Advertentie | |
|
![]() |
|
Als je het op Letteren post, ga ik ervan uit dat je niet alleen je herinnering aan je droom wil delen, maar dat het je erom gaat of je de wijze waarop je je droom hebt opgeschreven nog kan verbeteren. Hier dus een paar tips:
*schrijf getallen onder de twintig voluit, dus: achttien, veertien *spring niet van de tegenwoordige tijd naar de verleden tijd *maak gebruik van verschillende alinea's *maak er niet enkel een opsomming van zinnen van, een soort 'en toen'verhaal. Beschrijf de gebeurtenissen niet alsof het een krantenbericht is. *zorg ervoor dat het verhaal consistent is. Het kan heel interessant zijn als de schrijver onbetrouwbaar blijkt, maar bij een verhaal als dit werkt het enkel ergernis. Als je eerst zegt: 'we werden oud' en later blijkt dat je met oud 26 bedoelt, werkt dat op een negatieve manier bevreemdend. Veel succes.
||
![]() |
Citaat:
Je geeft zelf nu weer aan dat je gewoon je droom kwijt wilde en dat het niet je bedoeling was een mooi verhaal te schrijven, en dan zeg ik "ga naar liefde&relatie", dat is niet zo vreemd dan toch? Beetje vreemd dat je mijn post zin voor zin gaat analyseren en afzeiken, je hoeft je echt niet zo te verdedigen, ik val je niet eens aan..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Trance lucienvdmooren | 23 | 29-01-2005 15:48 | |
Psychologie |
Muziek. Quiana | 499 | 07-10-2004 11:34 | |
Films, TV & Radio |