Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2007, 19:53
Verwijderd
Ik had een probleem met windows xp en heb daarom noodgedwongen windows vista geinstalleerd. Nu krijg ik echter in sommige mappen niet alle bestanden te zien, ookal stel ik mezelf in als nieuwe eigenaar van die map. Is hier iets aan te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2007, 14:32
Verwijderd
Staat 'verborgen bestanden weergeven' aan in de mapopties?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Staat 'verborgen bestanden weergeven' aan in de mapopties?
ja, maar de bestanden zijn gewoon niet toegangelijk ook niet als ik de rechten op eigenaar zet.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 14:22
Verwijderd
Krijg je nog een melding of zijn ze gewoon onzichtbaar?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Krijg je nog een melding of zijn ze gewoon onzichtbaar?
ik krijg het bestand wel te zien, maar ik kan het niet openen. (het programma om het te bekijken start wel op, maar hij laadt het bestand niet)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 20:56
ILUsion
ILUsion is offline
Kan je die bestanden kopiëren naar een andere locatie? Indien niet is er iets mis met de machtigingen, ik heb daar ook ooit mee gesukkeld en ik kan dus ook geen perfecte handleiding voor je geven. Als je een Pro-versie hebt moet je 'simpele bestandsdeling uitzetten' zodat je bij de eigenschappen het tabblad machtigingen bijkrijgt. Daarin kan je gaan knoeien (er moet daar ergens een optie zijn 'machtigingen van bovenliggen/onderliggende items overerven', daarmee kun je het op een of andere manier wel oplossen).

Een andere raad in geval van nood wel kan werken: gewoon via een recovery-programma gaan (GetDataBack NTFS, of Convar FileRecovery). Die passeren niet langs de NTFS-drivers van Windows en houden dus ook geen enkele rekening met verkeerde machtigingen. Zo heb ik indertijd wel een heleboel bestanden kunnen back-uppen omdat ik er via de mappen niet meer in kon (door die verkeerde machtigingen (ik had iedereen geweigerd omdat ik toen nog niet wist dat weiger-machtigingen voorrang hebben op toelaten en ik die mappen dus niet kon verwijderen, niet kon openen en ga zo maar door)). Voortgaand op die methode: als je linux hebt staan, kan je misschien zo aan je bestanden
Oud 03-12-2007, 12:57
Verwijderd
Ik zou TotalCommander gebruiken, erg makkelijk om data uit te wisselen tussen diverse partities.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Kan je die bestanden kopiëren naar een andere locatie? Indien niet is er iets mis met de machtigingen, ik heb daar ook ooit mee gesukkeld en ik kan dus ook geen perfecte handleiding voor je geven. Als je een Pro-versie hebt moet je 'simpele bestandsdeling uitzetten' zodat je bij de eigenschappen het tabblad machtigingen bijkrijgt. Daarin kan je gaan knoeien (er moet daar ergens een optie zijn 'machtigingen van bovenliggen/onderliggende items overerven', daarmee kun je het op een of andere manier wel oplossen).

Een andere raad in geval van nood wel kan werken: gewoon via een recovery-programma gaan (GetDataBack NTFS, of Convar FileRecovery). Die passeren niet langs de NTFS-drivers van Windows en houden dus ook geen enkele rekening met verkeerde machtigingen. Zo heb ik indertijd wel een heleboel bestanden kunnen back-uppen omdat ik er via de mappen niet meer in kon (door die verkeerde machtigingen (ik had iedereen geweigerd omdat ik toen nog niet wist dat weiger-machtigingen voorrang hebben op toelaten en ik die mappen dus niet kon verwijderen, niet kon openen en ga zo maar door)). Voortgaand op die methode: als je linux hebt staan, kan je misschien zo aan je bestanden
Het zijn idd de machtigingen, maar als ik deze wil aanpassen dan krijg ik de melding dat voor bepaalde bestanden de toegang is geweigerd
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Ik zou TotalCommander gebruiken, erg makkelijk om data uit te wisselen tussen diverse partities.
dit lukte ook niet
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:55
ILUsion
ILUsion is offline
Volgens mij werkt Total commander dan ook via de standaard NTFS-drivers van Microsoft zelf. Via een FileRecovery (of GetDataBack NTFS) moet dat normaal wel lukken; en anders via een linux-live cd als je daar wat mee kan werken (en eentje hebt die NTFS kan lezen).

En anders dus inderdaad wat proberen knoeien met die machtigingen (exacte handleiding kan ik je niet geven, maar normaal valt alles wel op een of andere manier juist te krijgen via die instellingen in XP Pro).
Oud 06-12-2007, 19:42
Verwijderd
Als je 'm hebt (of genoeg geduld hebt):
Een Ubuntu 7 Live-CD kan standaard NTFS data lezen, daarmee zou je volgens mij ook de machtigingen moeten kunnen wijzigen).
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:32
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Als je 'm hebt (of genoeg geduld hebt):
Een Ubuntu 7 Live-CD kan standaard NTFS data lezen, daarmee zou je volgens mij ook de machtigingen moeten kunnen wijzigen).
Machtigingen wijzigen kan voor zover ik weet niet met de standaardtools op een Ubuntu Live CD (op mijn systeem (Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon) met eigenlijk best veel tooltjes) kan ik niets vinden om de ACL's in NTFS te wijzigen), maar normaalgezien kan je het wel allemaal lezen (omdat er toch geen koppeling bestaat tussen de linux-gebruiker en Windows-gebruiker). Enkel bij encryptie, al zie ik hier wel een tooltje staan om gewoon te decrypteren vanuit EFS (dus zolang je een systeempartitie met werkende sleutels hebt, zou het moeten lukken).
Reageren

Regels voor berichten