Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Op het Aniway forum zal je ook veel info vinden over de talenstudies en de verschillende ervaringen.
In het "de rest" sub-forum *zucht* Japan! Kon ik maar terug ![]() |
![]() |
|
Als je niet bang bent om iets verder weg te gaan, is er in Leuven (België) ook een hele goede opleiding Japanologie. Dat is WO-niveau, en je kiest een economische of cultuur-historische minor. Na het derde jaar kun je een jaar op uitwisseling gaan naar een Japanse universiteit.
Het gros van de vakken gaat echt over Japan. De taallessen zijn intensief en van een hoog niveau; je moet er dus echt wel voor gaan, anders loop je na een tijdje erg achter. De andere vakken zijn o.a. Japanse geschiedenis voor 1868; idem na 1868; Japanse cultuur en literatuur, Inleiding tot de Oost-Aziatische kunst, Japanse politiek, Klassiek Chinees (voor taalkundige achtergrond), Calligrafie... etc. Die opleiding doe ik zelf, en ik begin in september aan het derde jaar. In België werken ze met het semester-systeem; je hebt in januari en juni na 1ste en 2de semester een paar weken lang examens. Er zijn best veel Nederlanders in Leuven aanwezig, er wordt heel veel gefietst en is een echte studentenstad. Ikzelf als Nederlandse heb het er erg naar mijn zin. Als je interesse hebt, kijk eens op de website van de Katholieke Universiteit Leuven: http://www.kuleuven.be Inschrijven kan nog tot oktober, en een academiejaar is een pak goedkoper dan in Nederland, hehe. ![]() edit: je komt trouwens met elk niveau middelbare school binnen, ze letten niet op HAVO, VWO, etc.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Japans of Chinees? C-REAL | 13 | 06-07-2012 22:10 | |
Studeren |
2 Studies combineren xmly__ | 13 | 11-11-2011 10:16 | |
De Kantine |