Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Doe je weleens een aankoop via internet naar aanleiding van een internetadvertentie
Ja, Regelmatig 0 0%
Ja, Soms 0 0%
Ja, één keer gedaan 0 0%
Nee 20 100.00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2008, 11:47
Hulk
Hulk is offline
De advertentiemarkt op internet groeit zeer snel maar de meeste mensen irriteren zich er ontzettend aan! Google ads/sponsored links/banners etc zijn veel irritanter dan een gewone televisiereclame als je het mij vraagt.

Maar in hoeverre is adverteren op internet effectief? En dan bedoel ik niet naamsbekendheid of dergelijke maar echt direct terug te leiden tot een aankoop van een consument.
Oud 30-10-2008, 12:43
KiMZz
KiMZz is offline
Nee ik koop nooit n.a.v. advertenties.
Oud 30-10-2008, 15:01
T_ID
T_ID is offline
Zijn er advertenties op internet dan? Adblocker <3
Oud 30-10-2008, 17:15
Jon
Jon is offline
Het is naïef om te stellen dat internetmarketing niet effectief zou zijn omdat jij nooit op banners klikt. Bedrijven geven in toenemende mate hun geld uit aan adverteren op internet, dus dat het enig effect sorteert staat wel vast. Het gebeurt alleen veel subtieler en op veel meer plaatsen dan je denkt. Doe je bijvoorbeeld wel eens een aankoop nadat je een prijsvergelijker hebt geraadpleegd? Waar denk je dat zo'n prijsvergelijker zijn bestaansrecht aan verdient? En internetmarketing hoeft ook lang niet altijd te leiden tot een aankoop. Denk aan virals, prijsvragen, artikelen die gepresenteerd worden als 'nieuws', etc etc. Het zit overal en het is onvermijdelijk.
Oud 30-10-2008, 17:58
Verwijderd
ben geen amerikaan, sorry!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 22:23
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Het is naïef om te stellen dat internetmarketing niet effectief zou zijn omdat jij nooit op banners klikt. Bedrijven geven in toenemende mate hun geld uit aan adverteren op internet, dus dat het enig effect sorteert staat wel vast. Het gebeurt alleen veel subtieler en op veel meer plaatsen dan je denkt. Doe je bijvoorbeeld wel eens een aankoop nadat je een prijsvergelijker hebt geraadpleegd? Waar denk je dat zo'n prijsvergelijker zijn bestaansrecht aan verdient? En internetmarketing hoeft ook lang niet altijd te leiden tot een aankoop. Denk aan virals, prijsvragen, artikelen die gepresenteerd worden als 'nieuws', etc etc. Het zit overal en het is onvermijdelijk.
Ja dat weet ik wel, maar ik bedoel dus echt die google ads bijvoorbeeld die je overal ziet Die virals en dergelijke vind ik vaak wel leuk juist om te kijken
Oud 31-10-2008, 19:52
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ghehehe 100% nee xD Ik zie ook nooit ads, mijn Kerio Firewall heeft een adblocker
Oud 03-11-2008, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Ja dat weet ik wel, maar ik bedoel dus echt die google ads bijvoorbeeld die je overal ziet Die virals en dergelijke vind ik vaak wel leuk juist om te kijken
Die google ads vind ik juist allesbehalve storend. Van die banners die opeens de halve pagina beslaan nadat je MouseOver hebt gedaan vind ik veel erger. Pop-ups zijn trouwens ook ranzig maar die komen niet zo heel veel meer voor geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 13:47
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
lyrics sites en onlinefilmssites

maar ik klik er nooit op laat staan dat ik wat koop.

Nja, soms klik ik er wel op, omdat ik het interessant vind om te kijken hoe ze je proberen te verleiden iets kopen.

google ads stoort me totaal niet. Fijne websites moeten ook ergens hun geld aan verdienen, en als ze dan kiezen voor google ads vind ik het prima.

google ads is trouwens ook interessant, het is grappig dat als je een mailtje hebt gekregen of op een topic van een forum zit er ook echt advertenties bij staan die bij het mailtje of topic passen. Je hoeft maar één keer het woord bijbel te noemen en er staat een advertentie voor één of andere chr. cursus. Of boerenkool met worst en er staat een advertentie voor een receptensite/boek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten