Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2015, 16:32
aagje323
aagje323 is offline
hallo,
ik heb advies nodig over een lening want ik ben 18 jaar oud en een student MBO met stufi.
en ik heb een lening van ruim 2,500 euro nodig, zelf heb ik al 2,300 euro en moet bijna 5,000 euro betalen voor de uitvaart omdat mijn vader is overleden en mijn moeder niks meer met hem te maken wilt hebben en omdat ik dat wel wou heeft ze mij gedumpt bij mijn oma.
mijn oma heeft het zelf ook niet al te breed en kan me dit geld dus niet lenen.
verder is de familie van me vaders kant alleen maar uit op geld. dus er was sowieso al geen erfenis meer, en hun zullen me nooit iets lenen. laat staan 2,500 euro
hebben jullie advies voor me?
werken kan niet want ik doe een voltijdsopleiding + ik reis dagelijks 3 uur om op school te komen. Weekend help ik bij de gemeente als vrijwilliger.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2015, 17:48
Elin3
Elin3 is offline
Poe, wat een nare situatie! Is er vanuit een sociale instelling geen tegemoetkoming mogelijk, uit een bepaald fond oid. Het lijkt me dat er ook wat geld beschikbaar is vanuit de overheid voor mensen die overlijden zonder nabestaanden. Als jouw vader nog bezittingen had, waarvan niet bij wet of testament bepaald is dat een ander hier recht op heeft, is de kans groot dat jij deze spullen erft. Bepaalde zaken (elektronica, sieraden, merkkleding) kunnen nog best wat geld opleveren.

Kan je met dit probleem naar maatschappelijk werk in jouw omgeving, of naar bijv. het juridisch loket? Zij kunnen je denk ik doorsturen naar mensen of instanties die je kunnen helpen en ook goed weten wat je rechten hier in zijn.

Had je vader een testament? Waardevolle spullen? Een (kleine) spaarrekening? Een huis wat (deels) hypotheekvrij is? Of juist schulden?