Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2008, 13:40
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Is het mogelijk om bij een Universiteit, of bedrijf, proeven te doen (in een lab)? Dus scheikundige (en natuurkundige) proeven, zonder dat je op een Universiteit zit - op 'zogezegd' VWO-niveau.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2008, 14:32
ganralph
ganralph is offline
ik vrees dat niemand zit te wachten op iemand die "zomaar" proefjes komt doen. heb je iets concreets in gedachte? en wat voor doel streef je na?

evt. zou je met een concreet plan bij een echte scheikundige langs kunnen gaan. als die er wat in ziet, kan die je misschien ergens tussen helpen voor n keertje...?

zit je nog op school, ga dan met je plan naar je docent. soms zijn er wel projectjes voor "veelbelovende talenten" van een middelbare school die dan n keertje naar een bedrijf/universiteit gaan. maar in al deze gevallen zal je niet vrij gelaten worden om te doen wat je wil.

(en helaas, een eigen lab bouwen is erg duur)
Oud 25-08-2008, 14:50
Dysmorphofobist
Citaat:
ik vrees dat niemand zit te wachten op iemand die "zomaar" proefjes komt doen. heb je iets concreets in gedachte? en wat voor doel streef je na?

evt. zou je met een concreet plan bij een echte scheikundige langs kunnen gaan. als die er wat in ziet, kan die je misschien ergens tussen helpen voor n keertje...?

zit je nog op school, ga dan met je plan naar je docent. soms zijn er wel projectjes voor "veelbelovende talenten" van een middelbare school die dan n keertje naar een bedrijf/universiteit gaan. maar in al deze gevallen zal je niet vrij gelaten worden om te doen wat je wil.

(en helaas, een eigen lab bouwen is erg duur)
Het is voor (examen)werkstukken, dus ik kan het zo interessant maken als ik wil.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 15:10
ganralph
ganralph is offline
je zit dus op school? in dat geval denk ik dat je school meer voor je kan doen dan jij als scholier op jezelf.
als je al zover komt, zal je school bijvoorbeeld een verklaring moeten afgeven dat het echt ergens voor nodig is.
vergeet niet dat een lab qua gebruik en onderhoud ook geld kost voor de eigenaar.
Oud 25-08-2008, 16:10
Dysmorphofobist
Citaat:
je zit dus op school? in dat geval denk ik dat je school meer voor je kan doen dan jij als scholier op jezelf.
als je al zover komt, zal je school bijvoorbeeld een verklaring moeten afgeven dat het echt ergens voor nodig is.
vergeet niet dat een lab qua gebruik en onderhoud ook geld kost voor de eigenaar.
Ja, maar niet op een reguliere school. Ik doe het via staatsexamens.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 10:20
Anika
Aan de TU Delft kan dat volgens mij: http://www.tudelft.nl/live/pagina.js...4f5cc6&lang=nl

Die link is voor bij natuurkunde, maar volgens mij kan het bij scheikunde ook.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 18:19
Lotte
Lotte is offline
Bij mijn middelbare school werd zelfs aangeboden en aangemoedigd dat je hulp zorgt voor je profielwerkstuk bij een universiteit.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 18:41
Dysmorphofobist
Citaat:
Aan de TU Delft kan dat volgens mij: http://www.tudelft.nl/live/pagina.js...4f5cc6&lang=nl

Die link is voor bij natuurkunde, maar volgens mij kan het bij scheikunde ook.
Kijk eens aan, hier heb ik ontzettend veel aan! Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten