Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2008, 17:41
Verwijderd
Ik gebruik regelmatig Ccleaner, altijd de 'standaard' instelling. Vandaag liet ik 'm analyseren hoeveel ruimte er vrijkomt als ik ook de 'advanced' opties aanklik. Het is iets van 350 mb en gezien mijn volle C-schijf zou die ruimte best welkom zijn.
Maar is het risicovol om ook deze files te laten verwijderen? Ik krijg nl. allerlei waarschuwingen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2008, 17:49
Verwijderd
Oh, oeps, ik had de optie 'hotfix uninstallers' aangevinkt laten staan, en nu is dat verwijderd .
Help, moet ik nu iets repareren ofzo...?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 18:26
ILUsion
ILUsion is offline
Hotfixes ga je in de meeste gevallen toch niet deïnstalleren, lijkt me; behalve een heel erg verse hotfix die je computer om zeep geholpen zou hebben. Je moet dus niets doen, want je computer werkt goed. Eventueel een grotere/externe harde schijf kopen, want als je tegenwoordig nog verlegen zit om 400 megabyte, dan koop je gewoon beter wat schijfruimte bij (of smijt je enkele gigabytes weg).
Oud 23-06-2008, 19:13
Verwijderd
Bedankt voor je reactie!
Ik weet niet wat een hotfix is, maar ik maak uit je post op dat 't wel goed zit zo. Over die grotere harde schijf: ik ga over een aantal weken een nieuwe pc kopen, dus probeer het nog even met deze uit te zingen...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 00:05
T_ID
T_ID is offline
Mja, afhankelijk van hoeveel je nodig hebt is een schijf erbij vaak een goede optie. Ik werk met 30 en 250 gig (wat toen een klauw geld kostte), maar tegenwoordig kosten harde schijven echt helemaal niets meer.
Oud 24-06-2008, 06:31
Verwijderd
Nee, ik ga nu niet meer investeren in deze pc, ookal zijn harde schijven goedkoop nowadays.
Over een paar weken heb ik een nieuwe (een laptop).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 08:07
ILUsion
ILUsion is offline
Als je zodadelijk een nieuwe hebt, dan kan je inderdaad zo je bestanden ergens kwijt

En ik heb inderdaad niet uitgelegd wat een hotfix is: de meeste updates die je van Windows Update (of hoe heet dat ook alweer, die updateservice van MS) binnenkrijgt zijn hotfixes: kleine veranderingen aan Windows, die er bv. voor zorgen dat sommige bugs verdwijnen of bepaalde hardware beter kan werken. Maar een hotfix kan er onbedoeld ook voor zorgen dat iets niet meer werkt en in dat geval moet je natuurlijk die hotfix er weer af kunnen halen, maar dat is over het algemeen enkel het geval bij heel nieuwe hotfixes (een paar dagen oud), en het is maar een kleine minderheid van de hotfixes die lastig doet. En om je nog iets nieuws te leren: een Service Pack is eigenlijk gewoon een grote collectie hotfixes en nog wat andere zooi (bv. SP2 voor XP had nog wat extra beveiliging, verbeterde firewall enzo., dat waren geen hotfixes).
Oud 24-06-2008, 19:26
Verwijderd
Dank je, weer wat geleerd!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten