Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2008, 20:31
Irshad
Irshad is offline
Hallo, ik ben Irshad, 15 jaar en ik doe 3 havo. Ik weet niet of dit de geschikte forum is, zo niet, vergeef me !
Maar ik heb dus een vraagje over stage, want als ik over google naar stage's zoek kom ik er niet zo erg uit.
Heeft iemand handige tips? Want ik wil graag iets in het buitenland doen (vrijwilligerswerk) of iets met jongeren.
Wat ook een nadeel is, mijn school zegt dat we nu voor stage plekken moeten gaan zoeken (is pas in maart maar toch), ze hebben NIKS aan ons uitgelegd hoe je solliciteert en die dingen. Dit zit me heel erg dwars, want als ik me wil aanmelden voor een stage wil ik wel een redelijke indruk maken. Graag wil ik tips, en bij voorbaat dank.

Irshad
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2008, 09:11
PV
PV is offline
als 15-jarige een stage in het buitenland?

hoe lang duurt je stage?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 10:16
Nona
Nona is offline
Hm ja, hoe lang duurt het, hoe veel dagen per week moet het zijn, in welke branche moet het zijn, zijn er verdere eisen aan de bedrijven?

Dit soort dingen moet je eerst uitzoeken. Als je docenten daar niets over gezegd hebben, kijk dan of je hen misschien kunt bewegen een uurtje stage-voorlichting te organiseren. Dan kun je het meteen over solliciteren hebben.

Kijk eerst eens welk bedrijf geschikt is, stuur hen dan een sollicitatiebrief. Die kun je eventueel wel online posten als je wilt dan mensen hem verbeteren.
Oud 10-10-2008, 11:11
Verwijderd
ga kijken naar sollicitatiebrieven die je op internet kan vinden en leer daarvan uit. Vraag aan je lerares nederlands, die misschien wel meer weet(haha, moet weten eerder gezegd).

suc6 ingeval!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 17:41
Irshad
Irshad is offline
Bedankt en het is maar voor een week -_-
en welke richting weet ik zelf ook niet, en vorig jaar liep er iemand stage in buitenland dus daarom wil ik ook haha
We hebben al geprobeerd er een te organiseren maar de school hield het tegen en mijn Nederlandse Docente negeert mijn vraag ervoor..

En ik weet eens niet hoe je een sollicitatie brief schrijft.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 16:23
MarinaP
MarinaP is offline
Hello!

Ik ben Marina en ben studente aan Hogeschool R'dam. Vanuit mijn opleiding (CMV) zijn wij op dit moment bezig met een projekt over jongeren en stage..Mijn vraag is hoe makkelijk of moeilijk scholieren het hebben met het vinden van een stageplaats. Wordt er vanuit school goed geholpen of zijn er externe organisaties of instellingen die jullie daarmee kunnen helpen? Ik zie bijv. dat Irshad niet goed begeleidt wordt vanuit zijn school...heeft iemand anders ook die ervaring, of juist niet?

Ik zou het errrrrrrg fijn vinden om jullie meningen hierover te horen/lezen.

Bedankt alvast!!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 22:07
Irshad
Irshad is offline
Hartelijk dank voor de tips iedereen ! En ja mijn school begeleid niet erg goed, ze hebben ook 2 jaar geleden een boete gekregen omdat ze het nodige uren niet bij bepaalde klassen (waaronder ik). Maar elke keer dat ik het blijf vragen wordt het negeert of 'volgende' les, ik ben zelfs overgegaan naar mijn decaan en die zegt dat het ergens rond decemeber word gedaan. Wat zeer raar is, want we moeten nu al onze stageplekken zoeken. En bedankt voor de site's allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten