Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou idd zeggen: IB-groep. Maar als dat bij jou niet kan zou ik het niet doen. 500 tot 1500 euro heb je als je werkt zo verdiend, waarom wil je dat lenen? Aan de andere kant, als je het leent heb je het ook zo weer terugbetaald. Maarja, je bent wel goedkoper uit als je spaart en daarna iets koopt dan wanneer je eerst gaat lenen.
Kun je voor zo'n bedrag niet iets van je ouders lenen of grootouders, of whatever. Dan hoef je tenminste geen rente te betalen (neem ik aan). ![]() Ik snap wel dat je het wilt hebben voor wat meer ruimte. Maar heb je dan wel een oplossing voor als het geleende geld op is en voor hoe je het terug gaat betalen? Bijv. dat je weet dat je over een tijdje meer geld gaat verdienen ofzo. Waar je verder nog zo'n bedrag kunt lenen weet ik niet. Zoek idd wat rond op internet, vraag bij je bank. Maar leen niet meer dan je nodig hebt. |
![]() |
|
![]() |
ik zou het niet doen.
je moet het terug betalen en met rente ook nog. je kan beter gewoon sparen en dan van je eigen geld kopen en als je echt een lening wil afsluiten dan zou ik het bij de ib groep doen,maar je moet wel voor jezelf bedenken of je het kan terugbetalen. zodat je dadelijk niet in de schulden zit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je gewoon iedere maand net iets te weinig geld hebt om rond te kunnen komen en je studeert, dan zou ik voor een lening bij de IBG gaan, maar niet meer dan dat je echt nodig hebt, dus puur om van rond te kunnen komen (huur/eten/school, dus niet uitgaan of vakantie). Leningen bij dingen als frisia of postkrediet zou ik écht niet doen, dat levert alleen maar meer problemen op. Ja, je hebt dan nu misschien even wat ruimte, maar over een maand zit je krapper dan je nu zit omdat lenen nu eenmaal niet gratis is.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb dus met een adviseur van een instantie gepraat die geld uitleent.
Deze vertelde mij dat de minimale kredietsom 2500euro is. Daarbij is het wel mogelijk om bijvoorbeeld maar 500-1000 daadwerkelijk te laten storten door de leningsinstantie. Bij eventuele aflossing zou dit ook snel weer teruggelost zijn zonder al te veel rente ofzo iets... Bij mijn bank heb ik ook het één en ander nagevraagd,maar daar hanteren ze zowieso rentes vanaf 12% (FORTIS) bij een instantie als lenen.nl betaal je geloof ik 7.2% rente...das wel veel uiteraard... maar bij lenen is alles teveel wat je uiteindelijk teveel moet terugbetalen. Wel jammer dat je nou juist bij een doorlopend krediet echt precies een minimum van 2500 moet lenen. Wat zijn de voordelen/nadelen van een doorlopend krediet eigelijk? ik ga zelf denk ik meer voor de persoonlijke lening. |
![]() |
|
Voordelen:
Je kunt aflossen en opnemen zovaak je wilt, als je maar binnen de afgesproken kredietlimiet blijft. Je hoeft niet steeds een nieuwe lening af te sluiten als je uitgaven over een langere periode gespreid zijn. Qua maandlasten bent je met een doorlopend krediet vaak voordeliger uit dan met een persoonlijke lening, omdat de looptijd van een doorlopend krediet onbepaald is. Nadelen: Je loopt het risico steeds opnieuw te blijven lenen vanwege de lage eisen qua aflossing en het gemak waarmee je opnieuw geld kunt lenen. |
![]() |
||
Citaat:
Maar waarvoor wil je nu een lening afsluiten?
|
![]() |
je snapt neem ik aan wel dat je met lenen geen structurele tekorten oplost. wat je nu dan meer hebt, heb je ooit weer een keer tekort (terug betalen mét rente). even wat zuiniger in je uitgaven zorgt dat je je tekort niet voor je uitschuift.
(tot zo ver grootvaders speech ![]() als je zeker weet dat je het kunt terugbetalen, zou ik in eerste instantie aan mensen om je heen (familie, vrienden) vragen of je iets kunt lenen. is natuurlijk ook niet ideaal, maar je verbind je tenminste niet aan een (vaak) ondoorzichtig bedrijf dat alleen uit is op jouw geld (verkregen door de rente: daar bestaan ze immers van) en je bent je bewust wat de risico's kunnen zijn als je een afbetaling mist?
Laatst gewijzigd op 22-08-2008 om 13:36. |
![]() |
||
Citaat:
Lenen om uitgaven te doen is in de regel het pad naar het opbouwen van schulden, en overtreffen die eenmaal je structurele inkomsten, dan ben je feitelijk al failliet. Je moet jezelf afvragen hoeveel doden er vallen als je die uitgaven niet nu, maar later doet. Dit om te illustreren hoe weinig je feitelijk écht nodig hebt. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
I Summon Panopticon! Verwijderd | 46 | 09-10-2018 20:32 | |
Werk, Geld & Recht |
Lening nodig 18 jaar aagje323 | 7 | 16-10-2015 20:40 | |
Studeren |