Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2008, 09:14
Verwijderd
Wat is de ergste misdaad of wetsovertreding die jij ooit begaan hebt? Ben je er ook voor bestraft of moest je een boete betalen of ben je er zo mee weggekomen?

Ts: zonder licht rijden, eigenlijk ben ik heel braaf.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2008, 09:33
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Ooit vond ik een busje in het bos, met de sleutels op het contact. Aan het gras eromheen te zien stond ie er al een tijdje.

Met een paar vrienden benzine gehaald, en rijden maar. Uiteindelijk zijn we tegen een boom gereden We kregen het ding niet meer aan de praat dus hebben we 'm daar laten staan. Volgens mij heeft de boswachter 'm uiteindelijk weggesleept.

Dik een half jaar later werd ik erover gebeld, dat ik naar het politiebureau moest komen voor een verklaring enzo. Het bleek dus dat dat ding eerder gebruikt was bij een geldroof in België.

Gelukkig verder niet echt problemen mee gehad omdat ze ook wel doorhadden dat we niet bij die geldroof betrokken waren. Degene die had gereden moest wel een boete betalen, ik kreeg gelukkig alleen een waarschuwing.
Oud 30-06-2008, 09:47
Uice
Uice is offline
Zwartrijden, zonder licht fietsen, door rood rijden, een verkeerd adres opgeven aan een agent.
Oud 30-06-2008, 10:09
Verwijderd
Drugsgebruik? :') Ik zou het niet weten verder, ik ben best braaf - op door rood fietsen na, zeldzaam.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 10:21
Uice
Uice is offline
Door rood fietsen vind ik ook niet bepaald ernstig. Als je dat niet doet kom je nergens in de stad.
Oud 30-06-2008, 10:33
Tink*
Tink* is offline
Zonder licht rijden, op plekken fietsen waar dat niet mag. Oh en vroeger wilde ik ook nog wel rondhangen op plekken waar dat niet mocht en dan werd je weggestuurd door de toezicht. :')
Oud 30-06-2008, 10:41
Uice
Uice is offline
Oh ja, door de Leidsestraat fietsen. ANARCHY IN AMSTERDAM!!!666!!!
Oud 30-06-2008, 10:42
Verwijderd
Snel wegfietsen toen ik aangehouden werd door de politie om op de bon geslingerd te worden Geloof ik. Euh en op/in verboden toegang plaatsen komen. En idd zonder licht rijden, door rood rijden, op de fiets door voetgangersgebied (waarvoor de politie me dus ging aanhouden). Ik vergeet vast iets enorm crimineels... oh ja ik heb per ongeluk een pak vlokken gestolen uit de supermarkt! En expres snoepjes gejat, maar dat zal elk kind wel es hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 10:46
Uice
Uice is offline
Oh ja, ik heb laatst een blikje Red Bull 'gejat' op de UvA, omdat er niemand bij de Kiosk stond en ik bijna een tentamen had en nog even snel die energie erin wilde hebben. Toen heb ik een blikje gepakt en vijftig cent neergelegd, een prijs die ik redelijker vind dan de 1.95 dat het kost.
Oud 30-06-2008, 10:51
Verwijderd
Dat ga ik hier echt niet openbaar maken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 11:04
Lethe
Lethe is offline
Door rood rijden, zonder licht fietsen (al zou ik dat nu nooit meer doen nu ik weet hoe irritant dat voor automobilisten is en dus ook hoe gevaarlijk het is), te hard rijden, downloaden, een keer lippenstift gesloopt in een winkel. Dat was het wel.
Oud 30-06-2008, 11:05
Verwijderd
Downloaden natuurlijk! En brand maken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 11:05
Hanneke
Hanneke is offline
Ik kan me niet veel criminelere dingen herinneren dan zonder licht rijden, door rood rijden, over de stoep fietsen en dat soort dingen. Oh, en ik werd een keer aangehouden vanwege zonder licht rijden, en toen had ik ook m'n ID-kaart vergeten. Terwijl ik vlak daarvoor nog een discussie hier had met MA over dat ding. Ik vond het onzin om daarover te zeiken dat het verplicht is je te kunnen legitimeren, want 'zo'n moeite is het ook niet om dat ding mee te nemen'.

En verder, ernaast staan terwijl anderen een fiets meenamen. Maar die stond niet op slot.
Oud 30-06-2008, 11:18
Verwijderd
graffiti
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 11:34
Verwijderd
Oh en ik heb een keer de achterlichten van een paar fietsen geschopt in een bui van zinloze agressie Daar schaam ik me wel echt voor, want ik vind het belachelijk dat mensen andermans spullen vernielen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 11:46
Verwijderd
Fietsen op plaatsen waar het niet mag, zonder licht, zonder bel en met slechtwerkende remmen. Spijbelen. Snoepjes uit de Etos ''stelen''. Downloaden. Openbaar dronkenschap. Alcohol kopen onder de zestien (voor mn ouders, notabene). Uh... dat was het wel geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 12:28
Verwijderd
Waarschuwing voor openbaar dronkenschap en het niet meehebben van een idkaart, het mee hebben van softdrugs op school (ja ok ook harddrugs maar daar ben ik niet voor gepakt, softdrugs wel), winkeldiefstal...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 12:35
Verwijderd
Zonder licht rijden, door rood fietsen en spijbelen. En ik kan me herinneren dat toen ik klein was en we bij iemand op visite waren ik een klein beeldje van een varken uit de wc heb gejat, omdat ik 'm zo leuk vond, haha.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 12:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Waarschuwing voor openbaar dronkenschap en het niet meehebben van een idkaart, het mee hebben van softdrugs op school (ja ok ook harddrugs maar daar ben ik niet voor gepakt, softdrugs wel), winkeldiefstal...
Oh ja, drinken en blowen op school, maar daar ben ik ook nooit echt voor in de problemen gekomen.
Oud 30-06-2008, 13:03
Martiño
Martiño is offline
Af en toe zonder licht gefietst. Ik heb ook een keer een boete gehad omdat mijn licht "knipperde" omdat mijn band helemaal glad was door de sneeuw. Dat vond ik echt stom, want ik kon er weinig aan doen. Maarja, die boete heb ik nooit thuisgekregen, dus ook niet betaald (Overigens vind ik het wel terecht dat iemand een boete krijgt als hij geen licht heeft op zijn fiets, sowieso vind ik dat ze het langzamere verkeer als fietsers en scootmobielen af en toe wat strenger mogen controleren. Maar dat is weer een ander verhaal).

Verder rijd ik wel eens een beetje te hard over de snelweg als ik op zaterdagochtend naar mn werk moet. Vooral omdat ik soms moeilijk mijn bed uit kom, maar ook omdat Eindhoven de slechtst afgestelde verkeerslichten ter wereld heeft. Overigens loop ik daarom (en de rest van de Eindhovense studenten met mij) ook regelmatig door het rode voetgangerslicht.

Ohja, ik was ook nog eens homoseksueel in Singapore en Dubai. Dat schijnt daar strafbaar te zijn. Verder ben ik heel braaf.
Oud 30-06-2008, 13:28
Verwijderd
Zonder licht fietsen en door rood fietsen, maar daar nooit een boete voor gekregen. Als tweejarige heb ik een liter ijs gestolen bij de supermarkt, maar dat zijn mijn ouders toen gaan betalen. Verder ben ik een keer op 't dak van mijn basisschool geklommen en toen werd een meneer - gewoon een voorbijganger - heel boos, dus deed ik het daarna heel stiekem Uiteindelijk kwamen er van die pinnen langs de dakrand en kwam ik er niet meer op.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 13:30
Verwijderd
Ik ben bij een protestactie bijna opgepakt voor het verstoren van de openbare orde.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 13:54
Verwijderd
Diefstal denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 14:31
Martiño
Martiño is offline
Wat heb je dan gestolen?
Oud 30-06-2008, 14:35
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Zonder licht fietsen (maar niet op drukke wegen), door rood fietsen, zwartrijden (daar ben ik wel eens op betrapt maar toen kreeg ik geen boete )
Met een Magere Hein kostuum naar school gaan, dat mocht van de school niet. Cd's downloaden (maar dat wordt gedoogd.)
Alcohol kopen voor mijn vader. Maar toen was ik al bijna 16 dus dat geeft niet. Verder weet ik niets.
Oud 30-06-2008, 15:48
Verwijderd
Drugsgebruik.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 16:15
Verwijderd
boete voor fietsen waar het niet mag
boete voor het te laat inleveren van mijn OV. Wat een duur grapje was, overigens.

ehm.
jeetje.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 18:50
Verwijderd
Brandstichting, alcohol drinken voor je 16e en alle fietsovertredingen van hierboven.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 23:17
Verwijderd
Vroeger toen ik heel erg jong was heb ik midden in de zomer met een aantal vriendjes uit de buurt een oude droge kerstboom in brand gestoken. Gek genoeg vloog dat ding in één keer in brand. Omdat die boom tegen een gigantisch hoge conifeer stond is ook die boom in brand gevlogen en overgeslagen naar een andere boom. Het was nogal een flinke brand en er waren twee brandweerauto's nodig om alles te blussen.

Achteraf heeft die moeder van die vriendjes in de buurt lopen verkondigen dat het mijn schuld was en dat ik die boom in brand had gestoken. Dat was dus niet waar, ik had alleen voor de lucifers gezorgd
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 23:26
Verwijderd
Appels stelen en onder een rijdende auto willen gooien en toen ertegenaan gooien en toen heel hard rennen.

En fietsdingen ja. Geen licht, geen id, door rood licht, aan de verkeerde kant van de weg rijden, zonder duidelijke reden bij een bushokje staan (hallo daar wachtten we altijd bij het naar huis fietsen ).
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 23:56
Verwijderd
ik heb nog nooit een misdaad begaan. en ik zie hier boven ook geen misdaden.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 23:57
Verwijderd
Mja het gaat om illegale strafbare dingen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 23:58
Verwijderd
Citaat:
ik heb nog nooit een misdaad begaan. en ik zie hier boven ook geen misdaden.
Volgens mij valt verstoring van de openbare orde weldegelijk onder een misdaad.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 23:59
Verwijderd
En brand stichten en diefstal.

Laatst gewijzigd op 30-06-2008 om 23:59. Reden: Toevoeging.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:00
Verwijderd
Citaat:
graffiti
en niet zomaar graffiti he! Misdadig lelijke graffiti.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:00
Verwijderd
is dat niet een misdrijf?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:01
Verwijderd
Citaat:
en niet zomaar graffiti he! Misdadig lelijke graffiti.
Dat vraagt natuurlijk wel om een foto!
Met citaat reageren
Verwijderd
misdrijvend lelijke graffiti klinkt weer zo jammer

maar ik heb geen idee of je gelijk hebt en de ts waarschijnlijk ook niet, daarom staat er: misdaad of wetsovertreding!
Met citaat reageren
Verwijderd
mis·daad (de) 1)ernstig strafbaar feit
2) (geen meervoud) misdadigheid, misdadigers

mis·drijf (het; misdrijven) 1) misdaad
2) (in België) strafbaar feit in het algemeen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Dat vraagt natuurlijk wel om een foto!
Ik hoop voor de gehele stad hier dat ze ieder locatie waar het op stond afgebroken hebben. Het waren de puberale wijsheden van een 14-jarig soepkipje.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:02
Verwijderd
Ik vraag me af hoe misleidende graffiti eruit ziet. Spuit er dan iemand op de muur: "Dit is geen Graffiti"?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop voor de gehele stad hier dat ze ieder locatie waar het op stond afgebroken hebben. Het waren de puberale wijsheden van een 14-jarig soepkipje.
Kinderen en dwazen spreken de waarheid en schrijven op deuren en glazen... ofzo..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af hoe misleidende graffiti eruit ziet. Spuit er dan iemand op de muur: "Dit is geen Graffiti"?
graffiti die net doet alsof het een muur is
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Het zou verboden moeten worden.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
misdrijvend lelijke graffiti klinkt weer zo jammer

maar ik heb geen idee of je gelijk hebt en de ts waarschijnlijk ook niet, daarom staat er: misdaad of wetsovertreding!
waar is ben als je hem nodig hebt?

wetsovertredingen door mij:
- roken waar je niet mag roken
- drinken vóór mijn 16e
- blowen
- wildplassen
- vuur maken waar dat niet mag

dat was het volgens mij
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Een muur die net doen alsof er graffiti opstaat.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:05
Verwijderd
Citaat:
waar is ben als je hem nodig hebt?

wetsovertredingen door mij:
- roken waar je niet mag roken
- drinken vóór mijn 16e
- blowen
- wildplassen
- vuur maken waar dat niet mag

dat was het volgens mij
Door jou heb ik vier extra wetsovertredingen bij mezelf ontdekt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Een muur die net doen alsof er graffiti opstaat.
Dat zou een misleidende muur zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:06
Verwijderd
whahaha
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 00:06
Verwijderd
En de vijfde is uberhaupt niet strafbaar volgens mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren