Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2008, 13:03
Verwijderd
Twee keer gedwongen
Studielink is de op twee na meest rukkerige website waarmee ik op dit moment gedwongen ben te werken. Al is het maar omdat ik - na alles te hebben ingevuld en opgestuurd - alles nog een keer dunnetjes opnieuw moest invullen en opsturen naar mijn universiteit, want ... de twee administratiesystemen (Studielink en Uni Leiden) communiceren niet met elkaar. Kansloos.

Dubbel zinloos
Ik moest nadat ik bij Studielink had aangetoond dat mijn gegevens allemaal juist, correct en oké zijn, nóg een keer datzelfde aantonen bij de unie. Terwijl ik nota bene toch al verplicht een of ander strookje van de IB-groep moest meesturen dat de universiteit vertelt dat mijn studieachterond voldoet.

Ik kan er maar niet over uit.

Anti-studielustsysteem
Overigens voor wie het weten wil: nummer twee rukkerige website is blackboard. Wát een mastodont! En met stip op nummer één: ULCN-netwerk van de Leidse universiteit. Ik vermoed dat ze voor de ontwikkeling van die website twee autistische bibliothecarissen hebben gebruikt. Ik kan gewoon niet beschrijven welke ontzettend zuigende werking dat anti-studielustsysteem op mij zal hebben.

Eén keer
Waarom moet ik apart inloggen voor de bieb, blackboard, webmail, tentamen inschrijven, werkgroepen inschrijven, college's inschrijven, informatieportal, software bestellen!? (Dat laatste zal ik dus zeker niet doen). Is er dan niemand die bedenkt dat één keer inloggen genoeg is? En dat ik niet geïnteresseerd ben in het zoeken, kopiëren, plakken en weer zoeken van cursuscodes? Maar dat ik gewoon in één keer alles wil kunnen overzien en aanvinken wat ik nodig heb.

Zo. Dat is eruit.

Laatst gewijzigd op 01-08-2008 om 13:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2008, 16:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
[b] tentamen inschrijven, werkgroepen inschrijven, college's inschrijven
Dat is wel echt krom. Als je je inschrijft voor een vak doe je toch automatisch alles?

Verder is het wel logisch dat bieb, webmail en blackboard apart zitten. Het zijn allemaal aparte systemen die niets met elkaar te maken hebben. Blackboard is misschien studie-specifiek (sommige studies gebruiken weer andere soorten 'blackboard').

Maar ik stoor me ook wel aan telkens me opnieuw overal in te moeten loggen. Tegenwoordig heeft de uu-bieb dat, als je je één keer hebt ingelogd, hij altijd herkent dat je een student van de uu bent en niet daarna weer door allemaal rare inlog-schermpjes hoeft en bij de meeste artikelen kan. Alleen ik wacht nog op een algemene website naar allerlei links. Alsof ik al die websites afzondelijk kan en wil onthouden..
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 19:37
Lotte
Lotte is offline
Mijn vriend heeft momenteel een probleem met Studielink. Zijn geboortedatum heeft hij verkeerd ingevuld waardoor de Ib-groep zegt dat zijn gegevens niet kloppen. Na een aantal brieven is er nog niks gebeurd. Bij de hogeschool schijnt al wel binnen te zijn gekomen dat hij daar wilt studeren dus dan moet hij toch gewoon alle inschrijfpost krijgen toch?

De UvA heeft trouwens mijnuva.nl een site waar je 1 keer inlogt en je vervolgens een overzicht heb van alle mogelijke sites en links die je nodig hebt als student
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 20:32
Verwijderd
Gelukkig heeft de UT ook zo'n systeem als de UvA, dan kan je meteen bij alle webapplicaties en kan je jezelf inschrijven voor tentamens enzovoort. Bij ons moet je jezelf wel apart inschrijven voor het vak en voor je tentamen maar de wc groepen zijn standaard al gemaakt voor de reguliere studenten in het eerstejaar, anders moet je jezelf weer inschrijven op de teletopsite van het vak. Wel prima geregeld eigenlijk!

De UT heeft gelukkig Studielink afgeschaft en inschrijven gaat heel gemakkelijk door op een knopje te drukken en een formuliertje uit te printen en te tekenen. Ik heb nog nooit problemen er mee gehad eigenlijk en dat vind ik erg prettig als ik al jullie verhalen zo lees!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 01:43
vichog
vichog is offline
Bij ACTA is het ook een ramp: aangezien het een samenwerkingsverband is tussen de VU en de UvA, moet ik voor het ene dingetje bij de VU zijn en voor een ander dingetje bij de UvA (en aangezien je bent ingeschreven bij 1, doet die ander standaard HEEL moeilijk). En ook inderdaad aparte sites voor aanmelden tentamens, blokonderwijs, lijnonderwijs EN practica. En dan heb je nog blackboard en je studiemailaccount. Het is dat ik goed met cijfers ben anders moet ik ook al die dingen maar ergens opschrijven...
Oud 02-08-2008, 11:51
Nyawa
Op de RuG hebben we gelukkig geen Studielinkdingen, maar op dit moment nog wel vier verschillende systemen (Nestor/Blackboard, Ocasys als vakkencatalogus, studentmail en Progresswww als cijferprogramma), ook vrij onhandig. Maar dat zal wel snel veranderen, want het Universitair Onderwijscentrum Groningen is bezig om alles in Blackboard te integreren. Het is alleen nog niet af, want de beveiliging laat op dit moment nog te wensen over, maar anders zou ik zeggen: laat je uni eens contact opnemen met het UOCG *reclamemaakpraatje voor werkgever* .
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 17:30
light fighter
light fighter is offline
Rug is wat dat betreft wel onhandig inderdaad. Het zou al schelen als er een hoofdsite komt met daarin pictogrammetjes naar de verschillende onderdelen. Maar goed de Rug is wel een stuk beter in het online houden van blackboard, want bij de hanze lag dat ding er zo vreselijk vaak uit, dat werkte totaal niet.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 05:53
Verwijderd
Studielink.... Het stinkt. Hard.

Kan ook niet inloggen en inschrijving had al rond moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 13:51
niekske17
niekske17 is offline
Nog geen problemen gehad met studielink.
Oud 04-08-2008, 10:25
wup
wup is offline
Ik heb me een dikke maand geleden heringeschreven voor mijn studie, daar bevestiging van gehad en bericht gehad van school. Nu heb ik ineens een aantal mailtjes van studielink dat ik me nog niet heb heringeschreven en nog geen collegegeld heb betaald...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 16:41
Zozozo
Zozozo is offline
Op de site van de UvA moest je een intakeformulier invullen. Ik gedaan, inclusief mooie motivatie etc van heul veul woorden, druk ik op 'verzenden', krijg ik een of andere vage foutmelding . Weg alles...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 18:48
Tripp
Tripp is offline
Ow ja, ik klaag mee!

1) Ik kan schijnbaar nooit vinden waar ik me moet inloggen. Dus dat doe ik nu via google --> Inloggen + studielink = juiste websitepagina.

2) Ik heb me via Studielink heringeschreven voor het 2e jaar. Alles goed, betalingsgevens ingevuld. Krijg ik nu steeds een berichtje dat ik me collegegeld nog niet heb betaald. Ik: Wat blijkt: De school heeft nog niet doorgegeven dat ik het jaar heb gehaald. (Ze lopen achter met cijfers, in mijn geval totaal 9EC.) Afijn, nu krijg ik om de 2 dagen een bericht van studielink dat ik mijn collegegeld moet betalen.

Ze spammen me dus voor iets waar ik op dit moment niets aan kan doen.

Coclusie:
- Vage website.
- Van mij mag het weg.
Oud 04-08-2008, 18:51
Tripp
Tripp is offline
Citaat:
Ik heb me een dikke maand geleden heringeschreven voor mijn studie, daar bevestiging van gehad en bericht gehad van school. Nu heb ik ineens een aantal mailtjes van studielink dat ik me nog niet heb heringeschreven en nog geen collegegeld heb betaald...
Precies mijn verhaal. Ik zou het zo geschreven kunnen hebben.
Toch nog een lotgenoot gevonden.
Oud 05-08-2008, 10:27
Verwijderd
Over dat betalen: zoiets had ik ook.

Zo kreeg ik de melding dat ik mijn betalingsgegevens niet had ingevuld. Dat klopt inderdaad. Vooral ook omdat ze me die optie niet hebben geboden.

Toen ik opnieuw inlogde om te bekijken waarover ze het hadden, stond er 'ineens' wel een optie voor betalingsgegevens. Go figure.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 13:44
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Ow ja, ik klaag mee!
2) Ik heb me via Studielink heringeschreven voor het 2e jaar. Alles goed, betalingsgevens ingevuld. Krijg ik nu steeds een berichtje dat ik me collegegeld nog niet heb betaald. Ik: Wat blijkt: De school heeft nog niet doorgegeven dat ik het jaar heb gehaald. (Ze lopen achter met cijfers, in mijn geval totaal 9EC.) Afijn, nu krijg ik om de 2 dagen een bericht van studielink dat ik mijn collegegeld moet betalen.
story of my life. Ik heb mijn P gewoon gehaald, en nu moet ik wachten tot m'n BSA is verwerkt... En ik krijg nu mailtjes als: 'collegegeld niet betaald, je identiteitsgegevens niet gecontroleerd'.
wtf
Oud 05-08-2008, 14:11
Verwijderd
Ik heb in mijn studielink staan dat ik in 2005 ben geslaagd voor mijn havo examen. Dit is onjuist, maar het is niet meer te veranderen, omdat het "geverifieerd" is door mijn onderwijsinstelling.
Wel heb ik zelf nog toegevoegd welke diploma ik echt behaald heb en dit is daarna gelukkig ook geverifieerd door de IB-groep. Dus nu staat er dat ik in 2005 mijn havo diploma heb behaald en in 2002 mijn vwo.
Lekker vaag.. maargoed, als zij dat leuk vinden, dan laat ik dat maar staan.

Wat voor studie ga je dan doen in Leiden?

Laatst gewijzigd op 05-08-2008 om 14:26.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 14:17
Verwijderd
Citaat:
En dat ik niet geïnteresseerd ben in het zoeken, kopiëren, plakken en weer zoeken van cursuscodes? Maar dat ik gewoon in één keer alles wil kunnen overzien en aanvinken wat ik nodig heb.
Misschien komt het omdat het automatisch gaat als je je voor 1 volledige studie inschrijft en jij los een aantal verschillende vakken wilt volgen? Althans, zo lijkt het. Dan alsnog is het wel onhandig natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Misschien komt het omdat het automatisch gaat als je je voor 1 volledige studie inschrijft en jij los een aantal verschillende vakken wilt volgen? Althans, zo lijkt het. Dan alsnog is het wel onhandig natuurlijk.
Dat zou inderdaad terecht zijn, maar is helaas niet het geval ... .
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 18:26
Ic@n
Ic@n is offline
Hier ook problemen. Heb me al bijna 3 weken geleden aangemeld voor geneeskunde aan de rug, krijg ik te horen dat ik nog maar 10 dagen heb om me in te schrijven. Hebben meer dit probleem?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 18:48
Tripp
Tripp is offline
Zo te horen klopt Studielink van geen kanten.
Oud 05-08-2008, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Hier ook problemen. Heb me al bijna 3 weken geleden aangemeld voor geneeskunde aan de rug, krijg ik te horen dat ik nog maar 10 dagen heb om me in te schrijven. Hebben meer dit probleem?
Ja, toen bleek ik allemaal dingen nog te moeten invullen. Maar dan wel dingen die er eerst niet bij stonden. Vrij logisch dat ik het dus niet had ingevuld. Overigens heb ik nu alles in gevuld, maar heb al tij-ij-ijden niets meer van ze gehoord ... . DUs of het goed zit ...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 17:11
T_ID
T_ID is offline
WebCT Vista van de UU is een ware orgie van slecht programmeerwerk.

Veel browsers worden niet ondersteund (lees: ze werken wel, maar je krijgt constant schermpjes met 'ohnoes, verkeerde browser!'). Alles moet je minimaal twee keer en maximaal drie keer aanklikken. Als je iets wilt openen of downloaden moet je helemaal doorklikken, dan reset hij naar het hoofdscherm waar al je vakken staan, dan moet je nog een keer naar het bestand toe, weer aanklikken, dan de beveiligingswaarschuwing uitzetten en een tweede reset, en dan kun je eindelijk iets downloaden.

Oh, en Firefox loopt elke tweede keer dat je inlogt vast wanneer je andere firefox windows open hebt staan.

Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n slecht systeem gezien. Ik heb zelfs beta releases van vergelijkbare datasystemen gezien die beter werkten.
Oud 07-08-2008, 15:22
wup
wup is offline
Citaat:
Precies mijn verhaal. Ik zou het zo geschreven kunnen hebben.
Toch nog een lotgenoot gevonden.

Klasgenootje van mij had hetzelfde, dus ik ga er maar vanuit dat het onzin is. We hebben allebei alles al geregeld. Ik heb geen zin om overal weer achteraan te gaan. Betaling heb ik geregeld, dus ik neem aan dat alles wel goed komt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 16:47
Tink*
Tink* is offline
De RuG moet echt nodig wat doen aan de overeenkomsten qua vakken die je kan volgen. Bij ocasys heb ik keuze uit de wereld aan vakken en in progress kan ik ongeveer een handvol terugvinden. En natuurlijk kan ik alle vakken die ik wil volgen met geen mogelijkheid vinden. Terwijl ik zelfs roosters kan vinden etc. maar ik kan me gewoon nergens inschrijven.
Oud 07-08-2008, 17:55
Verwijderd
op de K.U.Leuven (jaja, België) werken we met toledo blackboard, en eerlijk gezegd ben ik daar best tevreden over. één keer inloggen volstaat zolang je browser open blijft, en je kan in je mail, op blackboard, op de onderwijspagina's van de faculteit, op de site van de bib, ...
vakken toevoegen op blackboard is easy, studieroosters binnen klikbereik, examen- en lokalenregelingen, papers online binnenbrengen, inschrijven voor werkcollege's... allemaal geen last mee!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2008, 20:29
wup
wup is offline
Ow, heb net een mailtje dat de betaling rond is

Ik vind blackboeard trouwens wel ok.. Wat mij weer stoort is dat alles op aparte sites staat. Inschrijven voor toetsen, ziekmeldingen van leraren, mail, cijfer.. overal een andere site voor
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 22:04
Nienna*
Nienna* is offline
Hoop last gehad, dus vandaag naar de VU gegaan en rechtstreeks ingeschreven. Stuk handiger .
Volgens Studielink heb ik namelijk mijn diploma niet behaald, of op een andere datum (maar op het diploma staat wat ik heb ingevuld op Studielink) en het vak Engels niet gevolgd, dat kennen ze niet ofzo want ik kan geen cijfer invullen. Potverdrie.
Dus dit was beter, meteen van alle gezeik af.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 22:27
coopergirl
coopergirl is offline
Ik bleek twee accounts te hebben, één door de hogeschool aangemaakt, en een door mijzelf voor inschrijving aan de RuG. De back- of frontoffice (?) moest dit oplossen, omdat mijn studielink helemaal crashte. Ik kreeg tientallen e-mails met errors Verder heeft het hele inschrijfproces zo'n 3,5 maand geduurd.. Elke keer ging er wel iets mis.
Oud 08-08-2008, 13:33
Verwijderd
is het me eindelijk gelukt om bij studielink me bij mijn eerste studie uit te schrijven en de automatische herinschrijving voor komend jaar te annuleren. staat er nu mij "mogelijke acties": herinschrijving óf niet herinschrijven.
Als ik "niet herinschrijven" aanklik geeft ie een waarschuwing dat ik dan t/m 31 augustus sta ingeschreven terwijl ik me vanaf februari heb uit laten schrijven...

Ik laat de opties maar open. Ben bang dat als ik iets aanklik ik weer sta ingeschreven oid...

Owja studielink is telefonisch bijna niet te bereiken: standaard min. half uur wachttijd.
Per mail duurt ook minimaal een week voordat je een (nietszeggend) bericht terug hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 23:49
Verwijderd
Het ligt meer aan je universiteit denk ik, alluman. Via de TU/e heb ik (nog?) geen problemen met StudieLink en wij hebben één wachtwoord voor de meeste diensten van de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 10:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
Is het raar dat ik studielink nog nooit heb gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Is het raar dat ik studielink nog nooit heb gebruikt?
Wel als je je hebt ingeschreven bij een universiteit. Is verplicht
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 12:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Wel als je je hebt ingeschreven bij een universiteit. Is verplicht
Maar vorig jaar bestond studielink nog niet toch? Wat zou ik via studielink moeten doen als ik al student ben?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2008, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Maar vorig jaar bestond studielink nog niet toch? Wat zou ik via studielink moeten doen als ik al student ben?
Dat wist ik niet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 01:14
Verwijderd
Citaat:
WebCT Vista van de UU is een ware orgie van slecht programmeerwerk.
Eens, WebCT is kut! En ook behoorlijk traag.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 14:03
Verwijderd
Ik zou ook nog een verificatie van de IB-groep moeten krijgen, die ik bij StudieLink moet invoeren. Maar die code heb ik tot op heden nog niet gehad.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 14:07
Verwijderd
Oh, en nu bestaat mijn account niet meer, of zo.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 14:17
Verwijderd
En dan bel de je helpdesk: "Een ogenblik geduld alstublieft. U wordt over 21 minuten geholpen"

^10.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 17:19
polichinelle
polichinelle is offline
Citaat:
Eens, WebCT is kut! En ook behoorlijk traag.
WebCT is een drama ja.
Oud 11-08-2008, 22:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En dan bel de je helpdesk: "Een ogenblik geduld alstublieft. U wordt over 21 minuten geholpen"
^10.
Mwo, dat moet ik de UU met WebCT wel nageven. Als er gedonder is, kun je gewoon face-to-face binnenlopen, bij mensen die nog steeds schrikken en dan wel helpen als je daar met je vuist op tafel slaat.

Aangezien telefoon en e-mail te makkelijk afwimpelen zijn geef ik daar in de regel de voorkeur aan.
Oud 12-08-2008, 14:48
Verwijderd
Vandaag ook weer een hoop lol:

Ik wacht al zeker twee, bijna drie weken op die verificatiecode en bericht van de onderwijsinstelling. Ik maar netjes het vragenformulier invullen om informatie daarover te verkrijgen, maar wat schetst mijn verbazing? Het vragenformulier verzenden is niet mogelijk. "Fout bij verzenden. Probeer het later nog eens". Oké. Ik pak de telefoon er maar bij omdat ik er nu toch echt wel genoeg van heb. Ik draai het nummer van de helpdesk, en wat denk je, die zijn niet te bereiken. Standaard 'in gesprek'-toontje.

Zijn ze daar dinsdags eerder vrij of zo?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2008, 15:51
wiwes
wiwes is offline
Wat een gekloot zeg om je in te loggen om te bekijken hoe de stand van zaken is zeg bij STUDIELINK!
Sinds dit jaar moet dit blijkbaar het ei van Columbus zijn...pffffffff...armzalige, omslachtige, onpersoonlijke manier van inschrijven bij een gewenste studie...bah..alweer een verkeerd begin van het schooljaar...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 02:22
fractuur
fractuur is offline
Ik heb godzijdank nog niet van Studielink gebruik hoeven maken. Maar de VU (geneeskunde iig) heeft wel een systeem voor je cijfers en voor het inschrijven voor practica die door geen enkele computer gepikt worden, ook niet op de VU zelf. Je moet je dus continue door een beveiligingsmuur heen slalommen.
Oud 13-08-2008, 10:01
Verwijderd
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wat voor blik zwakzinnigen ze hebben opengetrokken om die systemen te ontwikkelen ... .
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 18:03
Verwijderd
Reminder: nog immer niets gehoord van StudieLink of de UvA. Hebben jullie wel iets met een verificatiecode thuisgekregen?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 20:42
Zozozo
Zozozo is offline
Yay, eindelijk mijn intakeformulier in kunnen sturen bij de UvA. Blijkbaar was mijn motivatie in eerste instantie te lang, terwijl er toch echt stond max. 1500 tekens en ik er 1200 had. Uiteindelijk teruggebracht naar twee korte zinnetjes en toen werkte-ie opeens wel

Citaat:
Reminder: nog immer niets gehoord van StudieLink of de UvA. Hebben jullie wel iets met een verificatiecode thuisgekregen?
Nog niks, maar ze zeggen dat ze één week voor de Intreeweek de betreffende informatie daarvan opsturen, en dat ze in het weekend voorafgaand aan de intreeweek pas je deelnemers/groepsnummer zullen geven.

(Aanvullende) studiefinanciering heb ik wel allemaal al geregeld, maar qua echte studieinschrijving heb ik nog niks gehoord. Nog geen brief dat ik daadwerkelijk ben ingeschreven etcetera
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 23:36
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:

^10.
Ja dat had ik ook, en toen na ongeveer 20 minuten gewacht te hebben, waren alle telefoons bezet en werd ik wéér doorverwezen. Ze zeiden dat het 5 minuten zou duren. Ik heb zeker wéér 20 minuten gewacht. *vloekt* (Ja oké, misschien stom om dan te wachten, maar ik had ook al twee e-mails verstuurd zonder resultaat)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2008, 18:03
Chocolademelk
Chocolademelk is offline
Email duurde bij mij 5 dagen.
Bellen heb ik gewoon 30 minuten aan de lijn gehangen voor ik doorkwam.

Laatst gewijzigd op 15-08-2008 om 07:04.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2008, 16:02
Verwijderd
ik heb er 1 woord voor;

troep.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 01:20
Verwijderd
Ik heb StudieLink maar gelaten voor wat het was en ben persoonlijk naar de onderwijsbalie van de UvA gegaan. 30 minuten papierwerk invullen en klaar was Jaeger.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten