Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2008, 17:20
TessaStolk
TessaStolk is offline
Hallo,

Ik moet een werkstuk maken over de pandabeer.
Maar nu weet ik het antwoord op 1 vraag niet. Die vraag is: Tot wele orde behoren de pandaberen.

Nu weet ik dat er bijvoorbeeld orden bestaan als roofvogels, eenden en vleermuizen bestaan. Maar tot welke hoort nou de pandabeer.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet.

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2008, 17:44
Swlabr
Swlabr is offline
http://en.wikipedia.org/wiki/Giant_Panda
Oud 06-10-2008, 18:40
Verwijderd
Roofdieren
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 10:54
Kitten
Kitten is offline
Carnivora (Roofdieren). Zoals al eerder gezegd.

Alle dieren (inclusief mensen) worden geclassificeerd aan de hand van hun relatie tot andere dieren. Zo is de mens nauw verwant aan de chimpansees. Deze 3 soorten zijn dus alle afgestamd van 1 soort. Dit betekend dat ze bij elkaar horen en daarom krijgen ze een wetenschappelijke classificatie. Je hebt verschillende niveaus waarin dieren en planten aan elkaar verwant kunnen zijn.

Bij de Panda gaat het als volgt:
Het is een dier. Dit betekend dat hij tot het rijk (kingdom) der dieren behoord (Animalia). Dit zijn alle dieren, vliegen, wespen, vissen, kwallen etc. Binnen die groep is bestaat het fylum van de Chordaten (chordata). De chorda is een structuur die je ruwweg kan vergelijken met je ruggegraat (maar de aanleg is per groep verschillend).

Binnen die groep zijn er een aantal primitieve dieren en de grote groep dieren met een echte ruggegraat, de Vertebraten (Vertebrata). Deze groep wordt een subfylum genoemd (letterlijk onder-fylum, omdat het een kleinere groep is). Dan heb je nog wat verdere verdelingen en dan krijg je de klasse (class) van de zoogdieren (Mammalia). Binnen de zoogdieren heb je dan weer een boel groepen, en een daarvan is de orde Carnivora.

Zoals je ziet is het behoordelijk ingewikkeld, maar dat is even een kort overzicht hoe je bij de orde van de panda komt.
Reageren

Regels voor berichten