Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2006, 16:42
Verwijderd
Ik heb al een tijdje de iPod shuffle, en sinds kort heb ik nieuwe oordopjes gekocht omdat de oude kapot waren. Nu ben ik vanochtend naar school gefietst en deed hij het nog goed, toen ik hem het eerste uur weer aan wilde zetten deed hij het niet meer. Als ik op play duwde knipperde het groene en oranje lichtje. Nu heb ik 'm dus op mijn PC aangesloten, en Itunes ziet het ding ook al niet meer, maar hij laad wel op.

Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn maar dacht dat iemand het hier wel zou weten, alvast bedankt.
Advertentie
Oud 15-03-2006, 16:54
Sprinkle
Sprinkle is offline
Heb ik ook gehad, de interne software zit in de clinch.

Ik heb 'em toen geformateerd en toen was alles weer goed.
Oud 15-03-2006, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Sprinkle schreef op 15-03-2006 @ 17:54 :
Heb ik ook gehad, de interne software zit in de clinch.

Ik heb 'em toen geformateerd en toen was alles weer goed.
En hoe formateer je 'm als ik dan toch dom bezig ben?
Oud 15-03-2006, 17:13
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
Bossen schreef op 15-03-2006 @ 18:08 :
En hoe formateer je 'm als ik dan toch dom bezig ben?
Mijn computer -> Dan klik je het icoontje van de verwisselbare schijf van je shuffle aan met je rechtermuisknop en daar staat dan format bij.

Dit is voor windows, zoals je al begrepen had denk ik, ik ben er zelf namelijk nog (steeds)niet gekomen hoe ik dat op mijn eMac doe dus gebruik de computer van mijn vriend.
Oud 15-03-2006, 18:07
Verwijderd
Als ik daarnaar toe ga is de iPod schijf K, dan klik ik daar op formatteren en dan gebeurt er alsnog niks.
Oud 15-03-2006, 18:14
Sprinkle
Sprinkle is offline
Je kan de hardware ook resetten door een bepaalde knoppencombinatie, staat in de handleiding van de shuffle. Heb die zelf even niet bij de hand.
Oud 15-03-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Sprinkle schreef op 15-03-2006 @ 19:14 :
Je kan de hardware ook resetten door een bepaalde knoppencombinatie, staat in de handleiding van de shuffle. Heb die zelf even niet bij de hand.
Aah oke bedankt, dan ga ik dat ff zoeken.
Oud 15-03-2006, 18:33
Verwijderd
Ik heb op de site gekeken, en daar staat dus dat je 'm uit moet zetten, 5 seconden wachten en dan weer aan en dat dat resetten is. Nou dat haalt dus niks uit, dan staat er nog dat je de nieuwste updater erop moet zetten, heb ik gedaan, haalt ook niets uit.
Oud 15-03-2006, 19:36
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ja dat van die 5 seconden had ik toen ook een keer gelezen, maar kan niet begrijpen dat dat de shuffle reset. Dan zou ik 'em om de haverklap resetten.

Maar hij doet het nog steeds niet ? Je computer leest 'em wel ?
Oud 15-03-2006, 21:17
Verwijderd
Hold aan, hold uit, bovenste knop en middelste knop tegelijk ingedrukt houden voor een seconde of 10. Althans, zo werkt het resetten bij mijn mini Weet niet of het voor de shuffle hetzelfde is, lijkt me wel..
Oud 16-03-2006, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Sprinkle schreef op 15-03-2006 @ 20:36 :
Ja dat van die 5 seconden had ik toen ook een keer gelezen, maar kan niet begrijpen dat dat de shuffle reset. Dan zou ik 'em om de haverklap resetten.

Maar hij doet het nog steeds niet ? Je computer leest 'em wel ?
Ja precies dat lijkt me ook stug, maar hij doet het nog steeds niet. Mijn computer lees 'em wel ja, maar iTunes ziet het ding niet. Als ik iPod updater start om het ding terug naar de fabrieksinstellingen te zetten geeft hij aan dat er een interne managingsfout is.

@ Sidhe: Er zit geen aparte hold knop op een shuffle dus denk niet dat dat werkt.
Oud 16-03-2006, 18:53
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
volgens mij hoef je de hold knop niet te gebruiken. Dit verschilt ook per iPod. Bij mijn mini is t idd Menu + Selectie. Maar dacht dat het bij de gewone iets was van Terug+Selectie. (dit is bij mini de hardware check)
Kijk even bij google, lan je de reset functie vast wel ergens vinden.

edit: op apple.com staat idd uitzetten 5 seconden wachten en weer terug =/. raar

Laatst gewijzigd op 16-03-2006 om 18:57.
Oud 16-03-2006, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Pyromaniac schreef op 16-03-2006 @ 19:53 :
volgens mij hoef je de hold knop niet te gebruiken. Dit verschilt ook per iPod. Bij mijn mini is t idd Menu + Selectie. Maar dacht dat het bij de gewone iets was van Terug+Selectie. (dit is bij mini de hardware check)
Kijk even bij google, lan je de reset functie vast wel ergens vinden.

edit: op apple.com staat idd uitzetten 5 seconden wachten en weer terug =/. raar
Yep, and that doesnt do the trick.
Oud 19-03-2006, 17:52
Verwijderd
Niemand?
Oud 19-03-2006, 18:11
Verwijderd
Even dubbelcheck: klopt het dat je hebt geprobeerd om de iPod te resetten door die toetsencombinatie, of kon je die combinatie niet vinden? Ik kan het nml. niet duidelijk uit je posts opmaken.

Heb je al geprobeerd om up te graden naar de nieuwste firmware?
Oud 20-03-2006, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 19-03-2006 @ 19:11 :
Even dubbelcheck: klopt het dat je hebt geprobeerd om de iPod te resetten door die toetsencombinatie, of kon je die combinatie niet vinden? Ik kan het nml. niet duidelijk uit je posts opmaken.

Heb je al geprobeerd om up te graden naar de nieuwste firmware?
De reset manier van de Shuffle is dus blijkbaar uitzetten, 5 seconden wachten en weer aanzetten, dat heb ik gedaan maar doet niks.

En ik heb geprobeerd de iPod te updaten of terug te brengen naar de fabrieksinstellingen, maar dan gaat dat programmatje intialiseren en zegt het dat de shuffle een interne manamentfout heeft.
Oud 20-03-2006, 21:13
Verwijderd
Hm ja, ik zit even op de Apple site te surfen, maar helaas lijken je opties op. Je beste gok was om de iPod te 'restoren', maar als zelfs dat niet meer werkt...

In ieder geval: neem contact op met Apple en laat 'm repareren. Ik heb het zelf met mijn iPod mini gedaan en de service was best snel. Na ongeveer anderhalve week had ik 'm weer terug.
Ik had overigens hetzelfde probleem als jij: de iPod reageerde nergens meer op en de PC herkende 'm niet meer. Als je PC hem niet meer herkent kun je zelf weinig meer doen: voor negen van de tien oplossingen moet je de iPod op de PC aansluiten, inclusief het restoren en updaten.

Laatst gewijzigd op 20-03-2006 om 21:15.
Oud 21-03-2006, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 20-03-2006 @ 22:13 :
Hm ja, ik zit even op de Apple site te surfen, maar helaas lijken je opties op. Je beste gok was om de iPod te 'restoren', maar als zelfs dat niet meer werkt...

In ieder geval: neem contact op met Apple en laat 'm repareren. Ik heb het zelf met mijn iPod mini gedaan en de service was best snel. Na ongeveer anderhalve week had ik 'm weer terug.
Ik had overigens hetzelfde probleem als jij: de iPod reageerde nergens meer op en de PC herkende 'm niet meer. Als je PC hem niet meer herkent kun je zelf weinig meer doen: voor negen van de tien oplossingen moet je de iPod op de PC aansluiten, inclusief het restoren en updaten.
Maar het vreemde is dus dat de PC het ding wel ziet, je hoort zo'n piepje als ik de shuffle aansluit, maar iTunes ziet het niet en de updater kan er niks mee.
Oud 21-03-2006, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 21-03-2006 @ 10:02 :
Maar het vreemde is dus dat de PC het ding wel ziet, je hoort zo'n piepje als ik de shuffle aansluit, maar iTunes ziet het niet en de updater kan er niks mee.
Je ziet 'm ook staan als verwisselbare schijf?
Oud 21-03-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 21-03-2006 @ 10:31 :
Je ziet 'm ook staan als verwisselbare schijf?
Ja, maar ik kan dus niet formatteren.
Oud 21-03-2006, 14:05
Verwijderd
Dan weet ik het ook niet meer. Ik dacht dat er als je iPod werd herkend nog wel wat te proberen was, maar als formatteren niet werkt...
Ik zie net op een site een overzicht van troubleshooting tips:

Citaat:
If the front status light on your iPod shuffle blinks orange and green when you press any button, then your iPod shuffle is experiencing some type of error. Try these troubleshooting steps to resolve the problem.

To troubleshoot the iPod shuffle error light:

Turn off your iPod shuffle
Wait a few seconds
Turn your iPod shuffle back on again

If this does not resolve the problem:

Check to make sure there are songs on your iPod shuffle
Use iTunes to add songs to iPod shuffle and try again

If your iPod shuffle continues to display a blinking orange and green light, use iPod Updater 2005-02-11 or later to restore iPod shuffle, and then add songs with iTunes.

If your iPod shuffle still shows a blinking orange and green light after trying all of the above steps, your iPod shuffle may need service.
Dus er zit maar een ding op: laat 'm repareren door Apple zelf.

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 14:07.
Oud 21-03-2006, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 21-03-2006 @ 15:05 :
Dan weet ik het ook niet meer. Ik dacht dat er als je iPod werd herkend nog wel wat te proberen was, maar als formatteren niet werkt...
Ik zie net op een site een overzicht van troubleshooting tips:

Dus er zit maar een ding op: laat 'm repareren door Apple zelf.
Ja, hopen dat ik dat garantiegedoe nog kan vinden.
Oud 16-10-2008, 17:09
badb15
badb15 is offline
Citaat:
Ik heb al een tijdje de iPod shuffle, en sinds kort heb ik nieuwe oordopjes gekocht omdat de oude kapot waren. Nu ben ik vanochtend naar school gefietst en deed hij het nog goed, toen ik hem het eerste uur weer aan wilde zetten deed hij het niet meer. Als ik op play duwde knipperde het groene en oranje lichtje. Nu heb ik 'm dus op mijn PC aangesloten, en Itunes ziet het ding ook al niet meer, maar hij laad wel op.

Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn maar dacht dat iemand het hier wel zou weten, alvast bedankt.
weet je wat het bij mij ipod shuffle is??
hij gaat gewoon niet meer aan . ikk heb hem een dag in de oplader laten zitten maar hij nog steeds niks. tijdens het opladen knippert het orange lampje en als ik hem aanzet geeft tie helemaal geen lampje of geluid
Oud 17-10-2008, 09:42
M@rco
M@rco is offline
Wat een up...

Regels voor berichten