Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maareh,.. betekent een eventuele rechtspraak nu dat de koran geanalyseerd gaat worden op fascistische onderdelen om te bekijken of wilders gelijk heeft of niet? dan kan dat nog de internationale pers behalen ![]()
||
Citaat:
Fascism is an authoritarian political ideology (generally tied to a mass movement) that considers the individual subordinate to the interests of the state, party or society as a whole. Fascists seek to forge a type of national unity, usually based on (but not limited to) ethnic, cultural, racial, religious attributes. The key attribute is intolerance of others: other religions, languages, political views, economic systems, cultural practices, etc. Various scholars attribute different characteristics to fascism, but the following elements are usually seen as its integral parts: nationalism, statism, militarism, totalitarianism, anti-communism, corporatism, populism, collectivism, and opposition to political and economic liberalism.[1][2][3][4][5][6][7] Volgens de slechte wikipedia definitie is het dus een fascistisch boek, net als bijvoorbeeld de Bijbel.
|
Ik hoop voor de studentjes dat ze als gevolg hiervan niet dit aan hun broek krijgen:
Wetboek: Strafrecht Artikel: 261 Omschrijving: Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
||
Citaat:
Vraag: biedt het huidige strafrecht voldoende mogelijkheden om haat zaaien en beledigende uitingen aan te pakken en in te dammen? Beperkingen zijn mogelijk als uitingen geen andere functie hebben dan haat zaaien of het minderwaardig verklaren van personen wegens hun godsdienst. http://www.justitie.nl/actueel/persb...x?cp=34&cs=579 Bewijs maar eens dat het geven van een eigen mening over de inhoud van een religieus boek geen andere functie heeft dan haat zaaien of het minderwaardig verklaren van personen wegens hun godsdienst. Lijkt me een lastige taak.
|
'Volgens het LBM, dat tweehonderd organisaties zegt te vertegenwoordigen, bedrijft Wilders een 'racistische politiek' door moslims voortdurend te beledigen en te discrimineren. "Wilders is een islamracist. Zijn uitspraken zijn niet gericht op een ras, maar op een godsdienst en een bevolkingsgroep'', zei Rabbae.
http://www.nu.nl/news/1405190/11/Mar..._vervolgt.html' 1. moslims zijn geen ras; noem het dan ook geen racisme en ook geen islamracisme (wtf?). Zeg dan liever anti-islamiet ofzo. 2. hoe precies discrimineert Wilders moslims? Een enig voorbeeld dat ik kan noemen is zijn 'moslim-selectie" aan de poort (grens) van Nederland t.a.v. nieuwkomers. Maar ik heb het vermoeden dat deze uitspraak van Rabbae iets verder gaat en dan in de trant van "jij discrimineert mij" als je je telefoonnummer niet wilt afgeven aan een straatmarokkaan. ![]() Overigens had Spong zijn pijlen inderdaad beter kunnen richten onder het door mij genoemd punt 2. hoewel ik niet weet (ik volg de politiek nu ook weer niet zo heel nauw) hoe dit uiteindelijk is afgelopen.
|
Anyway, op zich gaat het hier nog ergens over. In GB is dat wel anders:
Three Little Pigs 'too offensive' By Sean Coughlan BBC News, education Pig from Shoofly The judges said this depiction of a pig "raised cultural issues" A story based on the Three Little Pigs fairy tale has been turned by a government agency's awards panel as the subject matter could offend Muslims. (...) http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...on/7204635.stm ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik moet lachen en kotsen van die dhimmitude... Hoort in dezelde categorie van real-life domme humor als de negerzoenen kwestie. Laatst gewijzigd op 24-01-2008 om 14:40. |
![]() |
||
Citaat:
|
NVU keert zich tegen Wilders
De leider van de neo-nazistische Nederlandse Volks-Unie (NVU) Constant Kusters keert zich in het AD tegen Geert Wilders en de anti-Koranfilm die hij aan het maken is. Volgens Kusters is Wilders uit op een bloederige burgeroorlog tussen moslims en christenen. Hij steunt de islamitische organisaties die deze week opriepen om rustig te blijven na het uitkomen van de tien minuten durende rolprent. Kusters: ''Wilders wil deze twee groepen tegen elkaar uitspelen om in ons land een zionistische (joodse, red.) staat te stichten. De man is opvallend vaak te vinden op de Israëlische ambassade. Dat zegt mij genoeg.'' Kusters, die geregeld de straat op gaat met zijn NVU om tegen de 'multikul' te demonstreren, staat een heel andere aanpak voor van de multiculti-problemen: ''Wij zeggen: bevorder de remigratie, zet buitenlandse criminelen het land uit en sluit de grenzen. Maar om daarom nou te schoppen tegen de islam, nee.'' Wel vindt de voorman van de neo-nazi's dat als iemand de islam wil aanhangen, diegene dat maar in een islamitisch land moet doen. Verder maakt Kusters zich boos over het feit dat wijlen Hans Janmaat (voormalig leider van de Centrum Partij/Democraten) in het verleden is veroordeeld voor uitspraken die 'veel minder erg' waren dan die van Wilders. ''Negeren dus, die Wilders'', is Kusters devies. Kusters zelf is in het verleden overigens meerdere keren veroordeeld voor onder meer het roepen van discriminerende leuzen en racistische belediging. Bron Eerder liet Hirsi Ali zich ook afkeurend uit, de film die nog niet is verschenen zou provocerend zijn. Wat bezielt deze mensen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Sorry, maar dat is gewoon samenzweerderig denken. Ik denk dat we het best, totdat het tegendeel bewezen is, moeten geloven dat mensen oprecht zijn; Wilders ziet oprecht een gevaar in de Islam voor Nederland en heeft doet in zijn ogen zijn best om voor de Nederlandse burgers op te komen. Door te zeggen dat Wilders eigelijk iets anders wil is het ontduiken van de discussie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
whaha die vent is helemaal een giller ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
We zullen zien hoeveel zich verder nog aandienen. Anoniempjée is niet de eerste forummoslim die opeens hele rare dingen gaat roepen als het over de islam gaat. Niet in alle gevallen was het zo extreem, maar vaak zijn er discrepanties te zien; eerst voorstander van vrijheid van meningsuiting boven alles, en als het over de islam gaat opeens niet meer. Eerst religieuze vrijheid eisen, maar dan vrijheid van religie niet erkennen. Dat soort vraagstukken.
|||
Citaat:
And so what. Wilders is ook gestoord en sommige uitspraken maken mij ook woedend, maar ik kan mijn hoofd tegen het toetsenbord slaan als ik dan de reacties in het openbaar erop zie. Ik bedoel,... heeft Wilders niet gelijk dat het nogal voorbarig is om een heel theater aan tegenacties en ophef te creeren nog voordat de film ueberhaupt af is? Niemand heeft de film gezien, maar er wel al een mening over. En daar word ik persoonlijk misschien nog wel woedender over. ![]() Anyway, al dat extreme geblaat van links en rechts, zorgt in ieder geval niet voor een plezierig klimaat. Sommige dingen dienen gezegd te worden, maar men kan ook gaan overdrijven ![]() Citaat:
![]() ![]()
|
Ja hey... het De Pers waar het in staat. Ik geloof best dat de initiatiefnemer zo'n kansloze hypocriete marxist is, daar ging ik mits zijn afkomst Nederlands is in principe al van uit alvorens het gelezen te hebben, maar de rest met een korreltje zout totdat er een echte bron anders dan De Pers mee komt.
||
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...502#post329502 Heel flauw dat het topic werd gesloten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
2) Niet alle mensen die tegen vrijheid van meningsuiting in dit geval zijn zijn hysterisch
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Jij kan (en mag) beweren dat de VVD een partij van pedofielen is. Hoogst beledigend, etc, etc, maar dat betekend nog niet dat ik dan aangifte tegen je zou kunnen doen. De enige uitzondering daarop zullen bedrijven zijn met een op zichzelf staande rechtsvorm, die wellicht in dat opzicht zelfstandig kunnen opereren.
Laatst gewijzigd op 29-01-2008 om 13:03. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|