Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
nr. 6 al..=) wat gaat dat snel he? nog bedankt voor je commentaar op mn gedicht, ik kan hem alleen niet meer wijzigen, omdat de topic vol is? maar goed.. ik zal wel weer eens kijken of ik een leuk gedichtje heb =) |
![]() |
|
ik heb er nog eentje..
vind hem zelf niet zo heel mooi. ![]() ----------------- Ik had je herkent, Maar geen idee meer wie je bent. Je bent zo anders, dan de jij, Die ik toen heb gekend. Dat onbezorgde meisje, Zo vrolijk en zo blij, Is verandert in een ramp, Die ramp dat ben jij. Maar ik kan het je niet verwijten, Het is ook niet jouw fout. Het had nooit zo mogen lopen, Dat je nu niemand meer vertrouwt. Er is niemand om je heen. Je hebt het al die tijd alleen gedaan. En al je vrienden hebben je Al meer dan eens laten staan. Maar dat gaat veranderen, Je gaat niet door met deze strijd. Want na deze veel te zware tijden, zorg je dat je nooit meer lijdt. ![]()
|
upje! =)
Met de wanhoop in d’r handen Tranen verschijnen in haar ogen Zoveel verandert, zoveel gebeurd Maar toch en nog steeds blijven geloven. Een waas werd gevormd Maakten haar ogen zo levenloos grauw. En die werden wazig rood, In plaats van vreugdevol blauw Tranen veranderden, vonden een weg. Tot op haar kapotte lippen misschien. Maar jij droogde ze voor haar En nu kan ze weer, de wereld, Zonder een waas ervoor zien. En nu zijn die tranen, Op haar gekleurde wangen, zo blij Niet meer dan slechte herinneringen En is ze vanbinnen weer vrij. Omdat jij hebt geholpen, Een lach en aanraking zo zacht. Straalden liefde en veel warmte uit, Gaven haar weer nieuwe kracht. Ze kon ervoor vechten, Kon weer blijven staan. Omdat jij haar die kracht bood, Om verder te gaan. En nu zit ze daar, Een glimlach verschenen. De angsten en problemen, Zijn met de tranen verdwenen.
|
en ik vind hem egt slecht..
![]() hetgeen wat ik bedoelde kan ik er niet egt heel duidelijk in vinden ![]() ----------------- Een leuke bloem Aan de rand van het park, zo klein Wilde groeien en later, Net als de andere bloemen zijn. Veel mooier, veel groter In de warmte van de zon. Maar dat bleef echter iets waar het bloemetje, Alleen nog maar van dromen kon. Andere bloemen waren groter, Pakten alle stralen af, Omdat ook die grote wisten, Dat deze fijne warmte gaf. En dus kreeg die leuke bloem, Geen straaltje zonneschijn. Terwijl hij maar bleef vragen, Of hij ooit zo mooi zou zijn. Toen een meisje vlakbij speelde, Op een warme zomerdag, Plukte ze alleen de grote bloemen, Omdat ze het kleintje maar niet zag. Het meisje ging weer weg, Met de bloemen ergens heen, En nu staat het lieve bloemetje, Weer helemaal alleen. Er waren geen bloemen meer, Die stonden in zíjn zonneschijn. De zon viel nu op hem Wat voelde dat toch fijn. Nu kon het bloempje groeien, Kreeg mooie bladeren, heel groot. En zijn lieve kleine blaadjes, Werden ineens prachtig rood. Het bloempje stond te stralen, In die warme zonneschijn. En het bloempje maakt nu ruimte, Voor zij die ook zo willen zijn. Verdrietig want hij zou verdwijnen, Maar het maakte hem ook blij. Want nu kregen die kleine bloempjes, De kans om net te zijn als hij. Want hij is nu een grote bloem, Vangt de stralen, o zo fijn. Maar heel soms zou hij toch wel weer, een lief klein bloempje willen zijn
|
De groengelige aanslag op die houten picknicktafel
is de waarheid, dan zo duidelijk zo- als die vieze troep daar op die houten picknicktafel waar wij altijd altijd aten in de zomer Niet weg te krijgen met het zuiverste water dat geeft jouw onschuld weer, maar zelfs het zuiverste water wil zich niet mengen met die vieze troep die aan mij kleeft Helder zie ik mijn doel voor ogen waar ik altijd al naar verlangde, alleen met het oversteken van die kloof via een brug wist je dat ik hoogtevrees heb die picknicktafel staat er nog steeds vrolijk geel en groen, het is opgedroogd in de zon die luchtspiegelingen veroorzaakt en die kloof minder diep laat lijken ------------- nu krijg ik zo'n verdrietige glimlach op mijn gezicht.. tsja
|
Afgedankt en eenzaam
Niet meer in de maatschappij Overal feestende 20ers Maar ik hoor daar niet bij Ik heb geen studie onder handen En geen school die is afgemaakt Ik moest vechten voor mijn leven En heb mijn school daarom gestaakt Nu lijkt alles verloren Veel verdriet en eenzaamheid En niemand die er naar omkijkt Naar mijn dagelijkse strijd --- Ik haat hem Ik had hem o zo veel Hem ontleven Is alles wat ik wil Zijn graf gaan graven Zo dat ie sterven kan Ik moet blij zijn Dat ik hem uit mn leven ban Geen gezeur meer En geen pijn Niemand die hem mist Als hij er niet meer zal zijn
|
Verwijderd
|
deel van mij
Soms kan ik je wel schreeuwen, roepen, domineren als een figuurlijke hond zit je binnenin me maar meestal luister je naar eminem en tupac kijk je mijn programma's grijs want m'n haatlijst, niet ongewenst ik ben lief, heb liefde en jij vaart lekker mee op de meest vreselijke gedachten was er dan helemaal niemand. Ik lees ook over gepest echt, onze gelijkenis 't kon niet kleiner zijn niemand gelooft ons nog kinderbescherming, experts een shock word herkend als aanstellen, puberaal 'je hebt toch wel famílie?' en zitten ze aan je, blijven ze af van je onschuldige weken zonder pijn en zonder hem? krimp maar in elkaar bij je eigen rationele gedachten je weet dat wat de krant zegt vergeleken bij ons nog aanstellerij was en overal waar jij loopt hij zit aan je, hij ruikt je twaalf jaar in de kelder, vriend? das alleen wat de jeugdzorg dient |
![]() |
|
AP
Jouw gezicht kon ik me niet meer herinneren, wel de reden van je kwade woorden die mij altijd deden schrikken of geïrriteerd terugkijken. Ik wilde wegrennen, vluchten voor hun pogingen, Vol medeleven om mij te helpen. Vragen me dingen die ik hen nooit had gevraagd, of waar ik aan gedacht had te vragen. Het gaat niet om mij, het gaat om jou. En weg was ik, weg van wat zij de realiteit en werkelijkheid noemen, in mijn eigen wereld waar zulke dingen nooit de kans zouden krijgen te gebeuren. Waar ik jou, je echte lach wel gekend had, of niet, omdat ik niet wist of je dat wel kon. ’Hij gaat niet dood, ook al wil hij het nog zo graag!’ Je wilde niet dood. Gaan we weer leuke dingen doen? Laat je ons je echte zelf zien, hebben we lol om onbelangrijke dingen, krijgen we de slappe lach van de groepsleiding die niet weet wat ze met ons aan moeten. Mogen wij weer een keer mee kauwgom jatten? Gewoon, om die spanning te voelen die jij ook voelde toen, maar dan anders, zonder die beklemmende angst waaraan jij probeerde te ontsnappen.
|
Ik wil wakker worden
Rustig wakker worden en gaan leven Leven in een veilige wereld Ik wil wakker worden En niet meer weten wat ik heb gedroomd Ik wil wakker worden En weer kunnen praten Praten en beslissen wat ik kan doen Ik wil wakker worden En nooit meer gaan slapen Ik wil wakker worden Rustig weer gaan leven in mijn leven Leven in een echte wereld Ik wil wakker worden Of nooit meer dromen
|
|