Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2002, 13:47
Verwijderd
dat houdt in:

Het is nu nogal warm de laatste paar dagen en mijn compje wordt dan ook wel wat warmer en dat vinden we allebei niet zo fijn ....

kast is nu 34 graden (normaal 24)
Cpu is nu 45 stressed op 55 (normaal stressed 46)
Hd is nu 35 graden (80 gig, valt mee, maar normaal ook 29)

Ik merk gewoon dat mijn luchtkoeling het nu eff niet meer zo goed trekt, want alles is warm (dúh)

Ik heb dus o.a. voor en aan de zijkant twee intake fans zitten .... Als ik die holes nu aan een flexibele buis zou doen (net zo iets als de afzuiger van een afzuiger in de keuken (meestal hé) en dat begin van de buis in een bak leggen waar koelelementen inzitten. Dat trekt hij dus direct koude lucht naar binnen en dat w erkt denk ik / hoop ik wel.

Enige is, moet ik nu vrezen voor condens die me hele comp. naar de klote helpt.

(mijn idee is dus dit: Ik heb nog een oude koelbox, maar die doet het nog wel! Ik maak twee gaten erin waar de buizen inpassen die aangeloten worden op mijn fans, dus geen warme lucht, alleen lucht uit de koelbox. De koelbox vul ik met wat koelelementen en voilá. Is dit te realiseren of denk ik nu echt weer veeeeeeeeels te simpel .....)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2002, 16:51
Verwijderd
IEMAND moet dit toch weten ....

Sjhit, ben vergeten hoe warm het is, iedereen is naar het strand toe of lekker weg en ik...... ik woon zo goed als aan de zee, dus ik ga vanavond wel en ..... we zwemmen net zo lekker in de tuin

Dus ik zal dan wel even geduldig moeten w8ten totdat iedereen weer thuis is ....
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 17:49
Cool_D
Cool_D is offline
Haal het frame eraf, en zet er dan een grote ventilator op
Oud 29-07-2002, 19:46
Orion84
Orion84 is offline
ja dat lijkt me een stuk makkelijker. bovendien kunnen die koelelementen die airflow nooit bijhouden. je fan(s) verplaatsen meer lucht per seconde dan die elementen kunnen koelen. het werkt dus alleen in het begin, maar het idee is wel leuk.
Oud 29-07-2002, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Orion84 schreef:
ja dat lijkt me een stuk makkelijker. bovendien kunnen die koelelementen die airflow nooit bijhouden. je fan(s) verplaatsen meer lucht per seconde dan die elementen kunnen koelen. het werkt dus alleen in het begin, maar het idee is wel leuk.
Zie het zo hé:

-Koelbox, ongeveer 1 mtr. hoog. in de binnenkant volstouwen (wel wiskundig ) met koelelementen, helemaal dicht 1 gat direct aan buis gekoppeld en de buis max. 35 cm. direct aan de fan + het daarvan gebruikte gat..... Waarom trekt 'ie dat niet ...??

Enne, qua condes, dat niet alles gaat flikkeren (wel gaaf, maar daarna kan ik alles wegmieteren, das me net teveel van het goed )
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 21:19
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Ikedea schreef:

Zie het zo hé:

-Koelbox, ongeveer 1 mtr. hoog. in de binnenkant volstouwen (wel wiskundig ) met koelelementen, helemaal dicht 1 gat direct aan buis gekoppeld en de buis max. 35 cm. direct aan de fan + het daarvan gebruikte gat..... Waarom trekt 'ie dat niet ...??

Enne, qua condes, dat niet alles gaat flikkeren (wel gaaf, maar daarna kan ik alles wegmieteren, das me net teveel van het goed )
je heb nog een gat nodig, want anders probeer je je koelbox vacuum te zuigen en dat lukt toch nie. je zuigt dus kamertemp lucht aan van buiten de koelbox, de koelbox koelt die lucht en dan blaas je die koude lucht door je pc. alleen krijgt die kamertemp lucht nooit genoeg tijd om goed af te koelen, dat is het probleem.

condens zal wel meevallen.
die ontstaat als waterdamp uit de lucht condeseerd op een koud voorwerp, zo koud zal je pc toch nooit worden.
Oud 30-07-2002, 01:42
Verwijderd
Wordt je systeem instabiel met die ietwat hogere temperaturen? Waarschijnlijk niet.

Moet je nou dan helemaal gek gaan doen omdat de temperatuur 10 graadjes hoger uitvalt?
Ik denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 08:00
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Moet je nou dan helemaal gek gaan doen omdat de temperatuur 10 graadjes hoger uitvalt?
Ik denk het niet.
Maar het is wèl een leuk idee om te proberen, koelkastkoeling gebruiken. (voor modders). Koeler is nou eenmaal beter, langere levensduur van je apparatuur enzo.
Ik ga straks ook even kijken of ik nog ideeën heb.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Wordt je systeem instabiel met die ietwat hogere temperaturen? Waarschijnlijk niet.

Ik denk het niet.
Kijk, het is warm, ik heb het warm, mijn comp. heeft het warm, ik heb nix te doen en ik heb een koelbox die over is ....

Logisch toch ! ??

(nu ik het zelf lees niet echt, maar voor mij wel )
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Cybernetic Dreams schreef:

Maar het is wèl een leuk idee om te proberen, koelkastkoeling gebruiken. (voor modders). Koeler is nou eenmaal beter, langere levensduur van je apparatuur enzo.
Ik ga straks ook even kijken of ik nog ideeën heb.
Ach. Levensduur. Dan leeft je processor een jaartje langer als je 'm op 40 graden full load weet te houden. Gaat-ie 10 jaar mee, in plaats van 9. Ik zou me dáár niet druk om maken, hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Ikedea schreef:

Kijk, het is warm, ik heb het warm, mijn comp. heeft het warm, ik heb nix te doen en ik heb een koelbox die over is ....

Logisch toch ! ??

(nu ik het zelf lees niet echt, maar voor mij wel )
Ach ja. Je zou 't kunnen proberen, maar die vrieselementen lijken me bijzonder onpraktisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten