Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ok als jij lekker langs 10 tot op de tanden gewapende marrokanen wilt lopen waarvan je al van ver kan zien dat ze problemen zoeken, be my guest. Een beetje een overdreven voorbeeld maar you get the point.
Mijn ervaring is dat als mensen niet willen veranderen ze dat zeker niet zullen doen als een ander ze dat probeert op te leggen. Natuurlijk je kan aankomen met je eigen ratio en proberen op basis daarvan haar te overtuigen maar als dat niet werkt heb je weinig andere opties. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten eerste maak jij (gevaarlijke) assumpties. 90% van alle zogenaamde 'gewapende Marokkanen' die jij na het uitgaan ziet, zijn niet gewapend. Feit. Daarnaast is "waarvan je al van ver kan zien dat ze problemen zoeken" ook dikke bullshit. JIJ creërt dat beeld van ze, vanwege vorige ervaringen, de media, whatever. Het zit tussen je oren. En het gevolg is dat jouw angst/haat/afkeer/etc. naar hen toe geprojecteerd door wordt d.m.v. je lichaamstaal etc., waardoor zij zich juist geprovoceerd zullen voelen. Het is een vicieuze cirkel die je zelf creërt. (Toegegeven, een groep Marokkaanse hangjongeren die meiden nafluiten is allesbehalve een vredig en fijn beeld, maar voor hen is dat 'normaal' en ze zitten daar echt niet om ruzie te zoeken. Dit is gewoon een typisch voorbeeld van culture-clash.) Ten tweede gaat alles om zelfvertrouwen. Als jij gewoon langs ze loopt net alsof je langs een ander zou lopen, dan zien zij dat je hen niet veroordeelt en geen ruzie met ze zoekt, en dan hebben zij ook geen reden om überhaupt op een bepaalde manier met je te communiceren. Sterker nog, hoe relaxter en met meer zelfvertrouwen jij zo'n groep passeert, hoe meer respect zij voor je zullen hebben. Gut, je kunt dan 'zelfs' op ze afstappen en ze zonder bullshit vragen om een vuurtje o.i.d. Leer stevig in je schoenen te staan en je eigen leven te bepalen. Laat anderen dat niet doen, en ga vooral je problemen niet uit de weg. Citaat:
Als iemand een asociale houding heeft jegens iets/iemand, dan moet dat veranderd worden. Punt. En iedereen kan daar wat aan doen. Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat jij tegen haar zegt dat ze om haar eigen en jouw veiligheid haar mond moet houden, bevestigt voor haar alleen maar dat ze die juist open moet trekken gok ik. Als je dat hele "veiligheid" idee nou even overboord gooit, maar het er gewoon over hebt dat zij net zo "laag" is als die gasten in haar ogen zijn omdat zij een nogal overmatige reactie geeft klinkt het misschien minder moraalverhaal?
In ieder geval betwijfel ik of in zulk soort groepjes iedereen met een mes loopt etc. Als ze echt problemen zoeken en echt iemand kwaad willen doen, dan maakt het geen reet meer uit wat jij wel of niet zegt natuurlijk.. dan komt dat mes tussen je ribben er toch wel. |
![]() |
|
Ik heb wel een idee van hoe je vriendin is, en sorry dat ik het zeg, maar dan is het denk ik niet mijn type.(hiermee bedoel ik te zeggen dat ze een kutwijf is
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik kan me trouwens wel goed voorstellen dat dit alles heel erg irritant is. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 31-08-2008 om 13:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik geef gerust toe dat het stereotyperend van mij was om op die manier over marrokanen te praten. Maar daarom gaf ik ook aan dat het een overdreven voorbeeld was. Zelf heb ik zo een negatief beeld juist helemaal niet, als ik naar mijn vriendenkring kijk bijvoorbeeld zie ik daar vrijwel alleen maar "allochtonen" in terug. De reden dat ik dat voorbeeld aanhaalde was juist omdat het zo een standaard bevooroordeeld beeld is, dan begrijpt iedereen direct wat ik bedoel. Ik had ook kunnen zeggen dat zo een groep bestaat uit een stel boos uit hun ogen kijkende opa's met een paar grote klompen, denk niet dat mijn punt dan geheel was overgekomen. Over het niet willen veranderen. De bewering dat zij haar gedrag niet zou kunnen bijstellen heb ik aan mijn kant nooit zo expliciet uitgesproken. Uit de TS zijn verhaal blijkt alleen maar dat hij haar via de normale overtuigingsmanieren niet heeft kunnen veranderen. Blijkbaar heeft zijn vriendin dan ook weinig respect voor hem als ze vervolgens in zo een onprettige situatie weer exact hetzelfde doet. Dan kan jij wel mooi aankomen met je theoretische "iedereen is te veranderen dus laten we het vooral tot in het oneindige proberen" verhaal, maar praktisch blijkt het zo dus niet te werken. Als zij zelf op zo een overduidelijk gevaarlijk moment dat zelf niet begrijpt kan de TS beter met haar stoppen omdat ze deze naïviteit waarschijnlijk ook op andere fronten vertoond. Overigens begrijp ik je redeneringen wel, je denkt alleen vanuit een verkeerd kader. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Je hebt 2 soorten honden: honden die in een hoekje gaan zitten en zich laten slaan en honden die de aanval kiezen. Jij valt in de eerste groep, je vriendin in de tweede. Conclusie: jullie passen niet bij elkaar. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Wat wordt er nu gezegd, hey meisje en gefluit? Als je daarom al kwaad wordt heeft zij een gedragsprobleem. Als er ergere dingen worden gezegd kan ik weer niet begrijpen waarom je niet voor je vriendin opkomt. In beide gevallen verschillen jullie op dit punt wel heel erg veel.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Als alles haar zoveel kan schelen is ze wel heel low value. *dit is gouden advies* Ik heb het ook gehad, maar dan doe ik m'n hand voor haar mond smijt haar over m'n schouder en loop ik weg ![]() Ze deed het na een tijdje niet meer als ze bij mij liep, wat goed was. Maar met haar vriendinnen deed ze het toch, duid op onvolwassenheid, dus het was snel gedaan. *Tip* Neem vriendinnen van een jaar of 2 ouder dan je, doe ik altijd. Werkt 10x beter ![]()
Laatst gewijzigd op 31-08-2008 om 15:54. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ik zal wel gek zijn, maar scheldend reageren op hey meisje/ gefluit is toch sowieso bizar? Ik zeg dan gewoon hoi terug
![]() @Armoed: je wil een kant en klaar emotioneel brabbelverhaaltje? kan je niet zelf bedenken wat je wil vertellen?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
waarom laat je haar niet een keertje staan daar ipv doorlopen als t nog een keer gebeurt. een grote bek hebben is 1 ding, maar als er 4 jongens dan steeds dichter bij haar komen staan en haar van top tot teen gaan bekijken en dirty talken terwijl jij er gewoon naast staat 'mee te kijken' is een tweede.
![]() ach ik ben niet zo van de verstandige tips, meer van de leuke. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En sowieso schiet je er idd niks mee op als je er iets van zegt, vrij nutteloos.
||
Citaat:
Armoed z'n meisje zal prolly 16 zijn, want als iemand ouder dan 20 daar nog zo op reageert scheelt er duidelijk iets in haar leven waardoor ze een soort uitlaatklep nodig heeft. Naar de psychiater ermee ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Niks zeggen en doorlopen daarentegen, daar schieten we wat mee op ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dat is tijdverspilling. Stel je zit in de trein, en lui zitten tegenover je en doen raar naar je vriendin, dan tuurlijk. Maar deze lui kom je gewoon even tegen op straat. |
![]() |
|
Verwijderd
|
laat r dat een keer doen zonder dat jij je bek opentrekt of iets doet, dan houd ze er vanzelf wel mee op.... sommige mensen moeten eerst hard op hun bek gaan voordat ze iets leren of afleren, dat kan jij niet voor haar doen.
ik heb ook vriendinnen die dit soort shit uithalen, die ene trok een keer dr bek open tegen een groep kampwijven, dat heeft ze geweten, toen is ze jankend weggerend en durfde ze een week niet meer de stad in, harsh en naar, i know, maar ik ga niet mezelf in gevaar brengen omdat zij een gebrek aan sociale vaardigheden heeft... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Daarbuiten vind ik tijdverspilling een slecht argument om iets niet te doen, tenzij ik ontzettende haast heb.
|
Verwijderd
|
De beste reactie is inderdaad gewoon heel vriendelijk goedendag zeggen. Wat zij doet is een groot dilemma maken van alles wat er tegen dr gezegd wordt. Ik zou dr gewoon keihard laten zitten op t moment dat zij verwacht dat jij haar zult verdedigen. Eigen schult, dikke bult. (haha, dees is nog heel letterlyk ook)
|
![]() |
|
Jullie overeenkomst is wel dat ze beide bang zijn voor zulk soort groepjes, alleen gaan jullie er anders mee om.
95% van de keren zíjn die groepjes niet eng, hoef je niet beledigd op te reageren en ook niet bang te zijn dat ze je zomaar neersteken. En bij die andere 5% moet je óók niet gaan schelden of heel bang doen, wat mensen die wel kwaad in de zin hebben pakken natuurlijk wel de mensen die bang zijn, of hun beledigen. Misschien kun je aan haar vragen wat ze denkt te bereiken door te gaan schelden, want ik neem aan dat zij ook niet graag ruzie heeft. Zowel; dumpen ja. Zoniet: Probeer dan om te lopen als je het echt niet vertrouwd, en verder gewoon meemaken dat er geen problemen hoeven te zijn: Zeg op een normale toon iets terug, of negeer het; vraag enigszins normaal of je er langs mag.. Angst én problemen zoeken zijn zo zonde voor jezelf, en niet nodig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Offtopic: Ik heb die neiging vooral bij mensen die zich totáál niet kunnen kleden
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tenzij ik echt heel erg me best heb gedaan, of ergens uitga, dan zou ik heel verdrietig zijn ![]() ![]() Waarom is mijn schaap opeens zo groot ![]()
Laatst gewijzigd op 03-09-2008 om 12:51. Reden: omg |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Het komt er eigenlijk op neer dat jij je op zo'n moment banger voelt dan je vriendin. Dat blijkt ook uit dat laatste zinnetje: "waarna er vervolgens ook nog eens op mij gekankerd wordt." Je zegt in feite: "shit hey, ze brengt niet alleen zichzelf, maar ook nog eens mij in gevaar!" Blijkbaar denkt je vriendin daar anders over en ervaart ze bepaalde mensen als irritant, maar niet als gevaarlijk. Doet ze zulke dingen ook als ze alleen is, of alleen als jij of anderen erbij zijn? Denk er eens over na waarom jij een bepaalde situatie vooral als "gevaarlijk en dit moeten we ontwijken, vermijden" ervaart en zij niet. Misschien levert dat nieuwe inzichten op. Ohja, bijna vergeten: verwacht ze van jou dat jij uit jezelf mensen uit zo'n groepje erop aanspreekt als ze iets naar je vriendin roepen? Dus dat zij iets doet waarvan ze eigenlijk vindt dat jij het zou moeten doen? Citaat:
Je moet dus een ander argument verzinnen. Ik weet niet wat werkt bij haar. Je kunt zeggen dat je een leuke dag/avond met haar heel belangrijk vindt en dat een ruzie met een groepje sukkels voor jou de sfeer verpest. Leg haar uit dat jij ze niet negeert omdat je het goedkeurt dat ze stomme dingen tegen haar zeggen, maar dat je het negeert omdat ze voor jou totaal onbelangrijk zijn en er niet toe doen. Dat soort dingen.. verzin iets waarvan je denkt dat het werkt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Laat je vriendin dit even lezen, dan snapt ze het. Ik snap het nu ook, ies koeltoer
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|