Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Bekijk resultaten poll: [ tags ]
Niet doen; laat het maar zoals het nu is 6 6.52%
Niet verplicht [ tags ]; elke forummer mag het zelf beslissen 26 28.26%
Verplicht [ tags ]; geen actie als het bij een topic niet gebeurd 8 8.70%
Verplicht [ tags ]; waarbij FBs actief de topics veranderen daar waar dat nodig is 48 52.17%
Iets anders...? 4 4.35%
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2002, 20:56
dystopia
dystopia is offline
Naar aanleiding van dit topic en na overleg met Florian open ik hier een poll.

Waar gaat dit over? Welnu. Om S&M overzichtelijk te houden zou het fijn zijn wanneer er [ tags ] gebruikt worden in elk topic. Dit zodat het ongeveer duidelijk is waar elke topic over gaat voor je de topic hebt geopend.

Wat is daar het nut van? Het is allereerst zoals ik al zei een stuk overzichtelijker. Dat houdt in: prettiger forummen voor ons allen en voor de FB's ook makkelijker modder eten. Je ziet in 1 oogopslag welke topics over PHP gaan, welke over Linux gaan, welke over virussen gaan, welke over MSN gaat, etc. Het bijkomende voordeel is dat er daardoor minder 'dubbele' topics worden geopend.

Heb je voorbeelden wat er zou veranderen? Jazeker.
extra dingen in Linux Suse 8.0 -> [SuSE 8.0] extra software?
php gastenboek werkt niet -> [PHP] Gastenboek werkt niet
screenshots helpp -> [Windows] screenshots maken lukt niet
Ik neem aan dat het duidelijk is. Meer voorbeelden op aanvraag uiteraard.

Je motivatie/argumenten posten is gewenst!

PS: binnenkort meer nieuws over S&M. Het is de bedoeling dat er ook een FAQ komt. Mocht je daar suggesties voor hebben kun je die geven in dit topic op H&T.

Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 21:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2002, 21:17
Dutchian
Dutchian is offline
Niet verplicht [ tags ]; elke forummer mag het zelf beslissen

Het is overzichtelijker, voor mij dan. Misschien dat andere dat niet vinden, maak het daarom ook niet verplicht..
Oud 21-06-2002, 21:17
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Verplicht [ tags ]; waarbij FBs actief de topics veranderen daar waar dat nodig is

Ik denk dat dit best wel toedraagt aan de overzichtelijkheid op het subforum. Dit soortgelijks gebeurde ook op Eindexamens 2002 en het was super overzichtelijk!

Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 22:50
Verwijderd
Verplicht [ tags ]; waarbij FBs actief de topics veranderen daar waar dat nodig is

Zelf heb ik het ook al eens gedaan
1..
2..

Is veel overzichtelijker, en is veel beter dan alleen een topic tital als: helllllllllllppppp

Zou denk ik eventueel voor de modumers extra voodeel zijn zo weten ze dan ook meteen of het iets zou kunenn zijn wat ze weten of niet.

Ik ben dus zeker voor En zoveel moeite is dat eigenlijk niet, misschien dat als het ingevoerd wordt het soms nog ff vergeten wordt, maar als dan een forumbaas/forumbaas+ mee helpt dan moet het wel goed komen Zeker doen dus
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 23:43
Moonspell
Moonspell is offline

Absoluut overzichtelijker, en duidelijker. En heb je minder kans op vage topics zonder inhoud. prima idee ( GOT )
Oud 21-06-2002, 23:51
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline

Tis idd wel erg handig dat je gelijk weet waar het over gaat ipv dat je van die topics krijgt met "ik heb een probleem" Maar sommige problemen blijven niet tot 1 onderwerp beperkt dus zal je het niet altijd kunnen indelen. Daarom moet je het dus niet verplichten.
Oud 21-06-2002, 23:53
Koen
Koen is offline

Verplichte tags met evt aanpassen van de Forumbaas lijkt me 't handigst en overzichtelijk. S&M is een Forum waar dat prima toe is te passen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 00:06
Chimera
Chimera is offline

LMD, komt het overzicht zeer ten goede.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 10:09
Jozzy
Jozzy is offline

Absoluut!! Topic mag wel verwijderd worden (of een slotje) als er geen tag gebruikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 11:09
Orion
Orion is offline

Waarbij FB's ook mogen besluiten een uitzondering te maken... niet àlles valt in categorieen in te delen (al zou je dan kunnen besluiten tot iets als

[Overige] Mijn oma leert op 80-jarige leeftijd nog internetten

)
Oud 22-06-2002, 11:57
pietje63
pietje63 is offline
dat maakt het veel duidelijker die tags net zoals bij got op de meeste fora
Oud 22-06-2002, 15:56
Verwijderd
[Eigen mening] Doen! Zoals op GoT
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 16:33
dafelix
dafelix is offline
facultatiev, anders lees je die topics gwoon noojt :D
Oud 22-06-2002, 16:46
Verwijderd
Citaat:
chatfreak2002 schreef:

Ik denk dat dit best wel toedraagt aan de overzichtelijkheid op het subforum. Dit soortgelijks gebeurde ook op Eindexamens 2002 en het was super overzichtelijk!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 17:02
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
wordt dat dan vet gezet ofzo? k vind het op zich wel een goed idee
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 18:05
MaakUt
MaakUt is offline
ja is wel handig.. het word namelijk steedsonoverzichtelijker
Oud 22-06-2002, 18:40
Verwijderd

Absoluut. Het werkt op GoT ook perfect, t blijft gewoon enorm overzichtelijk! Zoals ook op het afgelopen wisselforum, mbt MAVO/HAVO/etc/...

Wat er dan bij moet komen vind ik, is dat je afkortingen in die Tags dan ook met hoofdletters doet, zoals PHP.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 13:17
Manuzhai
Manuzhai is offline
Pro.
Oud 23-06-2002, 16:30
Bertske
Bertske is offline

Tja je kan niemand dwingen om ze te gebruiken imo....
Oud 23-06-2002, 17:25
de postbode
de postbode is offline
Verplicht [ tags ]; waarbij FBs actief de topics veranderen daar waar dat nodig is.

is gewoon veel overzichtelijker
Oud 23-06-2002, 18:51
Verwijderd
Het houdt het gewoon makkelijk om te weten waar het over gaat. Vaak dan denk ik ow het gaat over dat, en dan gaat het over iets heel anders waar ik de balle verstand van heb. Vooral als ik bij m'n vader ben erg irritant aangezien de verbinding niet al te snel is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:08
NielZ
NielZ is offline
Verplicht met invloed van FB's.

Het beleid moet niet TE streng worden. Het kan zijn dat iemand het een x vergeet (n00bs etc die hier zelden komen), of dat een topic gewoonweg zeer moeilijk ergens onder valt te delen (of meerdere onderdelen bestrijkt).

Edit: een slotje of het verwijderen van de thread lijkt me dus te streng. Gewoon ff veranderen, en de user (vriendelijk doch dringend) erop wijzen.
Oud 23-06-2002, 19:12
Verwijderd

Alleen dat dus wel in 3 korte letters

[suse 8.0] ik weet het niet

is te lang, dan gewoon [lin] ofzo nemen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 10:55
Tofke_H
Tofke_H is offline
Iets anders...?

Duidelijke titels. Titels die duidelijk maken wat het topic inhoud en dat moet niet noodzakelijk met Tags, als een topictitel duidelijk is zonder Tag, het zo laten.
Is (bijna) hetzelfde als "Niet verplicht [ tags ]", alleen dat de fb'er moet beslissen als de titel duidelijk genoeg of dat hij/zij het moet aanpassen.
Oud 24-06-2002, 16:56
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Iets anders, namelijk: alleen als het handig uitkomt. Dus niet als het niet-tag gedeelte erg duidelijk is, zoals: 'Hoe ziet jullie desktop eruit?', ik vind het dan waanzin om dan ervan te maken '[Desktops] Hoe ziet die van jullie eruit?'... maar in de meeste gevallen zijn tags idd erg nuttig. Ik gebruik ze zelf ook vaak, zelfs in fora zoals de kantine..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2002, 12:39
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Socratesss schreef:
Iets anders, namelijk: alleen als het handig uitkomt. Dus niet als het niet-tag gedeelte erg duidelijk is, zoals: 'Hoe ziet jullie desktop eruit?', ik vind het dan waanzin om dan ervan te maken '[Desktops] Hoe ziet die van jullie eruit?'... maar in de meeste gevallen zijn tags idd erg nuttig. Ik gebruik ze zelf ook vaak, zelfs in fora zoals de kantine..
dan wordt het
[onzin] hoe ziet jullie desktop eruit ?
of ipv van onzin iets dat duidelijk maakt dat het niet echt een vraag is
Oud 25-06-2002, 16:24
bazzemans
bazzemans is offline
Het is gewoon duidelijker.. Makkelijker om hulp te krijgen, want vaak als je hier om hulp vraagt over computer problemen zakt je topic als een gek, omdat het mensen in eerste instantie niet aanspreekt... Als je er [HELP] Microsoft-Acces geen gebruiksrecht neer zet is dat een stuk duidelijker..

Laatst gewijzigd op 25-06-2002 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 00:20
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline

duidelijk en overzichtelijk
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 13:19
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Chimera schreef:

LMD, komt het overzicht zeer ten goede.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 14:50
McMotion
McMotion is offline
niet verplicht... het moet gewoon in een announcement worden aangeraden en het moet duidelijk worden dat het effectiever is enzo.. maar ik denk dat de beslissing toch bij de starter van de topic moet liggen
Oud 29-06-2002, 18:46
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
bazzemans schreef:
Het is gewoon duidelijker.. Makkelijker om hulp te krijgen, want vaak als je hier om hulp vraagt over computer problemen zakt je topic als een gek, omdat het mensen in eerste instantie niet aanspreekt... Als je er [HELP] Microsoft-Acces geen gebruiksrecht neer zet is dat een stuk duidelijker..

dat juist niet:
dan: [ms acces] geen gebruikersrecht

[help] is standaard

er moet dus kennelijk ook duidelijke handleiding (of sturende admin) komen..
Oud 30-06-2002, 13:35
JJzD
JJzD is offline
niet dwingen

gewoon duidelijk maken dat je gewoon sneller word geholpen als het voor iedereen duidelijk is welk onderdeel het bestrijkt
Oud 02-07-2002, 07:24
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:
Iets anders...?

Duidelijke titels. Titels die duidelijk maken wat het topic inhoud en dat moet niet noodzakelijk met Tags, als een topictitel duidelijk is zonder Tag, het zo laten.
Is (bijna) hetzelfde als "Niet verplicht [ tags ]", alleen dat de fb'er moet beslissen als de titel duidelijk genoeg of dat hij/zij het moet aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 08:12
Lunchbox
Lunchbox is offline

Duh das toch logish/handig doennnn
Oud 02-07-2002, 13:40
bam
bam is offline
Met die tags lees dit forum veel makkelijker
je weet wat er aan de hand is en je hoeft niet elk topic langs te gaan om te kijken of je kan helpen. of als het interessant is (kromme zin)
goed idee maar een verplichting? neej maar het is natuurlijk wel veel overzichtelijker
Oud 02-07-2002, 18:27
Verwijderd
Is het Tags gebruik nu al zodanig gestegen of worden de topictitels door de FB's aangepast?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 20:45
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
henri schreef:
Is het Tags gebruik nu al zodanig gestegen of worden de topictitels door de FB's aangepast?
Die zijn aangepast.
Oud 03-07-2002, 06:48
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
henri schreef:
In het begin heb ik (en andere FB's) er veel aangepast dat tot gevolg heeft dat een aantal gebruikers door heeft dat het zo hoort en nu ook tags gebruikt. Het valt mij iig reuze mee.

Omhooggeschopte topics moeten ook gewijzigd worden.

Laatst gewijzigd op 03-07-2002 om 06:53.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 08:49
pietje63
pietje63 is offline
het valt mij op dat ik ik nu op veel minder topics klik om te kijken of ik kan helpen/er iets van leren, omdat ik veel sneller zie of het iets interessants is dit is een goed systeem
Oud 05-07-2002, 10:53
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Oud 06-07-2002, 18:24
dystopia
dystopia is offline
Het is vrij duidelijk wat de gemiddeld S&Mer prefereert. Poll gesloten na 2 weken. We gaan actief maatregelen nemen. Het kan ook zijn dat de regels qua topictitels / inhoud iets verscherpt cq. verduidelijkt worden.

Ben er dus mee bezig. FAQ ben ik ook mee bezig. Maar in m'n eentje is het nogal veel werk. Ik probeer dus iets te regelen met mijn mede FB's. Zijn er verder nog vrijwilligers die actief aan een FAQ voor S&M willen werken?
Oud 14-07-2002, 11:30
Verwijderd
Aan een FAQ werken oid heb ik amper tijd voor, maar ik heb nog wel diverse tutorials op mijn server staan voor de geinteresseerden:

http://********.tsd-webservices.nl/tutorials

Is voornamelijk voor Linux gebruikers..

Windows FAQ's komen er misschien binnenkort aan .. maar dan voornamelijk m.b.t. de registry en de Windows API.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 11:38
NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
het valt mij op dat ik ik nu op veel minder topics klik om te kijken of ik kan helpen/er iets van leren, omdat ik veel sneller zie of het iets interessants is dit is een goed systeem
jazeker
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 13:18
Verwijderd
Ik vind het Tagsbeleid nu wel wat ver gaan. Tags zijn afkortingen lijkt mij, maar ik zie hier tags van 1/3 topictitels. Gaat wel erg ver, is 't niet?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 23:52
MaakUt
MaakUt is offline
*bump*

ffs!! houd je eraan!
Oud 27-08-2002, 10:33
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb nog wel een opmerking over het gebruik van tags hier: soms zie ik bijvoorbeeld "[security] php/mysql" als topictitel, en dat is dus een voorbeeld van verkeerd-om; het gaat om de techniek php/mysql, en dan is het eigenlijke onderwerp security. IMHO zou die titel dus beter "[PHP/MySQL] Security" kunnen zijn.
Oud 06-09-2002, 22:10
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
Ik heb nog wel een opmerking over het gebruik van tags hier: soms zie ik bijvoorbeeld "[security] php/mysql" als topictitel, en dat is dus een voorbeeld van verkeerd-om; het gaat om de techniek php/mysql, en dan is het eigenlijke onderwerp security. IMHO zou die titel dus beter "[PHP/MySQL] Security" kunnen zijn.
nie zo precies jij..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 11:05
Martin
Martin is offline
Het gebruik van de TAG`s is nu echt bagger, er moet naar mijn mening meer aangepast worden door de forumbazen en de leden moeten de TAG`s beter gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 18:03
Locoboy
Locoboy is offline
ik weet niet of het realiseerbaar is.. maar icoontjes voor de posts... die aangeven wat de inhoud is...
Oud 05-10-2002, 18:33
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
Citaat:
Locoboy schreef:
ik weet niet of het realiseerbaar is.. maar icoontjes voor de posts... die aangeven wat de inhoud is...
Dat zou betekenen dat je bij elk nieuw onderwerp een nieuw icoontje moet hebben. Ik denk dat de FBs en de beheerders het al druk genoeg hebben om ze daar nog eens mee te gaan belasten.
Reageren

Regels voor berichten