Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het zelf wel handig, met alleen de normale tabel heb je vaak nog geen idee hoeveel je nou binnen krijgt (want ik kan echt niet schatten wat een koekje weegt bijv.) en ik denk dat de meeste mensen dan nog niet eens de moeite doen om er over na te denken. ik ben voor ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik erger me meer aan al die kreten als ''zonder vet!!!!'' of ''met 50% minder suiker!!!'' (terwijl er dan wel allerlei zoetstoffen ingegooid zijn). Maar inderdaad, het is overdreven en betuttelend. Bovendien werkt het niet voor de ''doelgroep''. Mensen die op hun eten letten weten al dat in drop meer caloriën zitten dan in appels en mensen die juist op hun eten zouden móeten letten, doen het niet, die vergelijken bij wijze van spreken alleen de drop met de chocolade.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en verder maakt het mij in principe niet uit de voedingswaarde per stuk nou voorop staat of achterop bij de rest van de voedingswaardentabel, ik vind het gewoon fijn als het vermeld wordt ![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind het wel fijn dat het er op staat, maar ik vermoed dat ik wel een heel klein beetje eetgestoord ben wat dat betreft
![]() ![]() Edit: Oh wacht op de voorkant? Van wat voor producten dan, is me nog nooit opgevallen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat blauwe rondje dat je daar ziet, daar staat het aantal kcal in. Maarja, ik vind gewoon dat als je echt het aantal kcal wil weten je net zo goed dat rondje weg kunt laten en je de moeite moet nemen om op de achterkant te kijken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kan er dan dus bijv. minder zout in zitten, maar wel heel veel vet? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is ingedeeld per productgroep, dus ze kijken binnen een productgroep wat een verstandige keuze is. Iedere productgroep heeft ook zijn eigen (voor die groep relevante en realistische) criteria. Dus bij soep kijken ze bijvoorbeeld naar zout, terwijl ze bij koekjes waarschijnlijk eerder naar vet en suiker kijken (zo uit mijn hoofd hoor, ik weet het ook niet allemaal precies ![]() Het is trouwens niet zo dat een product zonder logo meteen een minder goede keuze is, want niet alle producten zijn beoordeeld. Het zou dus zomaar kunnen dat een product zonder logo een verstandigere keuze is dan een product met logo. zelf let ik niet op het ik kies bewust logo, ik kan voor mezelf wel beoordelen of iets een goede keuze is of niet.. maar ik heb soms wel dat ik toevallig iets met logo heb gekocht en dan denk ik wel altijd even 'yeah ik heb bewust gekozen ![]()
|
Ik vind het wel handig, gewoon omdat ik een paar kilo moet afvallen. Ik kan natuurlijk op de achterkant kijken, maar daar staat het vaak per 100 gr en dan moet je weer gaan omrekenen enzo. Ik heb niet zoveel last van dat rondje, en het geeft vaak per stuk aan. Handiger.
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het zal wel handig zijn voor de lijner, maar ik vind het ook wel weer erg van gemakszucht getuigen. Jeetje, dan moet je het pak omdraaien! Ik weet zelf wel wat ik ongeveer kan eten en de inhoud van iets (neen, ik ben geen calorieteller, gewoon uit gewoonte), dus ik vind het niet nodig.
Het belemmerd mij niet bij eten, dat doet mijn hoofd wel gewoon met of zonder stickertje ![]()
||
Dat hele "ik kies bewust" logo is ook een beetje omstreden.
Citaat:
|
![]() |
|
Ach, dat 'Ik Kies Bewust'-logo vind ik af en toe wel handig bij 't kiezen tussen alternatieven binnen 'n productgroep, maar meestal zijn ze overbodig (op flesjes water bijvoorbeeld
![]() ![]()
|
![]() |
het had van mij echt niet gehoeven maar vind het opzich wel handig of grappig om eens te zien, geef ik minder snel toe aan een craving haha
![]()
|
het aantal calorieën op een pakje zegt mij niks. Ik heb me nooit in heel dat calorieën gedoe verdiept. Ik eet wat ik lekker vind, en zolang ik dat gevarieerd en genoeg, dus niet te veel en niet te weinig, doe, is er geen probleem. Ik denk ook niet dat het veel uitvoert zo'n rondje. Met calorieën tellen kom je niet zo ver, je levensstijl aanpassen, dat helpt wel. (maar dat is voor de meesten te veel moeite) Van mij mag het rondje weg. Het zal me ook nooit belemmeren iets te eten omdat het mij sowieso helemaal niks zegt.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
(kilo)calorieën fizzle-fluffy | 6 | 31-12-2009 16:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #18 George | 500 | 24-05-2007 20:49 | |
Eten & Drinken |
Energielogo ArtemisQ | 15 | 11-03-2006 17:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #2 Verwijderd | 250 | 20-06-2005 14:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #50 Mara | 500 | 06-05-2005 21:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 |