![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik begon ook met dergelijke waarden...en ik ben nog steeds blij dat ik meteen een bril genomen heb. Ik had heb hem vanaf het begin altijd op gehad, ik zag opeens veel meer en had veel minder hoofdpijn, dat was veel te fijn.
![]() Een bril hoeft helemaal niet zo extreem duur te zijn, bij bv. Specseavers kun je voor 69 euro een complete bril kopen (ook voor 29 euro, maar dan heb je maar heel weinig keus), bij Hans Anders bij aanbiedingen soms voor 35 euro al. En wie weet betaald je verzekering wel iets mee (als je een aanvullende verzekering hebt zou ik er zeker even naar kijken)? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Weet jij (of iemand anders) hoe de kwaliteit van die brillen is? Ik heb nu een dure bril, maar er zijn al drie pootjes spontaan van af gevallen en over de opticien (Brilservice) ben ik eigenlijk niet tevreden. Nu zat ik er over te denken eens bij zo'n aanbieding te kijken, maar ben benieuwd wat de ervaring daarmee is. |
![]() |
||
Citaat:
Voor zover ik weet heeft hij nooit een kapotte bril gehad, wel elke 2 jaar een nieuwe ![]()
|
Ik heb nu ruim een half jaar een bril en ondanks dat ik ook niet zulke hele slechte ogen heb ben ik heel blij dat ik het gedaan heb. Ik heb links geloof ik +0,75 en een cilinder van -0,5 en rechts +0,5. Ik liep wel al een hele tijd dat ik last had van m'n ogen als ik lang achter de computer zat of lang moest studeren (met tentamens enzo, ik kón op een gegeven moment gewoon niet meer leren omdat ik zo'n last van m'n ogen had). Ik draag m'n bril eigenlijk de hele dag, alleen soms in het weekend even een dagje niet (en soms met los haar niet omdat ik dat niet zo leuk vind staan
![]() Ik heb mijn bril van de specsavers, was in totaal 130 euro kwijt (montuur van 79 euro en 50 euro voor ontspiegeling van de glazen). Die goedkope brillen zijn leuk maar een ontspiegeling is toch wel fijn en kost ook nog best wel veel geld. Ik vind mijn bril wel vrij stevig eigenlijk. Ik ben niet een heel rustig persoon en krijg regelmatig een kopstoot of een klap oid maar ik ben nog maar een keer terug geweest om m'n pootje recht te laten zetten en verder heb ik er nog nooit iets aan gehad. Ik ben wel tevreden over de specsavers, meer dan over de Hans Anders waar ik een aantal keer geweest ben voor het opmeten van m'n ogen.
|
Verwijderd
|
@sonho: Ik heb een hele tijd een bril van Specsavers gehad, die beviel prima. Voor die bril had ik een bril van een 'echte' opticien...die vond ik een stuk minder stevig ed. Mijn zusje heeft altijd brillen van Hans Anders (want daar werkt ze
![]() Laatst gewijzigd op 02-06-2008 om 12:27. |
![]() |
||
Citaat:
Voor "erbij" is een Hans Anders (of Pearle, Specsavers etc.) wel oke, maar als je de bril altijd moet dragen zou ik toch voor wat meer comfort gaan.
|
Ik heb toevallig vandaag een nieuwe bril gekregen
![]() Ik had aan beide ogen -4, nu aan het ene oog -4 en aan het andere -3,5 dus ze gaan vooruit ![]() ![]() ![]() Jouw sterkte valt op zich wel mee, hoewel ik in jouw geval toch een bril zou nemen. Echter, die cilinderafwijking is echt heel gemeen: van de meest pietluttige afwijking kun je al knallende hoofdpijn krijgen, zeker aan het eind van de dag. Alleen voor die cilinder al zou ik een bril nemen, en dat je dan meteen die plusafwijking kan laten corrigeren is mooi meegenomen ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Doordat deze nog in garantie was, hebben ze direct een nieuwe bril voor mij besteld, ook al had hij ook goed gerapareerd kunnen worden. ze hebben hem dan toch gerepareerd omdat ik moest wachten tot mijn nieuwe bril binnenkwam. Aangezien ik een heel fijn montuur heb is mijn bril wel al eens vervormd geweest, omdat er een jongetje er heel erg hard op geduwd had. Maar behalve die ene keer, heb ik dat nog nooit voorgehad. |
![]() |
|
Als je regelmatig hoofdpijn hebt zou ik sowieso een bril nemen. Die hoeven niet duur te zijn en de meeste aanvullende zorgverzekeringen vergoeden ook wel een gedeelte, dus daar hoef je het niet om te laten.
Hoe kan het trouwens dat je aan allebei de kanten zowel een + als een - afwijking hebt? Hans Anders hoor ik niet al te beste verhalen over, maar wat daar van waar is weet ik niet. Specsavers en Pearle zijn volgens mij best oké. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn zusje heeft overigens een bril van Hans Anders en die ziet er ook prima uit. Wat het volgens mij vooral is, is dat goedkopere brillen wat minder speciaal zijn en dat je dus de kans hebt dat er meerdere mensen met jouw bril rondlopen en dat ze wat simpeler van model zijn, maar dat hoeft niet eens echt negatief te zijn, het is het belangrijkste dat een bril mooi staat ![]() Verder zou ik altijd een bril nemen als je hoofdpijn hebt, is gewoon veel prettiger voor je ogen ![]()
|
Ik denk dat je zelf het beste weet wanneer je een bril nodig hebt. Je hebt er in ieder geval last van (hoofdpijn) dus het lijkt me wel een zinvolle investering.
Je hoeft hem ook niet per se constant te dragen. Ik heb zelf wel een iets grotere sterkte en ik draag lenzen, maar ik heb ook een bril en die gebruik ik af en toe bij tv kijken etc. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het filiaal in het centrum van Den Haag echter... dat was eens maar nooit meer! ![]() De monturen van Hans Anders die ik heb gehad waren stevig en gingen jaren mee. Ik ben ook wel eens bij Pearle geweest, maar dat montuur was net een sliert spaghetti... kon ik gewoon met mijn handen verbuigen! Wat een troep zeg! Misschien vallen de andere monturen mee, maar ik neem het risico niet meer. Voor de prijs die zij rekenen, verwacht ik wel een bril die langer dan een half jaartje meegaat. ![]()
||
Citaat:
![]() Nee, want technisch gezien is het niet echt mogelijk om tegelijkertijd plus en min te hebben, tenzij je een leesbril krijgt... Je kan het nog navragen ![]()
|
Hans Anders scheelt zeker per filiaal. Die in Goes is okee, die mensen in Middelburg zijn verschrikkelijk en die in Rotterdam hoogstraat gaat maar is niet geweldig.
|
![]() |
Ik ben vandaag bij specsavers geweest en heb daar een leuk brilletje uit kunnen zoeken.
Omdat ik wel een leuk montuurtje wou heb ik er eentje genomen van 169 euro, daarbij kwam ook nog de ontspiegeling vand de glazen 50 euro. Bij specsavers hebben ze de actie 2e bril met zelfde glazen en dergelijke gratis (Wel ontspiegeling nog extra bijbetalen) Dus mag eerst 1tje uitproberen kijken hoe het me bevalt en zo. Als het bevalt mag ik gewoon nog die 2e gratis bril komen halen en de 50 euro betalen. Dit was bij specsavers op de lijnbaan. Waren erg aardig, en een grote keus aan montuurtjes. Dus ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar als je bent zoals ik, dan krijg je een vette vingerafdruk op je bril die er maar níet afgaat met gewoon water en dan gebruik je toch effe gauw zo'n doekje ![]() Ik betaalde niets bij hans anders, de verzekering dekte het volledig... en die 35 euro voor mijn zonnebril werd kwijtgescholden ![]() Als je ogen heel erg snel veranderen (bij mij was het vroeger elk half jaar wel weer raak ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik ben altijd de eerste weken heel braaf met warm water en een schone theedoek, maar als je zo'n vette vinger hebt die er écht niet afgaat... ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik maak mijn bril altijd schoon met warm water en afwasmiddel en dat gaat prima. Mijn ogen tranen heel erg dus mijn brillenglazen zijn heel snel ranzig.
||
Citaat:
![]() Regendruppels die opdrogen zijn ook zo leuk. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@Vogelvrij: Volgens mij hebben ze bij Hans Anders wel altijd maar één bril van een montuur in de winkel (misschien dat ze eens in de zoveel tijd wel dezelfde monturen weer terug krijgen oid, maar dan zullen er nog niet enorm veel mensen met jouw bril rondlopen, denk ik) of dat bij Specsavers ook zo is zou ik niet weten.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb al een bril vanaf mijn vierde, maar ik ben nog nooit een bril tegen gekomen die mijn leefstyle overleefd. Mijn ervaring is dat die goedkopere brilletjes met eens stalen montuur het minst lang heel blijven.
Mijn volgende bril gaat dan ook echt een kunstof merkbril worden. Hopelijk gaat deze langer mee. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb wel gehoord dat wc en keukenpapier krassen kunnen achterlaten, maar die voelen ook heel anders aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |