Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2002, 21:21
ratsja
ratsja is offline
Kheb jaren een amiga gehad, wat echt goed was,
nu las ik dat je de nieuwe Amiga os ook op de pc kon draaien,
heeft iemand daar ervaringen mee >?
Oud 28-07-2002, 18:14
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
ratsja schreef:
Kheb jaren een amiga gehad, wat echt goed was,
nu las ik dat je de nieuwe Amiga os ook op de pc kon draaien,
heeft iemand daar ervaringen mee >?
Dit is AmigaDE , wat meer neerkomt op iets wat een "write once run anywhere" omgeving is , dit heeft nites te maken met het OS van je Amiga 1200 (of iets anders) en ook niet met de doorontwikkeling van AmigaOS

Er is wel ontwikkeling aan de gang voor AmigaOS , AmigaOS 4 is nog niet zo heel lang geleden uitgebracht en is een rewrite van AmigaOS3.9 naar PPC en gaat dus draaien op de AmigaONE hardware PPC gebaseerde Amiga Hardware , dit systeem draait _NIET_ op het AAA chipset of het door Gateway ontwikkelde Chipset en is wat dat betreft niet meer zo compleet "self-brewn" als OCS ECS en AGA ooit waren (de gebruikte chip komt van Matrox af)

Eyetech is een firma die de AmigaONE moederborden "maakt" (het zijn gemodificeerde PPC ATX moederborden) , er is wel een leuk setje waarbij je dus je A1200 moederbord via de Expansion port aan de PCI bus kunt hangen en alle < OS3 software kunt draaien op echte hardware (wat normaal word gedaan op een JIT 68k Emulator)

Maar toch wordt AmigaDE zeer interresant , AmigaOS5 gaat ook een interresant OS worden en ik zit serieus na te denken over mijn volgende Computer een G4 based Amiga te laten worden.

Voor meer info verwijs ik je naar de site van Amiga zelf www.amiga.com

(en voor de nostalgie naar www.amidemos.org)
Oud 28-07-2002, 18:40
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:

Dit is AmigaDE , wat meer neerkomt op iets wat een "write once run anywhere" omgeving is , dit heeft nites te maken met het OS van je Amiga 1200 (of iets anders) en ook niet met de doorontwikkeling van AmigaOS

Er is wel ontwikkeling aan de gang voor AmigaOS , AmigaOS 4 is nog niet zo heel lang geleden uitgebracht en is een rewrite van AmigaOS3.9 naar PPC en gaat dus draaien op de AmigaONE hardware PPC gebaseerde Amiga Hardware , dit systeem draait _NIET_ op het AAA chipset of het door Gateway ontwikkelde Chipset en is wat dat betreft niet meer zo compleet "self-brewn" als OCS ECS en AGA ooit waren (de gebruikte chip komt van Matrox af)

Eyetech is een firma die de AmigaONE moederborden "maakt" (het zijn gemodificeerde PPC ATX moederborden) , er is wel een leuk setje waarbij je dus je A1200 moederbord via de Expansion port aan de PCI bus kunt hangen en alle < OS3 software kunt draaien op echte hardware (wat normaal word gedaan op een JIT 68k Emulator)

Maar toch wordt AmigaDE zeer interresant , AmigaOS5 gaat ook een interresant OS worden en ik zit serieus na te denken over mijn volgende Computer een G4 based Amiga te laten worden.

Voor meer info verwijs ik je naar de site van Amiga zelf www.amiga.com

(en voor de nostalgie naar www.amidemos.org)

wow
gaan ze nu ook de amiga nieuw leven in blazen daarmee wil ik zeggen, komt er ook echt een nieuwe amiga computer ?

Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 21:56
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
ratsja schreef:

wow
gaan ze nu ook de amiga nieuw leven in blazen daarmee wil ik zeggen, komt er ook echt een nieuwe amiga computer ?
Jups , er gaat echt een nieuwe Amiga komen (eindelijk) *droomt*

En die is zoals 8 jaar geleden belooft PPC native

En overigens , Amiga is nooit dood geweest *streelt de A4000 met 'n 60Mhz. 68040 en 20gB aan SCSI schijfjes*

kijk maar eens op amidemos.org wat je nog uit die beestjes kunt persen
Oud 29-07-2002, 09:26
pietje63
pietje63 is offline
volgens mij is op nos van tweakers hier net ook een topic over, check that
Reageren

Regels voor berichten