Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het gebeurt hier echt héél erg veel, maar ja, ze bekeuren er ook weinig voor. Soms vraag ik me af of mensen wel weten dat het niet mag, net als een kruispunt op rijden terwijl er file is.
||
Citaat:
|
Ík heb er ff iets meer naar gezocht. Ook al is hier in het spraakgebruik sprake van een zijweg, verkeersmatig gezien blijft het een uitrit en wordt er dan ook niet gesproken van een kruising. En aangezien het hier dus geen kruising betreft, mag er gewoon geparkeerd worden. Er mag uiteraard níet geparkeerd worden voor de uitrit.
|
Wat er niets van af doet dat je mensen die daar parkeren gewoon op de bon kunt slingeren voor het hinderen van het verkeer, of het in gevaar brengen van het verkeer als er gevaarlijke situaties door ontstaan.
Maar goed, de handhaving schiet op dat gebied enorm tekort, terwijl er natuurlijk wel tijd is om bonnen te schrijven voor mensen die net vijf minuten langer parkeren dan er geld in de parkeermeter zit.
|
Ik snap het plaatje eigenlijk niet echt. Is het nou gewoon een t-splitsing met een stoep ertussen? Want dan is het toch niet per definitie een uitrit of wel? Hier in de buurt heb ik een paar van dit soort gevallen, waarbij er altijd moeilijk gedaan wordt over of er nou sprake is van een uitrit (met voorrang voor de persoon van links) of dat de persoon van rechts gewoon voorrang heeft.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dan nog steeds is het een kwestie van te lui zijn om te lopen. Parkeerplek is altijd wel ergens, zelfs in een ruimtelijke totale mislukking als Hilversum is altijd wel ergens een plekje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ok ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik snap wel dat gemeentes autogebruik terug willen dringen door het autobezitters op dit soort manieren lastiger te maken. Pesten is denk ik alleen geen oplossing, beter wordt het ov verbeterd en goedkoper gemaakt en wordt er nagedacht over het woningaanbod.
||
Citaat:
|
ik ben zo blij dat wij een oprit hebben met ruimte voor beide auto's
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of omgekeerd: moet je de consequenties van in de binnenstad gaan wonen onder ogen zien voordat je er naartoe verhuist. In elke grote plaats zijn parkeergarages waar je een maandabonnement kunt nemen of zijn er bij bijvoorbeeld appartementencomplexen parkeerplaatsen te huur in de kelder of op het binnenterrein. Moet je alleen we ff dokken. Maar daar kies je dus zelf voor. En anders niet zeuren als je geen plek voor je deur kunt vinden en een eind moet lopen. Ik heb overigens makkelijk praten: hier thuis hebben we 4 auto's op de openbare weg geparkeerd staan. Maar wel allemaal ALTIJD binnen het zicht van de ramen op de 1e verdieping van ons huis. Er is gewoon meer dan voldoende parkeerruimte beschikbaar bij ons in de straat. Mijn 2e auto (oldtimer, auto nr. 5 binnen het gezin) doet een paar kilometer verderop een winterslaapje in een gehuurde garagebox. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Nee hoor Remy, dat is hier absoluut niet het geval.
Er is hier op de openbare weg plaats voor bijna 2 auto's per woning. Best wat mensen hebben geen auto of maar 1 auto en er zijn mensen die de auto in hun tuin zetten omdat ze daarvoor de mogelijkheid hebben en het een prettige luxe vinden om werkelijk op 5 meter van de voordeur te parkeren. Helaas kan er bij ons geen auto in de tuin staan. Er staat een grote boom pal voor onze tuin dus je komt er gewoon niet in. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Stel je vraag aan de politie (deel 1) Simon | 254 | 02-10-2012 12:52 | |
Verkeer & Vervoer |
Rijles- en Rijbewijstopic #16! KIET | 313 | 13-01-2012 19:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Autovrije zondag susan-hoi | 78 | 17-12-2009 22:21 | |
Verkeer & Vervoer |
Sirenes vs. door rood rijden (verkeerslicht) coopergirl | 36 | 04-03-2008 20:20 | |
Verkeer & Vervoer |
Rijles en Rijbewijs topic nummer tien! Miracle | 500 | 27-06-2007 16:09 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 |