Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
En doordat ik dit allemaal zelf doe, heb ik geen geld over om op mezelf te wonen ![]() Hoezo is het voor iedereen belangrijk om op jezelf te gaan wonen? Voor mij is het juist belangrijk om bij mijn ouders te blijven, omdat ik anders in een kartonnen doos moet wonen. Het enige wat er volgens mij belangrijk aan is, is als de reisafstand te groot wordt, of als je 'het echte studentleven' wilt gaan beleven. Voor mij hoeft dat niet persé. Mij gaat studeren gewoon om het studeren. Lol heb ik al genoeg aan mijn studie ![]() Laatst gewijzigd op 08-06-2008 om 17:40. |
![]() |
||
Citaat:
En waarom zou je het niet kunnen betalen? Je kan meer geld krijgen als je het huis uit bent en als het echt moet ook nog altijd lenen. Het kan best, je moet gewoon willen. Waarom het belangrijk is? Omdat echt op jezelf wezenlijk heel anders is dan bij je ouders. Niet eens voor het studentenleven of de reistijd, hoewel dat ook wel een factor is uiteraard. En ik kon dit pas echt goed inzien toen ik echt op mezelf zat hoe wezenlijk anders en hoe belangrijk het in feite is. Eigenlijk vind ik vanuit ouders samen gaan wonen oid een slecht plan. Eerst maar eens die volledige vrijheid van jezelf, met alle verandwoordelijkheden die daarbij horen.
|||
![]() |
Citaat:
Daarvoor heb ik echt niet genoeg aan stufi hoor, dat heb ik wel uitgerekend (het is niet dat ik niet wil hoor, geloof me). De verantwoordelijkheden die daarbij horen, heb ik nu ook al: Citaat:
Dus ik kan wel zeggen dat ik minstens zoveel verantwoordelijkheden heb en leer te hebben, als mensen die op kamers wonen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb in het eerste jaar heen en weer gereisd van Vlaardingen naar Utrecht (totale reistijd per dag: 3 uur) en over het algemeen word je daar niet zo blij van. Mijn trein had niet zo vaak vertraging, maar als je de hele dag college hebt gehad is het niet zo prettig om eerst nog dat hele stuk te moeten reizen. En op kamers wonen is oneindig veel leuker!
Niet dat mijn huidige kamer in Zeist het toppunt van leuk -of handigheid is, maar goed, dat kwartier met de bus overleef ik ook nog wel. Als hij rijdt tenminste, nu moet ik elke dag 25/30 minuten heen en weer terug op de fiets. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het klinkt een beetje alsof je tegendraads WIL zijn. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Verder vind ik het wel een verschil of je leent (dit moet je immers weer terugbetalen en geeft je verantwoordelijkheidsgevoel) of geld krijgt. Mijn ervaring is nu eenmaal dat mensen iets voorzichtiger zijn met geld als ze het hebben geleend, dan dat ze het van pa en ma hebben gekregen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Op kamers Shadina | 98 | 01-10-2006 16:06 | |
Liefde & Relatie |
Relatie met ouders na op kamers gaan... Gothic | 41 | 07-10-2004 20:54 | |
Liefde & Relatie |
op kamers 655321 | 38 | 25-01-2004 16:50 | |
Liefde & Relatie |
Ervoor gaan of wachten voor je op kamers gaat? clubje | 16 | 18-08-2003 21:50 | |
Werk, Geld & Recht |
Met hoe veel geld op kamers? Balance | 21 | 19-06-2003 17:44 | |
Algemene schoolzaken |
op kamers... Nookie | 2 | 19-11-2002 16:44 |