Jawel, maar alleen omdat je het zo lief vraagt.

Ik had dit stukje al gelezen toen je het net had geplaatst en toen heb ik er niet op gereageerd omdat ik het niet boeiend genoeg vond. Dat wil zeggen: ik vond het niet slecht genoeg om daarover te gaan zeiken, en niet goed genoeg om je een echt compliment te geven.
Ik vind er wel een heleboel dingen van. Maar dat vind ik van bijna alles dus dat zegt niet zoveel.
Begin eerst eens met een minder cliché onderwerp kiezen, of, als je dat moeilijk vindt (en dat is het

), met een minder cliché beschrijving van dat meisje. Lang zwart haar, blauwe ogen "om in te verdrinken", een bijna witblanke huid - ik heb het allemaal al zo vaak gehoord. Kom met iets nieuws! Voor mijn part maak je er een negerin van, dan is het in elk geval origineler. (In dit taalgebied althans, ik weet niet hoe dat in Afrika zit. (a) )
Ik vind Mythemeer een mooi woord trouwens, door de twee m's en mythe. (L)
Probeer verder te letten op je zinsbouw. Wat me nu opvalt, is dat je vaak je zinnen opbouwt in de vorm van onderwerp - persoonsvorm - rest van de zin. Daardoor heeft je stukje een eentonige vorm. Je kunt beter afwisselen; af en toe ow-pv-rest is niet erg, zolang je andere zinnen laat beginnen met bv. een bijwoord of een bijwoordelijke bepaling (heet dat zo?).
Oh, en je gebruikt twee keer het woord subtiel. Da's een mooi woord, daar niet van, maar het staat opvallend omdat je verder vrij eenvoudige woorden gebruikt en omdat je het twee keer gebruikt. Beter vind je er een synoniem voor. (:
Wat ik jammer vind, is dat de titel van je stukje al een heleboel verraadt. Daardoor is er niets meer mysterieus aan, terwijl je het best zo had kunnen schrijven dat het wél mysterieus was. (Want ook clichés kunnen dat zijn. Ik zit ook nog altijd in spanning bij chicklitmovies omdat ik wil dat het goed afloopt.

)
En je verhaal zelf, mja, ik kan er niets zinnigs over zeggen. Blijf schrijven, lees véél als je echt beter wilt worden. Het scheelt zoveel als je een gedegen kennisbasis hebt (haha dat zeggen ze bij al mijn vakken: het doel van blablabla is een gedegen kennisbasis van dit-en-dat onderwerp creëren). Nou maak er voor jezelf een vak van: een gedegen kennisbasis creëren van boeken, schrijfstijl, literatuur.
Haha nu klinkt het net alsof ik dat heb. Maarr 't is wel echt belangrijk; en schrijf als je op betere onderwerpen wilt komen, want ik weet nog precies hoe ik schreef toen ik veertien was (en ook nog goed hoe kut ik het vond als mensen dat tegen mij zeiden, maar 't is echt waar!) en ik geloof dat ik ook een stuk beter ben geworden. (: En schrijven doet schrijven; dat wil zeggen, hoe meer ik schrijf, hoe meer inspiratie ik heb. Misschien geldt dat ook voor jou! En schrijven is gaaf dus ga vooral door.