel negatief overkwam (komt denk ik niet zozeer door relatie misschien), heb meer lol en maak mij minder druk om kleine dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 22:13
eszie girl
eszie girl is offline
Ik heb nu zo'n 3 jaar met men vriend. En ben vind ik zelf behoorlijk veranderd. Was vroeger nogal los, ging veel uit, dronk veel, flirte errug veel etc.etc. Nu ben ik een stuk 'rustiger' geworden. Ik vind dat mijn vriend een soort van rem is geworden voor mij. Wat wel erg goed is, omdat ik zonder hem misschein wel de hele andere kant zo zijn doorgeslagen dan waar ik nu ben. De andere kant houdt in veel drugs, alcohol etc.. Dus in die zin is het wel een positieve verandering.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 22:14
WB_Oud
WB_Oud is offline
Veranderd? Ja, ik gok zo'n 80 a 90%
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 23:42
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
WB schreef op 17-08-2003 @ 23:14:
Veranderd? Ja, ik gok zo'n 80 a 90%
Lijkt mij sterk, aangezien je genetisch 98,5% overeenkomt met een aap.
Je bent hooguit 0,000001% veranderd.
Oud 18-08-2003, 09:07
WB_Oud
WB_Oud is offline
Wat gedrag en denken betreft, smartass
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 09:38
#6 is offline
hmm...ik heb eens goed na zitten denken maar ik ben volgens mij niet echt veranderd eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 09:50
snoopy
snoopy is offline
tsja... moeilijk te zeggen over jezelf! Wat het is: we kennen elkaar nu bijna een jaar, en in die tijd ben ik wel veranderd. Maar of dat nou door de relatie komt? Volgens mij ben ik ook gewoon volwassener geworden.
Oud 18-08-2003, 09:56
leon-v
leon-v is offline
tis net uit; vertrouw nu niet zo snel meisjes meer dus in die zin ben ik verandert.
Oud 18-08-2003, 10:30
Luna
Luna is offline
Citaat:
Soullar schreef op 14-08-2003 @ 13:54:
Dat is precies wat ik nog was vergeten er neer te zetten. Er is altijd kans dat het niet goed aansluit. Daarom is praten zo belangrijk. Eigenlijk voordat je je relatie begint dus.
je kunt toch nooit voordat je aan een relatie begint al je standpunten van hoe die relatie er uit zou moeten zien met je 'potentiële' partner bespreken. En als je ergens niet overeen komt moet je die relatie maar niet aangaan? Als ik verliefd ben ga ik(maar daar zijn anderen dus misschien anders in) echt niet nadenken over dat soort dingen, ik zie dat vanzelf wel. Als er dan iets is optreed wat heel erg botst kun je het daar altijd nog over hebben...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 13:14
Woman Of Steel
Woman Of Steel is offline
Mijn vriendje is veranderd sinds hij met mij omgaat. Hij heeft meer zelfvertrouwen en loopt niet meer achter zn vriendjes reet aan. Hij rookt niet meer [ik wilde niks met hem als hij verslaafd eraan zou zijn, op een feestje ofzo oké,maar niet s'ochtends bij het ontbijt] en doet dingen die hij zelf leuk vind. Hij zegt dat als hij mij niet gehad had, dat ie vast aan vanalles en nog wat verslaafd zou zijn, lievvig
Oud 18-08-2003, 20:19
Luna
Luna is offline
Citaat:
No Dice schreef op 18-08-2003 @ 14:14:
Mijn vriendje is veranderd sinds hij met mij omgaat. Hij heeft meer zelfvertrouwen en loopt niet meer achter zn vriendjes reet aan. Hij rookt niet meer [ik wilde niks met hem als hij verslaafd eraan zou zijn, op een feestje ofzo oké,maar niet s'ochtends bij het ontbijt] en doet dingen die hij zelf leuk vind. Hij zegt dat als hij mij niet gehad had, dat ie vast aan vanalles en nog wat verslaafd zou zijn, lievvig
\
dus nu loopt ie achter jou reet aan?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 20:26
bassgirl
bassgirl is offline
euhm ik heb 'm nog nietzo lang maar ben toch iets meer zelfverzekerd zeg maar.

verder niks dat ik zo ff kan bedenken. hadden we het laatst over, sommige meisjes waar ie iets mee had dat die na een maand helemaal metal waren.. ikke niet ik doe gewoon waar ik zelf zin en heb en schijt aan de rest vond ie zo leuk. dus blijbaar nietveel veranderd
Oud 19-08-2003, 08:48
Verwijderd
Ik word menselijker
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 11:11
Verwijderd
Ik ben door mijn ervaringen met meisjes vooral met mijn neus op de negatieve kanten van het andere geslacht gedrukt en heb het hebben van een relatie en seks ontzettend weten te relativeren. Dat voelt als een bevrijding omdat ik me nu kan wijden aan dingen die werkelijk belangrijk zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten