Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2008, 21:13
Verwijderd
op m'n computer staat een map met bestanden. De map zelf kan ik gewoon openen en ik kan de bestandsnamen zien. Alleen als ik een bestand wil openen krijg ik de foutmelding: Toegang tot [bestandslocatie] is geweigerd.
Ik heb zelf alle rechten op de computer, dus ik vind het nogal apart. Maar hoe krijg ik de inhoud van de bestanden te zien?
Ik mag de map ook niet kopieeren naar bijvoorbeeld 'gedeelde documenten'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2008, 21:17
Verwijderd
Welke OS hebben we het hier over en is de map toevallig een backup van de Mijn Documenten map van een vorige installatie of iets dergelijks dat versleuteld was?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Welke OS hebben we het hier over en is de map toevallig een backup van de Mijn Documenten map van een vorige installatie of iets dergelijks dat versleuteld was?
Het gaat om windows xp. En de map is inderdaad een overblijfsel van een vorige xpversie, maar was verder niet versleuteld.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 23:01
Verwijderd
Heb je al geprobeerd om de rechten te 'resetten' door ze weer volledig aan jezelf toe te kennen? (Hoe dit precies moet is via Google wel te vinden, ik zit nu op Vista en dat werkt wat anders.)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 00:41
T_ID
T_ID is offline
Handmatig beheer over die mappen aan jezelf overdragen (met een account met administrator rechten) werkte voor mij in die situatie.
Oud 08-10-2008, 09:54
Verwijderd
ja probleem is dus, dat dat moet via het tabblad beveiliging. Maar ik zie dat hele tabblad niet als ik eigenschappen van een map bekijk
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 10:11
Verwijderd
O DAT kon wel via veilige modus. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 22:07
ILUsion
ILUsion is offline
Als je XP Home hebt, inderdaad via veilige modus. In XP Pro kan dat door via mapopties in explorer 'eenvoudige bestandsdeling' uit te zetten. Het komt inderdaad voor de rest neer op beheersrechten naar jezelf over te dragen, of dat te doen voor de bovenliggende map en dat te laten toepassen op de onderliggende mappen (of was het nu net omgekeerd: op je binnenste map aangeven dat hij het moet overnemen van de bovenliggende?). Anyhow, met een beetje gepruts en geprobeer, valt er steeds wel een oplossing te vinden.
Reageren

Regels voor berichten