Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2008, 11:47
lifelike
lifelike is offline
Geldt je ov-kaart in de zomermaanden net zoals normaal, of mag je alleen met korting reizen? Ik kan het nergens vinden... alvast bedankt
Oud 24-07-2008, 11:53
Briseïs
Briseïs is offline
Dat staat achterop. Een beetje beter zoeken dus. Van 16 juli tot 16 augustus mag je alleen met korting reizen. Als je een weekkaart hebt dan. Een weekendkaart is normaal geldig.
Oud 24-07-2008, 12:42
lifelike
lifelike is offline
bedankt, ik heb zelf geen ov-kaart dus dat wordt lastig kijken
mn vriend reist nog met zn ov, terwijl een vriendin van me laatst bijna een boete had. ik wou gewoon graag even weten hoe dat zat..
Oud 25-07-2008, 13:57
Adore
Adore is offline
Bijna een boete? Dan mag ze nog van geluk spreken, want het is eigenlijk gewoon zwart rijden.

Van 16 juli tot 16 augustus heb je 40% korting, ook 's ochtends vóór 9 uur. In de bus / metro / tram heb je een strippenkaart nodig, de roze.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Bijna een boete? Dan mag ze nog van geluk spreken, want het is eigenlijk gewoon zwart rijden.

Van 16 juli tot 16 augustus heb je 40% korting, ook 's ochtends vóór 9 uur. In de bus / metro / tram heb je een strippenkaart nodig, de roze.
Ter aanvulling, omdat de roze strippenkaarten toch vaak op zijn: De gewone strippenkaart wordt natuurlijk ook geaccepteerd, alleen zijn die duurder dan de roze.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 21:14
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Citaat:

Ze had vast een kort jurkje aan.
Oud 25-07-2008, 22:01
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ter aanvulling, omdat de roze strippenkaarten toch vaak op zijn: De gewone strippenkaart wordt natuurlijk ook geaccepteerd, alleen zijn die duurder dan de roze.
Dit is zo logisch dat het niks toevoegt.
Oud 26-07-2008, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Dit is zo logisch dat het niks toevoegt.
Voor de complete noob wel. Toen ik nog nooit met de bus had gereisd wist ik ook niet welke kaart ik moest hebben
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 11:48
Adore
Adore is offline
In de winkel had ik jongeren aan de kassa die vroegen om een blauwe strippenkaart. Dan vraag ik altijd even door of ze toevallig OV hebben, het gros weet niet eens dat ze dan recht hebben op een roze strippenkaart. Bizar, als je korting kan krijgen moet je dat zeker doen. Het scheelt €2,30 op een kaart van 15 strippen!

Als ik in een winkel kom en ze zijn uitverkocht, ga ik door naar de volgende. Een blauwe vind ik gewoon zonde van m'n geld..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 12:09
lifelike
lifelike is offline
Citaat:
Toen ze de trein in wou stappen, stond er een conducteur die tegen de mensen die instapten zei dat ze moesten opletten met de geldigheid van hun ov, omdat hij schijnbaar al veel mensen had bekeurd. Toen is ze alsnog een kaartje gaan halen
Oud 28-07-2008, 00:31
Adore
Adore is offline
Goeie conducteur. (Maar NS-service: mensen er op attenderen zodat ze een kaartje kopen, maar vervolgens wel met de trein wegrijden. - Ben ik overigens ook weer niet helemaal op tegen, tijd is tijd, maar het is zo krom. -)

Vandaag stapte een meisje in de bus en showde haar OV, zonder strippenkaart. Het is op zondag toevallig gratis vervoer bij Arriva (iig in omstreken Dordrecht), waardoor de chauffeur wat mompelde en het meisje ging zitten. Nu denkt zij mogelijk dat ze gratis reizen kan, omdat ze niet op de geldigheid van haar OV is gewezen. Dat vind ik dan wel weer idioot (ook van haar, lees je kaart..).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 00:37
Verwijderd
Mensen zijn nu eenmaal niet zo geneigd om op de achterkant van zo'n ding te lezen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 15:10
Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Vandaag stapte een meisje in de bus en showde haar OV, zonder strippenkaart. Het is op zondag toevallig gratis vervoer bij Arriva (iig in omstreken Dordrecht), waardoor de chauffeur wat mompelde en het meisje ging zitten. Nu denkt zij mogelijk dat ze gratis reizen kan
Als ze een weekendkaart heeft, dan mag ze ook nog gratis reizen; die is namelijk gewoon geldig in vakantieperiodes.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 22:36
T_ID
T_ID is offline
Mja, vlak na de 16e was ik op een gegeven moment ook op weg naar huis. Oh, de trein kwam net binnen, dik negen minuten stilstaan voordat hij gaat. Je gaat zitten, muziekje aan. Half in slaap.

Na drie minuten dringt het opeens door... oh fuck, kaartjes...
Oud 31-07-2008, 15:33
Adore
Adore is offline
Citaat:
Als ze een weekendkaart heeft, dan mag ze ook nog gratis reizen; die is namelijk gewoon geldig in vakantieperiodes.
Weet ik, maar ik zag goed dat dit een weekkaart was.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 18:38
Vohjkd
Vohjkd is offline
Ik vind het wel jammer dat het in de zomermaanden niet geldig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten