![]() |
|
Wat eet je dan precies op een dag? Veel mensen zeggen namelijk 'ik kan eten wat ik wil maar ik kom niet aan.' Meestal bedoelen ze dan dat ze 's ochtends 3 boterhammen eten, 's middags idem, dan een avondmaaltijd en 's avonds nog massive chips, patat, snoep, weet ik veel wat. Zo werkt het niet echt.
Je moet sowieso voldoende calorieën binnenkrijgen, vergeet constant vet (patat, weet ik veel wat) eten. En koolhydraten idd dus. Pasta, rijst, brood, google het. Verschil: enkelvoudige koolhydraten en complexe (meervoudige) koolhydraten. Altijd beter om je op die laatste te richten. Pasta is goed, maar pak dan volkoren (complex). Enkelvoudige koolhydraten bevatten vooral veel suikers, niet zo goed voor je lichaam, het zet op een andere manier aan, het zorgt er daarnaast voor dat het veel energie kost om te verbranden. En het ligt vaak zwaar op de maag. Volkoren producten en producten (deels) op basis van teff meel zijn nog beter, zuiver en het is zeer makkelijk verteerbaar. Vooral belangrijk wanneer je veel sport en resultaat wilt boeken (alsin krachttraining/massa). En proteïnen idd, magere zuivelproducten doen het goed. Magere yoghurt met cruesli oid. Veel kip, vis, groenten (broccolli, paprika, tomaat, etc). Veel vezelrijk fruit, bananen zijn aan te raden, want koolhydraten. 's Ochtends een stevig ontbijt, tussendoortjes (iets van yoghurt met fruit, etc). 's Middags goed lunchen, in de namiddag weer iets eten, niet te veel, avondeten, toetje, en eventueel iets later op de avond nog iets waar genoeg voedingstoffen inzitten. Veel water drinken, etc. Je zult zien dat je na verloop van tijd het schema beter kan bijhouden. www.voedingscentrum.nl Staan ook nog dingen op. (Even over het belang van goed eten met een bepaalde regelmaat; ik ben de laatste 1,5 jaar 10 kilo afgevallen omdat ik op kamers ging wonen, en daardoor lui werd, opeens amper sporte en minder ging eten, ontbijt/lunch overslaan en dat soort zaken. Ik sport sinds deze week weer en aangezien ik daar gigantisch veel van ga eten (gezond ook nog) verwacht ik dat ik nu eindelijk weer op een normaal gewicht ga komen, het heeft lang genoeg geduurd.)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden vrouwen aantrekkelijk aan mannen Savagé | 102 | 10-09-2016 16:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26 Balance | 500 | 08-09-2012 18:00 | |
Vrije tijd |
Wat breder worden. Verwijderd | 46 | 22-03-2011 18:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
smal --> breed Kawasaki | 20 | 24-08-2009 22:00 | |
Psychologie |
Het tekort aan zelfvertrouwen bij meisjes is de schuld van de maatschappij en jongens Gothic | 51 | 29-06-2002 09:27 |