Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2008, 10:44
HinkeM
HinkeM is offline
Voor en samen met een paar belangrijke organisaties op het gebied van hulp- en voorlichting aan jongeren doe ik onderzoek naar jullie mening over relaties en seks (meer info op http://home.student.utwente.nl/h.m.mul/index.html)

Heb jij een eigen mening over SEKS en RELATIES?

Vul dan deze vragenlijst in http://home.student.utwente.nl/h.m.mul/Vragenlijst.html
Duurt ongeveer een kwartiertje...

De vragenlijst is ANONIEM. Dat wil zeggen dat niemand weet wie de lijst heeft ingevuld. Zo kun jij vrij zijn om te zeggen wat jij denkt zonder dat dit gevolgen heeft voor jou of anderen

Alvast bedankt!

Groetjes, Hinke
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 13:58
VeGs
VeGs is offline
Heb hem ingevuld, maar ik vind het onhandig dat je bij de situaties als antwoord: 'het maakt mij niets uit, ik heb er geen mening over' bij elkaar hebt staan. Maar ergens geen mening over hebben is niet hetzelfde als dat het je niet uitmaakt, want in dat laatste geval vind je het dus wel best, of ze het nou wel of niet doen.
Neem dat stel dat seks heeft voor het huwelijk. Ik heb nu geantwoord met 'goed!', maar vooral omdat ik er geen problemen mee heb dat ze dan doen en het goed vind dat ze het kunnen doen als ze willen. Maar ik zou het ook prima vinden als ze het niet doen; moeten ze zelf weten. Dus eigenlijk is mijn antwoord: 'maakt me niets uit', maar als ik daarmee geen mening geef, wil ik dat niet antwoorden. Ik zou dat de volgende keer uit elkaar halen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 17:28
Verwijderd
EN bij vragen over muziek kun je bij onderstaand niet anders namelijk invullen, je moet een van de opties aanvinken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 17:41
Verwijderd
Je kan niet aangeven waaróm je het stom vindt... ik vind weinig mis met onenightstands, maar als je 15 bent, heb ik daar toch echt zo m'n twijfels bij. Zelfde geldt voor strippen voor de cam op je 14e of groepsseks op je 15e, ik vind dat ze daar echt te jong voor zijn. Maar door deze manier van antwoorden lijkt het alsof ik de handelingen in kwestie afkeur, en dat is niet het geval. Het gaat me puur om de leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 20:23
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Je kan niet aangeven waaróm je het stom vindt... ik vind weinig mis met onenightstands, maar als je 15 bent, heb ik daar toch echt zo m'n twijfels bij. Zelfde geldt voor strippen voor de cam op je 14e of groepsseks op je 15e, ik vind dat ze daar echt te jong voor zijn. Maar door deze manier van antwoorden lijkt het alsof ik de handelingen in kwestie afkeur, en dat is niet het geval. Het gaat me puur om de leeftijd.
idd.
En bij een paar gevallen keur ik het meer af dat het meisje zich zo gedwongen voelt tot iets, dan dat het gevolg daaruit is dat ze seks heeft terwijl ze dat eigenlijk niet wou. Meer de naiviteit en het gebrek aan opkomen voor zichzelf is slecht. Dit komt ook neer op te jong zijn, eigenlijk.
Oud 02-09-2008, 21:00
Nona
Nona is offline
En in één geval stond er "wat vind je van handeling x" in plaats van "wat vind je ervan dat persoon y handeling x doet". Ik heb dan ook heel iets anders ingevuld dan bij de rest, aangezien ik met de handeling niets mis vond maar met de leeftijd wel in de meeste gevallen.
Oud 02-09-2008, 23:23
HinkeM
HinkeM is offline
Hey hallo,

Allereerst bedankt voor jullie tijd, moeite en natuurlijk jullie mening!
Vind het leuk om jullie geïnteresseerde opmerkingen over de vragenlijst te lezen, gaaf dat jullie zo meedenken.

Zolang de dataverzameling loopt kan ik niet inhoudelijk reageren op jullie vragen en opmerkingen aangezien dat misschien toekomstige respondenten kan beïnvloeden. Maar ik kom er zeker nog op terug!

Voor nu in ieder geval bedankt (en doorsturen van de vragenlijst naar andere leeftijdsgenoten en vrienden mag!)

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 23:38
kweety
kweety is offline
ingevuld

als je in twente studeert, zoek dan ajb iemand die je site iets profecioneler kan maken.
Oud 03-09-2008, 10:18
arPos
arPos is offline
Citaat:
ingevuld

als je in twente studeert, zoek dan ajb iemand die je site iets profecioneler kan maken.
je bent me voor

Invullen: check, zelfde kritiek als hierboven.
Oud 03-09-2008, 12:30
Verwijderd
Citaat:
ingevuld

zal ik hem inkoppen of had je het zelf al bedacht?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 16:05
Verwijderd
Ik durf niet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 15:35
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik durf niet.
ik ook niet, ik heb een anoniemevragenlijsteninvulfobie.
Oud 04-09-2008, 23:41
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
ik heb m ingevuld, maar ik vond het maar een rare gewaarwording.. Maar goed, dat vind ik van de meeste enquetes zo

Het is btw voor de volgende keer wel handig dat je, als je al een "anders, nl:" veld maakt, niet alsnog mensen verplicht laat kiezen

Verder zaten er wel een paar leuke situatieschetsen bij.. Ik hoop dat je dit bij zoveel mogelijk verschillende soorten groepen mensen aan de man brengt, dan kan je volgens mij best nog wel eens lachen met die resultaten
Oud 04-09-2008, 23:43
Hydrodynamikaas
ik heb bij die situaties trouwens wel heel erg op de leeftijd gelet..

Maar goed, als de resultaten schokkend zijn geef je gewoon maar de rappers de schuld
Oud 05-09-2008, 00:17
Verwijderd
Ik heb m ingevuld, maar ik vond vragen erg slecht gesteld.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 00:52
VeGs
VeGs is offline
Naja, ik neem aan dat het feit dat die kinderen zo jong zijn er mee te maken heeft. Maar zoals Morgan al zei is het heel moeilijk door de vraagstelling om uit elkaar te halen of mensen problemen hebben met de leeftijd waarop ze het doen of het feit dat ze handelingen doen.
Misschien dat er meerdere vragenlijsten zijn waarbij de leeftijden wisselen?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 15:12
AzN
AzN is offline
Ik heb 'm ook ingevuld en ik vond 'm alleen 'n beetje langdradig .
Oud 05-09-2008, 18:03
Hydrodynamikaas
Citaat:
Naja, ik neem aan dat het feit dat die kinderen zo jong zijn er mee te maken heeft. Maar zoals Morgan al zei is het heel moeilijk door de vraagstelling om uit elkaar te halen of mensen problemen hebben met de leeftijd waarop ze het doen of het feit dat ze handelingen doen.
Misschien dat er meerdere vragenlijsten zijn waarbij de leeftijden wisselen?
Het jammere ervan is, dat je een setting krijgt en vervolgens gevraagd wordt: "Wat vind je van mensen die.."

Dat mensen het doen vind ik prima, maar niet als ze twaalf jaar oud zijn.. Dat was bij mij heel vaak een struikelblok..
Oud 05-09-2008, 18:04
Hydrodynamikaas
ik hoop dat TS dit even meeneemt..
Oud 07-09-2008, 14:07
Verwijderd
heb hem ingevuld!
Ben wel benieuwd wat het resultaat is van de enquette.
Ga je die hier bekend maken?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 14:52
Annz
Annz is offline
Ik heb hem ook ingevuld, maar indd, er werden geen vragen gesteld over de leeftijd, want "je hebt eerder al ingevuld vanaf welke leeftijd jij vindt dat mensen seks mogen hebben" waarom zet je de leeftijd van de 'mensen' dan bij de vragen?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 22:21
cenerentola
cenerentola is offline
het zal wel een leuk normatief onderzoek worden, wat een slechte enquete zeg, kun je geen beter onderwerp kiezen voor je afstudeerscriptie?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 08:10
Volk
Volk is offline
Ik was begonnen met invullen maar kwam vast te zitten bij de vraag over bij welke subcultuur je jezelf vind passen. Ik vind mezelf bij geen van alle passen en dacht dat ik dan wel anders in kon vullen. Niet dus. En ik ga geen foutieve informatie geven, dan krijg je een verdraaid beeld. Ik heb de enquette niet afgemaakt.

Oja, bij die muziek soorten staan R&B en Soul samen. Ik vind soul heel mooi maar heb de pest aan R&B. Verder staat er ook bij welke subcultuur je jezelf het beste vind passen "gewoon normaal, top 40" Dus al het andere is niet normaal? Vind het een beetje een rare manier om iets objectief neer te zetten.

Maar ik ben er dus mee gekapt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 08:25
Volk
Volk is offline
Was toch nieuwsgierig en besloot op de volgende pagina te kijken. Maar dan krijg je zo'n vraag... Wat vind jij van rol die veel mannen, onder andere rappers, aannemen in hun muziekclips? en dan moet ik kiezen tussen onderdanig en stoer. Ik vind het helemaal niet onderdanig, maar ook helemaal niet stoer.

Ik geef het gewoon nog een keer op. Ik word door de antwoorden gedwongen een mening te geven die niet mijn mening is.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 19:21
Pluis
Pluis is offline
hm die muzieksmaakvraag is ook niet erg geniaal, vooral de "in welke groep pas jij"

Gewoon normaal, top 40 is nogal suggestief.. alsof je niet normaal bent als je van iets anders houdt!
Oud 09-09-2008, 13:16
Hydrodynamikaas
Citaat:
Ik was begonnen met invullen maar kwam vast te zitten bij de vraag over bij welke subcultuur je jezelf vind passen. Ik vind mezelf bij geen van alle passen en dacht dat ik dan wel anders in kon vullen. Niet dus. En ik ga geen foutieve informatie geven, dan krijg je een verdraaid beeld. Ik heb de enquette niet afgemaakt.

Oja, bij die muziek soorten staan R&B en Soul samen. Ik vind soul heel mooi maar heb de pest aan R&B. Verder staat er ook bij welke subcultuur je jezelf het beste vind passen "gewoon normaal, top 40" Dus al het andere is niet normaal? Vind het een beetje een rare manier om iets objectief neer te zetten.

Maar ik ben er dus mee gekapt.
authentieke R&B ligt vrij dicht bij soul hoor.. Wat vandaag de dag onder die noemer valt kan je beter bij top40 muziek scharen..

Met die subculturenvraag had ik ook moeite
Oud 09-09-2008, 15:56
Stalker
Stalker is offline
Maak je ook de uitkomst bekend van het onderzoek?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 18:17
francisco
francisco is offline
ingevuld hoor en durf hem zelfs openbaar te beandwoorden
Oud 11-09-2008, 01:18
Hydrodynamikaas
Citaat:
Maak je ook de uitkomst bekend van het onderzoek?
Goeie
OF laat iig weten waar we de resultaten in kunnen terugvinden tzt
Oud 11-09-2008, 10:05
m!ke
m!ke is offline
Goede vragenlijst
maar de vragen over schuren
Oud 12-09-2008, 13:55
Verwijderd
Citaat:
ingevuld hoor en durf hem zelfs openbaar te beandwoorden
ik durf te zeggen dat jouw antwoorden mij weinig interesseren.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 13:44
francisco
francisco is offline
oke

Regels voor berichten