Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Er is wel ontwikkeling aan de gang voor AmigaOS , AmigaOS 4 is nog niet zo heel lang geleden uitgebracht en is een rewrite van AmigaOS3.9 naar PPC en gaat dus draaien op de AmigaONE hardware PPC gebaseerde Amiga Hardware , dit systeem draait _NIET_ op het AAA chipset of het door Gateway ontwikkelde Chipset en is wat dat betreft niet meer zo compleet "self-brewn" als OCS ECS en AGA ooit waren (de gebruikte chip komt van Matrox af) Eyetech is een firma die de AmigaONE moederborden "maakt" (het zijn gemodificeerde PPC ATX moederborden) , er is wel een leuk setje waarbij je dus je A1200 moederbord via de Expansion port aan de PCI bus kunt hangen en alle < OS3 software kunt draaien op echte hardware (wat normaal word gedaan op een JIT 68k Emulator) Maar toch wordt AmigaDE zeer interresant , AmigaOS5 gaat ook een interresant OS worden en ik zit serieus na te denken over mijn volgende Computer een G4 based Amiga te laten worden. Voor meer info verwijs ik je naar de site van Amiga zelf www.amiga.com (en voor de nostalgie naar www.amidemos.org)
||
Citaat:
wow gaan ze nu ook de amiga nieuw leven in blazen daarmee wil ik zeggen, komt er ook echt een nieuwe amiga computer ?
Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 18:44. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Leef jij als een leete nerd? Verwijderd | 214 | 10-05-2006 19:16 | |
Software & Hardware |
[Besturingssystemen] voor en nadelen Verwijderd | 27 | 29-03-2004 20:37 | |
Software & Hardware |