Citaat:
Hippielove schreef:
Oei! Dat klinkt bijna als ik tegen mijn ex-vriendin. Ik zou hier niet mee door gaan, want als hij zo doet denk ik dat dat is omdat hij zich niet meer lekker voelt bij jou. Ik denk dat hij zich opgesloten voelt in jullie relatie. Jij zou je niet meer moeten laten kwetsen.
|
Dat vind ik dan nog steeds geen excuus. Je bent op ieder moment vrij om te stoppen met een relatie, op het moment dat je er mee doorgaat is dat je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid. Dat geldt dus ook voor hem. Als hij zich niet meer fijn voelt in de relatie kan hij er een punt achter zetten, maar het is geen enkel excuus om een ander moedwillig te gaan kwetsen. Hij weet verdomd goed waar hij mee bezig is. Zij gaat er mee door, maar ze reageert zich niet af op hem. Hij doet dat wel en dat is niet goed.
Eigenlijk vind ik het er heel weinig toe doen wat de reden is. Ga in elk geval niet denken dat het aan jou ligt. De feiten zijn gewoon: hij kwetst jou moedwillig, jij hebt pijn, hij is niet van plan om te stoppen met jou kwetsen. Dus wat doe je dan? Vind je dat prettig en ga je er mee door?