Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 09:13
Revolution
Revolution is offline
ik moet via school later dit jaar stage lopen en heb nu van schol een stageplek gekregen.Nu moet ik een solicitatiebrief voor de stageplek schrijven
Wat moet er in een solicitatiebrief voor een stageplek(ik neem aan niet het zelfde als je voor een baan soliciteerd)
Als me iemand zou kunnen helpen met ideen of een handige website zou ik zeer dankbaar zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2004, 09:18
Mastermind
Mastermind is offline
Misschien kun je wat meer vertellen; bijvoorbeeld over wat voor bedrijf dat is waar je stage wilt gaan lopen?

Het is overigens sollicitatie met dubbel L, dat is sowieso een handige tip: voorkom dat er taalfouten in je sollicitatiebrief staan!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 09:24
Stamping Zhanz
Stamping Zhanz is offline
wel ongeveer dezelfde brief als als je voor een baan solliciteerd
Oud 11-03-2004, 09:33
Verwijderd
Alle zakelijke correspondentie, niet alleen stagebrieven, dient in ieder geval te hebben:

- Correcte spelling. 'Je solliciteerd' is hartstikke fout. Grammaticale fouten staan ontzettend dom dus let daar gewoon goed op, want als je d's en t's gaat verwisselen wek je de indruk dat je zelfs de basisschool niet hebt begrepen.

- Een heldere opbouw. Begin met kort uit te leggen wie je bent en welke opleiding je doet. Vermeld vervolgens waarom je je tot déze stage-instantie wendt en wat je van een stage bij hen verwacht. Tenslotte spreek je de hoop uit dat ze je verzoek in overweging zullen nemen.

- Vermijd populair taalgebruik. Woorden als 'natuurlijk' en 'immers' kun je beter niet gebruiken.

- Wees duidelijk en consequent in je taalgebruik. Geen ellenlange constructies met bijzinnen en dergelijke, maar heldere en scherpe formuleringen. Gebruik ook niet verschillende werkwoordstijden door elkaar, dat leest zeer vermoeiend.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Stamping Zhanz schreef op 11-03-2004 @ 10:24:
wel ongeveer dezelfde brief als als je voor een baan solliciteerd
Als jij voor een baan 'solliciteerd' ben ik bang dat je een beroep op de bijstand moet doen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 09:40
Verwijderd
volgens mijn boekje:
-gebruik net a4 papier (zonder lijntjes)
-maak geen spelfouten
-houd je brief kort en krachtig
-vermeld altijd: naam en adres van bedrijf, naam van contactpersoon, datum, je eigen naam met adres en telefoonnummer
-soort opleiding (mbo/hbo/wo) en naam opleiding
-functie waarnaar je solliciteert, begin en eind datum.
-waarom je opleiding volgt en wat je denkt te verwachten/leren tijdens te stage.
-voeg een cv toe
-verzoek een en ander toe te lichten
-je broef ondertekenen

bij mij moest ik ook langskomen met een portfolio en in de brief vertellen met welke programma's ik zoal overweg kan en meer van wil leren. Ik weet niet wat voor opleiding je doet dus specifieker kan ik niet gaan...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 11:24
Revolution
Revolution is offline
bedankt voor de tips
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten