Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2005, 14:54
Verwijderd
Dit topic is voor mensen met migraine. Ik vraag me af wat voor medicijnen jullie gebruiken. Gebruik je medicijnen die je pas neemt als je een aanval hebt, of gebruik je ze als profylaxe? (dus pillen die je elke dag neemt om aanvallen tegen te gaan).

Ik slikte eerst Relpax (enorm veel bijwerkingen.)
Toen Naramig (hielp geen klote)
en nu Imigram (helpt af en toe).

Ik wil graag een vrij nieuw medicijn proberen, namelijk Migpriv. Een aantal vrienden van mij heeft hier ervaring mee. Mijn neuroloog daarentegen, kende dit medicijn niet (was verder ook een oetlul dus daar zal ik het verder niet over hebben).

Wie van jullie slikt elke dag medicijnen tegen migraine? Wat slik je dan, wat zijn de bijwerkingen, en helpt het??

Ik zie het nl. niet zo zitten om dagelijks medicijnen te nemen, maar als het helpt...misschien wel... Ik heb nu 3 aanvallen per maand en dagelijks spanningshoofdpijn. Helpen medicijnen ook voor dit laatste?
Oud 11-03-2005, 15:30
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ik doe niet aan medicjinen.
Op ''gewone'' pijnstillers na dan.

Maar hoe werken die preventieve medicijnen dan?
Want migraine belemmert mijn dagelijkse functioneren nogal,
maar ik ben vrij sceptisch tegenover medicijnen.
Oud 11-03-2005, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 11-03-2005 @ 16:30 :
Ik doe niet aan medicjinen.
Op ''gewone'' pijnstillers na dan.

Maar hoe werken die preventieve medicijnen dan?
Want migraine belemmert mijn dagelijkse functioneren nogal,
maar ik ben vrij sceptisch tegenover medicijnen.
de werking is niet helemaal bekend. Het zijn vaak middelen tegen epilepsie of hoge bloeddruk, die als positieve bijwerking hebben, dat je minder migraine aanvallen krijgt.
Oud 11-03-2005, 15:58
Nebel
Nebel is offline
Naramig, helpt bij mij ook niet.
Oud 12-03-2005, 22:26
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
M'n vader gebruikt Imigran, iig de spuit als hij een ernstig aanval heeft. Dat werkt wel redelijk en hij slikt ook pillen, maar dat weet k niet precies hoe dat zit.
Oud 13-03-2005, 00:16
Verwijderd
Ik heb het nog nooit zo ernstig ervaren dat ik er echt per se medicatie voor wilde hebben. Als ik een aanval heb dan ben ik gewoon de rest van de dag uit de running, dan kan ik net zo goed in bed gaan liggen met de gordijnen dicht en verder helemaal niets doen. Dat kost me gewoon een dag(deel).
Oud 13-03-2005, 12:43
Verwijderd
Nou als ik echte migraine heb, dan zou ik toch wel het liefste dood willen, zo erg is het dan.
Verder heb ik er nooit medicatie voor geslikt, omdat er niks echt goed schijnt te werken tegen migraine. Ik slik, als ik een migraine-aanval heb eigenlijk ook nooit pijnstillers, omdat het toch geen zin heeft dan.
Het enige wat zinvol is, is in bed gaan liggen met de gordijnen dicht en een koud washandje op mijn hoofd en dan maar wachten tot het over is.
Oud 14-03-2005, 10:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-03-2005 @ 01:16 :
Ik heb het nog nooit zo ernstig ervaren dat ik er echt per se medicatie voor wilde hebben. Als ik een aanval heb dan ben ik gewoon de rest van de dag uit de running, dan kan ik net zo goed in bed gaan liggen met de gordijnen dicht en verder helemaal niets doen. Dat kost me gewoon een dag(deel).
een dagdeel. Ik heb gemiddeld 12 dagen per maand migraine, dan zoek je wel naar andere oplossingen

Ik lig geregeld letterlijk te huilen van de pijn.
Oud 14-03-2005, 10:07
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-03-2005 @ 13:43 :
Nou als ik echte migraine heb, dan zou ik toch wel het liefste dood willen, zo erg is het dan.
Verder heb ik er nooit medicatie voor geslikt, omdat er niks echt goed schijnt te werken tegen migraine. Ik slik, als ik een migraine-aanval heb eigenlijk ook nooit pijnstillers, omdat het toch geen zin heeft dan.
Het enige wat zinvol is, is in bed gaan liggen met de gordijnen dicht en een koud washandje op mijn hoofd en dan maar wachten tot het over is.
Welke medicijnen heb je dan al geprobeerd? Want bij mij geeft Imigran wel enige verlichting.
Oud 14-03-2005, 11:37
deringmeester
deringmeester is offline
mun pa heeft spuiten gekregen van de huisarts maar dat zijn van die dingen waar je zelf een koe mee plat krijgt. En ik denk niet dat iedereen die krijgt.
ik heb zelf best veel last van migraine gehad en bij mij (ja echt) hulp kotsen. Klinkt misschien vies ofzo maar dan was het wel meteen over.
Oud 14-03-2005, 11:49
Cayfo
Cayfo is offline
Ik gebruik nu bij een aanval óf de neusspray van imigran of de tabletten van naramig. Maar helaas werken ook deze medicijnen niet echt. Wel heb ik het idee dat de aanvallen soms wat minder lang duren en minder heftig zijn. Maar tot nu toe heb ik nog geen medicijnen ofzo ontdekt die echt werken. Helaas.
Oud 14-03-2005, 18:00
Cait
Cait is offline
Ik gebruik zelf niets voor mijn migraines, heb ze (nog?) niet zo vaak, dus het valt allemaal wel mee. Mijn vader krijgt ze zeeer regelmatig en slikt Maxalt. Hij vindt dat ze erg goed helpen,maar dat je wel rekening moet houden met de bijwerkingen.
Oud 14-03-2005, 18:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mijn moeder gebruikt als ze migraine heeft zo'n neusspray van Imigram. Ze heeft ook een soort spuit die ze op d'r bovenbeen kan zetten en wat inspuit. (Geeen idee wat dat is...)
Maar het helpt allebei een klein beetje.
Oud 14-03-2005, 19:31
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Cait schreef op 14-03-2005 @ 19:00 :
Ik gebruik zelf niets voor mijn migraines, heb ze (nog?) niet zo vaak, dus het valt allemaal wel mee. Mijn vader krijgt ze zeeer regelmatig en slikt Maxalt. Hij vindt dat ze erg goed helpen,maar dat je wel rekening moet houden met de bijwerkingen.
wat is zeer regelmatig?
en wat zijn de bijwerkingen zoal?

ik kan nu wel wat gebruiken
Oud 02-09-2008, 23:33
min-nie
min-nie is offline
ik slikte altijd imigran. Dit hielp bij mij niet echt en ik had altijd gigantisch last van de bijwerkingen.
Op aanraden van een tante van mij heb ik om paracetamol gevraagd met codeďne erin. Dit helpt ontzettend goed en heb ik ook minder last van de bijwerkingen.
Alleen de afgelopen paar maanden krijg ik steeds vaker last van hoofdpijn en nu heb ik zo'n 3 keer per week aanvallen. Tot flauwvallen aan toe.
Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe het gaat met de preventieve medicijnen...
Oud 04-09-2008, 00:12
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik slikte vroeger sandomigran (vast verkeerd geschreven ). Fijn spul: geen bijwerkingen gehad en migraine maar zéér zelden (en áls het een keer misging, was de aanval minder zwaar dan normaal). Ik heb het zo'n 8 jaar geslikt, met een paar keer zonder succes tussendoor proberen of het ook zonder medicijnen ging. Dat ging rond m'n 20ste opeens wél goed, dus ik ben een van de zeldzame gevallen die er overheen is gegroeid

Mijn migraine was (zonder medicijnen) trouwens bijzonder naar: constant spaningshoofdpijn, en bij een 'aanval' zag ik flitsen en moest ik in een donkere, stille ruimte met een washandje op m'n hoofd gaan liggen. Niet fijn

P.S. Klinkt misschien erg vreemd, maar ik zou eens langsgaan bij een goede oogarts die ervaring heeft met prismaglazen. Mijn oma heeft 30 jaar lang onverklaarbare migraine gehad, en ze zijn er vorig jaar pas achter gekomen dat ze een prismabril nodig had. Mij normale mensen vangt elk oog een beeld op, en worden die gecombineerd tot een dieptebeeld. Mij mensen die een prisma nodig hebben, gaat dit mis. Soms zien ze dubbel, maar meestal zijn de hersenen in staat op zelf het beeld te corrigeren, waardoor je niets geks ziet. Dit vereist echter een enorme inspanning, met veel pijn als gevolg. En je merkt pas dat er iets mis is, als je je ogen laat testen, aangezien je zelf meestal niet waziger gaat ziet of iets dergelijks. Heel geniepig

Laatst gewijzigd op 04-09-2008 om 00:21.
Oud 05-09-2008, 14:53
Verwijderd
Dit topic is ruim drie jaar oud, open gerust een nieuw topic.
Topic gesloten

Regels voor berichten