Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2008, 22:49
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Waarschijnlijk sluiten India en VS snel overeenkomst om samen te werken op gebied van kernenergie.

Dit is heeeeeeeeeeeeeeeel apart omdat India het Non-Proliferatie Verdrag niet heeft getekend.

Schijnheil Bush heeft er dus weer probleem bij: hoe zegt hij tegen ene land: foei je mag geen kernwapens maken, terwijl hij tegen andere land gaat zeggen: o, je hebt kernwapens, nou leuk, we gaan wel samenwerken...

Beetje bij beetje wordt afgebroken wat we in 50, 60 jaar aan internationale orde hebben opgebouwd. Dit is heel erg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2008, 00:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Schijnheil Bush heeft er dus weer probleem bij: hoe zegt hij tegen ene land: foei je mag geen kernwapens maken, terwijl hij tegen andere land gaat zeggen: o, je hebt kernwapens, nou leuk, we gaan wel samenwerken...
Ken je het spreekwoord 'het leed is al geschied'?
Wist je dat kerncentrales geen CO2 uitstoten?
Wist je dat India heel wat CO2 reductie te boeken heeft?
Wist je dat het ongelovelijk is dat iemand op die punten gewezen moet worden?
Oud 27-07-2008, 11:54
arPos
arPos is offline
wat is daar apart aan?

Citaat:
hoe zegt hij tegen ene land: foei je mag geen kernwapens maken, terwijl hij tegen andere land gaat zeggen: o, je hebt kernwapens, nou leuk, we gaan wel samenwerken...
met militaire macht natuurlijk.
Oud 27-07-2008, 12:53
Joostje
Joostje is offline
a) India heeft al een tijdje kernwapens
b) de VS wil natuurlijk wel vriendjes blijven met India, ook al hebben ze hun banden met Pakistan aangehaald.
Oud 27-07-2008, 13:22
Verwijderd
Leer toch eens relativeren, hhendrikxx.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk sluiten India en VS snel overeenkomst om samen te werken op gebied van kernenergie.

Dit is heeeeeeeeeeeeeeeel apart omdat India het Non-Proliferatie Verdrag niet heeft getekend.

Beetje bij beetje wordt afgebroken wat we in 50, 60 jaar aan internationale orde hebben opgebouwd. Dit is heel erg
Kijk nog eens goed naar de onderstreepte dingen in je quote.

Want gezien het feit dat je niet bronnenvermelding doet, maak je deze discussie wel heel raar aan door het enerzijds over kernenergie te hebben, en anderzijds over kernwapens.

Dus ik snap niet zo goed waar je heen wil
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 16:55
akumabito
akumabito is offline
Typisch hhendrixx topic weer..

Zullen we allemaal eens ff roepen dat Amerika dom is, en dat dit toch eigenlijk wel heel erg oneerlijk is? Dat ze zich ALWEER niet aan de regeltjes houden? Nou, foei zeg! Stoute Amerika! Foei foei foei! Da's niet erg netjes!

...of zullen we gewoon dit topic op slot gooien?
Oud 27-07-2008, 18:33
Verwijderd
ach, blind van adoratie achter wie dan ook aanlopen is nooit goed.

blind van onzekere woede overal tegenaan lopen trappen is ook niet goed.

sommige mensen zouden meer middle of the road moeten denken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 03:30
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Typisch hhendrixx topic weer..

Zullen we allemaal eens ff roepen dat Amerika dom is, en dat dit toch eigenlijk wel heel erg oneerlijk is? Dat ze zich ALWEER niet aan de regeltjes houden? Nou, foei zeg! Stoute Amerika! Foei foei foei! Da's niet erg netjes!

...of zullen we gewoon dit topic op slot gooien?
Amerika houdt zich niet aan EIGEN regels. Dat is pas dom/sneu/fout/zielig!

Maar goed, in the long run zijn ze gewoon heel zelf-destructief bezig. (helaas)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 11:38
Verwijderd
Wat een onzin. Hoe kunnen ze hiermee zich nog in de vingers snijden?

Of ga je nu Iran met India vergelijken? Je bent zo dol op onzinnige vergelijkingen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 12:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Amerika houdt zich niet aan EIGEN regels. Dat is pas dom/sneu/fout/zielig!
Ach, Bush is een heel principieel man... ...in vergelijking met iemand als jij.
Oud 28-07-2008, 12:44
Verwijderd
Wat voor stand neemt Kosovo in bij deze kwestie?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 13:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Wat een onzin. Hoe kunnen ze hiermee zich nog in de vingers snijden?

Of ga je nu Iran met India vergelijken? Je bent zo dol op onzinnige vergelijkingen.
Waarom zou Iran/Pakistan (en wellicht op termijn andere landen) nog zeggen: o, wacht, wij moeten wel het NPV tekenen en naleven, maar India niet. Maar natuurlijk!!
Op termijn pikt niemand een dubbele moraal. En terecht!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 13:41
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Wat voor stand neemt Kosovo in bij deze kwestie?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou Iran/Pakistan (en wellicht op termijn andere landen) nog zeggen: o, wacht, wij moeten wel het NPV tekenen en naleven, maar India niet. Maar natuurlijk!!
Op termijn pikt niemand een dubbele moraal. En terecht!
Houd toch eens op over moraal. Het is politiek.

En ik voelde de vergelijking met Iran dus terecht aankomen. Vind jij die vergelijking nou echt ergens op slaan?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 14:33
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Houd toch eens op over moraal. Het is politiek.

En ik voelde de vergelijking met Iran dus terecht aankomen. Vind jij die vergelijking nou echt ergens op slaan?
(1) Waarom refereert Bush dan steeds aan moraal? Leef dan iig zelf naar je eigen moraal Toch?!

(2) Zelfs tegenstanders van het bewind daar noemen soms de dubbele moraal van het Westen. Bovendien: sta je niet sterker als je kan zeggen: he, jij mag iets niet, maar ons vriendje mag het ook niet!
Dan sta je toch.... sterker!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Bovendien: sta je niet sterker als je kan zeggen: he, jij mag iets niet, maar ons vriendje mag het ook niet!
Ja, ik denk dat Ahmadinejad erg onder de indruk zal zijn. Misschien worden we wel allemaal vriendjes en krijgen we goedkope olie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 14:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ja, ik denk dat Ahmadinejad erg onder de indruk zal zijn. Misschien worden we wel allemaal vriendjes en krijgen we goedkope olie.
Uiteindelijk is het ook een strijd tussen morele systemen. Dan moet je eigen systeem wel consistent zijn natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 15:08
Verwijderd
India heeft al kernwapens. Wat is het probleem met kernenergie?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 16:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En zal hij zeker bevestigend knikken alvorens je alsnog in je gezicht uit te lachen.
Oud 28-07-2008, 16:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Als je moreel gelijk hebt, is het wel makkelijker andere staten aan je kant te krijgen. Toch flink voordeel lijkt me!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 16:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
India heeft al kernwapens. Wat is het probleem met kernenergie?
Noord Korea heeft al kernwapens. Wat is het probleem?

(tja, zo kan ik ook wel gaan redeneren)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 17:28
Verwijderd
Maar daarmee maak je jezelf belachelijk. Noord Korea en India vergelijken, jezus man, hoe kom je er bij.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Als je moreel gelijk hebt, is het wel makkelijker andere staten aan je kant te krijgen. Toch flink voordeel lijkt me!
Alsof er een universele moraal is, .
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Nee, het lompe en ondiplomatieke beleid dat jij voorstaat is geen voordeel. Niet voor ons, niet voor hen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2008, 20:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In dit geval lijkt de VS me een volledig moreel gelijk aan hun kant te hebben. Niemand kan mogelijkerwijs betogen dat CO2 reductie onder deze voorwaarden een slechte zaak is.

In tegenstelling tot Iran is ook proliferatie van kernwapens of mogelijke oorlog op basis ervan (kernoorlog of oorlog op basis van de zekerheid een kernmacht te zijn) in dit geval namelijk niet in het geding, India heeft die immers al, net als het enige land waarmee ze ooit nog eens op de vuist zouden kunnen gaan.

Wat overblijft is daarna slechts vertwijfeling hoe iemand hier een discussie over zou kunnen voeren.
Oud 28-07-2008, 20:55
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
In dit geval lijkt de VS me een volledig moreel gelijk aan hun kant te hebben. Niemand kan mogelijkerwijs betogen dat CO2 reductie onder deze voorwaarden een slechte zaak is.

In tegenstelling tot Iran is ook proliferatie van kernwapens of mogelijke oorlog op basis ervan (kernoorlog of oorlog op basis van de zekerheid een kernmacht te zijn) in dit geval namelijk niet in het geding, India heeft die immers al, net als het enige land waarmee ze ooit nog eens op de vuist zouden kunnen gaan.

Wat overblijft is daarna slechts vertwijfeling hoe iemand hier een discussie over zou kunnen voeren.
Wat ben je toch principe-loos he. Als niet zo erg was, zou ik er hartelijk om moeten lachen.

Beste T_ID, als Amerika vindt dat India ook kernwapens mag hebben, laten ze dan het NPV aanpassen. Toch? Opgelost!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 20:56
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Nee, het lompe en ondiplomatieke beleid dat jij voorstaat is geen voordeel. Niet voor ons, niet voor hen.
Ik ben erg voor rekening houden met elkaar, maar ooit moet je wel streep zetten ergens.
Je moet niet steeds te regels aanpassen (als in: niet echt aanpassen, maar de hand er mee lichten). Straks eindig je met een gedrocht als het Nederlandse gedoogbeleid
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Ik ben erg voor rekening houden met elkaar, maar ooit moet je wel streep zetten ergens.
Je moet niet steeds te regels aanpassen (als in: niet echt aanpassen, maar de hand er mee lichten). Straks eindig je met een gedrocht als het Nederlandse gedoogbeleid
Autistisch regels en wetten interpreteren en vasthouden aan "principes" leidt niet tot meer vrede en veiligheid. Verder is me niet duidelijk wat je punt is m.b.t. het gedoogbeleid. Uiteraard zou een legalisering beter zijn, maar het is altijd nog beter dan een verbod.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 21:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Autistisch regels en wetten interpreteren en vasthouden aan "principes" leidt niet tot meer vrede en veiligheid. Verder is me niet duidelijk wat je punt is m.b.t. het gedoogbeleid. Uiteraard zou een legalisering beter zijn, maar het is altijd nog beter dan een verbod.
Dit is precies wat ik bedoel: mogen drugs? Ja? OK, dan passen we de wet aan.
Nu gedochen we en kan dus een ander zeggen: he, gedoog mij dan qua dit of dat!

Dingen veranderen. Gelukkig maar! Pas de wetten en regels aan en wees op z'n tijd TIJDELIJK beetje soepel Ik ben geen regel fetishist! In tegendeel!

Maar pas ze niet alleen aan als het jezelf uitkomt. Pragmatisch moet weer een vies woord worden!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 21:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat ben je toch principe-loos he. Als niet zo erg was, zou ik er hartelijk om moeten lachen.
Ik heb meer principes dan jij en pas ze consistenter toe. Dank je.
Citaat:
Beste T_ID, als Amerika vindt dat India ook kernwapens mag hebben, laten ze dan het NPV aanpassen. Toch? Opgelost!
En hoe stel je voor dat te doen? Het lijkt me ondoenlijk de inviduele afweging die men nu in de internationale politiek maakt te vangen in een one sits fits all-verdrag.

Wat heeft dat verdrag überhaupt met dit hele geval te maken aangezien het over India gaat?
Oud 28-07-2008, 21:10
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
En hoe stel je voor dat te doen? Het lijkt me ondoenlijk de inviduele afweging die men nu in de internationale politiek maakt te vangen in een one sits fits all-verdrag.
Je klinkt beetje als Bush: ja, we gaan naar de VN, maar krijgen we onze zin niet, dan doen we toch wat we willen....

Of weer Kosovo (SORRY!): Rusland houdt nu eenmaal oplossing tegen. Tja, wat doet Amerika zo vaak wel niet.

Ik snap je wel. Tuurlijk. Maar dat is juist het hele idee: soms krijg je je zin, soms niet. En dan moet je niet alsnog om de regels heen gaan werken.
Want: volgende keer doet een ander dat, en dan is eind zoek!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Dit is precies wat ik bedoel: mogen drugs? Ja? OK, dan passen we de wet aan.
Nu gedogen we en kan dus een ander zeggen: he, gedoog mij dan qua dit of dat!
Dat kan een ander altijd zeggen. Dat jij voortdurend kromme vergelijkingen maakt en geen enkel relativeringsvermogen of inlevingsvermogen bezit wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 21:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je klinkt beetje als Bush: ja, we gaan naar de VN, maar krijgen we onze zin niet, dan doen we toch wat we willen....
En dat is een slecht iets omdat....?
Citaat:
Ik snap je wel. Tuurlijk. Maar dat is juist het hele idee: soms krijg je je zin, soms niet. En dan moet je niet alsnog om de regels heen gaan werken.
Waarom zou dat niet niet moeten? Tegenover een varken als Al Bashir van Soedan krijg ik in een discussie vast en zeker ook mijn zin niet. Geeft dat mij minder groot gelijk wanneer ik zijn pogingen om Arabische lebensraum te creeëren door alle negers te zuiveren veroordeel of probeer te stoppen?
Oud 28-07-2008, 21:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
En dat is een slecht iets omdat....?

Waarom zou dat niet niet moeten? Tegenover een varken als Al Bashir van Soedan krijg ik in een discussie vast en zeker ook mijn zin niet. Geeft dat mij minder groot gelijk wanneer ik zijn pogingen om Arabische lebensraum te creeëren door alle negers te zuiveren veroordeel of probeer te stoppen?
Maar als VN Veiligheidsraad zegt: pak em op. Dan mag dat!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 21:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar als VN Veiligheidsraad zegt: pak em op. Dan mag dat!
Uiteraard. Iedereen is het er wel zo'n beetje over eens dat een volk proberen uit te roeien uit racistische motieven niet erg lief is.

Zijn geval ligt nu niet erg gecompliceerd. Zo ongecompliceerd dat je onvermijdelijke pogingen om vervolging van Al Bashir te vergelijken met anderen waarschijnlijk ronduit vreemd zullen zijn.
Oud 28-07-2008, 21:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Uiteraard. Iedereen is het er wel zo'n beetje over eens dat een volk proberen uit te roeien uit racistische motieven niet erg lief is.

Zijn geval ligt nu niet erg gecompliceerd. Zo ongecompliceerd dat je onvermijdelijke pogingen om vervolging van Al Bashir te vergelijken met anderen waarschijnlijk ronduit vreemd zullen zijn.
Joh, ik ben heel erg voor ingrijpen. Maar niet alleen als het Amerika goed uitkomt! Die dubbele moraal: walgelijk!!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 21:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joh, ik ben heel erg voor ingrijpen. Maar niet alleen als het Amerika goed uitkomt! Die dubbele moraal: walgelijk!!
Als het Amerika uitkomt? Dat is geen gegeven of eigenbelang.

Dat is net als in elk ander land een gevolg van een heel web aan oorzaken. Oorzaken waarvan je bij nader onderzoek zult ondervinden dat ze best logisch en onverwijtbaar zijn.
Oud 29-07-2008, 01:33
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Als het Amerika uitkomt? Dat is geen gegeven of eigenbelang.

Dat is net als in elk ander land een gevolg van een heel web aan oorzaken. Oorzaken waarvan je bij nader onderzoek zult ondervinden dat ze best logisch en onverwijtbaar zijn.
Amerika kan toch zeggen: joh, het zou ons goed uitkomen, maar toch (!) doen we het niet. Wat is daar zo moeilijk aan. Ik doe dat zo vaak!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 02:34
arPos
arPos is offline
hendrik is natuurlijk de heiligheid zelve.
Oud 29-07-2008, 09:24
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Amerika kan toch zeggen: joh, het zou ons goed uitkomen, maar toch (!) doen we het niet. Wat is daar zo moeilijk aan. Ik doe dat zo vaak!
Amerika zou ook kunnen zeggen: Joh, het komt mij goed uit, anderen niet, en ik doe het toch! Doe ik zo vaak....

Dat noem je nou zelf keuzes maken. En soevereiniteit van een staat enzo...

Cut the whining...
Oud 29-07-2008, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat je denkt dat het in je bloemetjes-ponywereld zo werkt, maar Bush denkt niet 'Oh, dit is oneerlijk. Laat mijn belangen maar zitten'.

Laatst gewijzigd op 29-07-2008 om 11:08.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 11:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Amerika kan toch zeggen: joh, het zou ons goed uitkomen, maar toch (!) doen we het niet. Wat is daar zo moeilijk aan.
Uh, nee, dat kan niet. Amerikanen zouden hun regering direct ten val brengen als zoiets gebeurde. Niet-effectief aankloten op een manier dat het de economie in gevaar brengt is namelijk slecht bestuur. Je hebt je volk te helpen als bestuurder.

Om nog maar te zwijgen van militair ingrijpen. Herinner je je Somalië in de jaren '90 nog? Ben jij overigens voorstander van de Nederlandse missie in Uruzgan? En Bosnië?
Citaat:
Ik doe dat zo vaak!
Grapjas. Er staat Made in China op de computer waarop je naar dit forum surft.
Oud 29-07-2008, 18:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik weet dat je denkt dat het in je bloemetjes-ponywereld zo werkt, maar Bush denkt niet 'Oh, dit is oneerlijk. Laat mijn belangen maar zitten'.
O, maar dan mogen Rusland, China en Iran dat toch ook doen? Kortom: we zijn in de Hobbiaanse wereld terug waar we nou net vandaan wilden....
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 19:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
O, maar dan mogen Rusland, China en Iran dat toch ook doen?
Uhm, dat doen ze op dit moment al. Kijk hoe China hun Arabische wapenbroeders in Soedan voorziet van schiettuig om alle negers mee uit te moorden, en Mugabe voorziet van meer, terwijl ze ze beiden onder een wapenembargo zitten.
Oud 29-07-2008, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Kortom: we zijn in de Hobbiaanse wereld terug waar we nou net vandaan wilden....
Die zin slaat nergens op.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 22:10
Verwijderd
Citaat:
O, maar dan mogen Rusland, China en Iran dat toch ook doen? Kortom: we zijn in de Hobbiaanse wereld terug waar we nou net vandaan wilden....
Voor de zoveelste keer, het gaat er niet om wie wat "mag". Laat die schoolpleinattitude nou eens los.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Ken je het spreekwoord 'het leed is al geschied'?
Wist je dat kerncentrales geen CO2 uitstoten?
Wist je dat India heel wat CO2 reductie te boeken heeft?
Wist je dat het ongelovelijk is dat iemand op die punten gewezen moet worden?
Wist je dat het ongelofelijk is?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 23:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wist je dat het ongelofelijk is?
Ongeloofbaar!
Oud 30-07-2008, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Ongeloofbaar!
Taal is net zo belangrijk als wereldproblematiek als je serieus genomen wilt worden in dat tweede. Installeer gewoon eens spellingscontrole en leer hoe het moet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten