Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2008, 10:56
Verwijderd
Omdat het andere ov topic anders volloopt.
Hier draait het om kleine ergenissen, gewoontes en irritaties in het Openbaar Vervoer.

We beginnen vandaag met, de roltrap.

Wat vind jij van de roltrap? Moeten mensen op de roltrap lopen of stil staan of maakt het je allemaal niet uit? Neem jij de trap of liever de roltrap of zelfs de lift? Wat vind je van de regel, stilstaan=rechts en lopen=links?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2008, 11:24
Nona
Nona is offline
Mensen moeten zelf weten of ze stil staan of lopen op de roltrap, als ze maar rechts aanhouden als ze stil willen staan luieren.
Die mensen hebben meer geduld dan ik.
Oud 22-12-2008, 11:26
Verwijderd
Op zich is die regel natuurlijk prima, maar ik vind niet dat je anderen kunt dwingen om zich er aan te houden. Dan moet je maar eerder weggaan.

Verder erger ik me niet zo snel, en ik reis ook niet zo vaak met het openbaar vervoer. Mensen met grote koffers zijn wel vervelend, maar daar ben ik er morgen ook een van.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Op zich is die regel natuurlijk prima, maar ik vind niet dat je anderen kunt dwingen om zich er aan te houden. Dan moet je maar eerder weggaan.

Verder erger ik me niet zo snel, en ik reis ook niet zo vaak met het openbaar vervoer. Mensen met grote koffers zijn wel vervelend, maar daar ben ik er morgen ook een van.
Ik vind het wel vervelend. Ik heb op Amsterdam centraal, tijdens de ochtendspits slechts 3 of 4 minuten overstaptijd, in die 3 of 4 minuten moet ik serieus het hele station over voor ik bij mijn volgende trein ben. Ik kan wel een eerdere trein nemen maar dan moet ik om 7 uur van huis en bijna een half uur wachten op amsterdam.

Als anderen dan netjes rechts stil staan, kan ik er links langs en haal ik mijn overstap.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 11:35
Verwijderd
Ik ben het wel met je eens dat het fijner zou zijn voor jou (en voor genoeg anderen, waarschijnlijk) als íedereen zich aan die 'regel' houdt. Alleen kun je die mensen niet dwingen, vind ik. Dus als jij zeker wilt zijn dat je je overstap redt dan zou je inderdaad een trein eerder moeten vertrekken. 't Is niet eerlijk, maar so be it. Je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen rekening met je houdt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 11:45
Verwijderd
Waarom gaat dat in Londen wel perfect?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 11:49
Vlindertje
Vlindertje is offline
Er was iemand voor de trein gesprongen tussen Roermond en Weert. Toen ik in de trein stapte in Sittard kwamen ze erachter dat mijn trein (die uit Maastricht kwam ) misschien bij het ongeluk betrokken was geweest en moest de politie dus onder de trein kruipen. Daardoor had ik vertraging en miste ik mijn overstap met maar een paar minuten in Roermond. Maar eigenlijk wilde ik niet over Venlo naar Nijmegen gaan, maar over Den Bosch, want dan kon ik samenreizen met mijn vriendje. Alleen ging dat dus niet omdat iemand voor de trein was gesprongen. Hij heeft wel bereikt wat ie wilde bereiken, want het was een dodelijk ongeval.

Er was zelfs een meisje aan het huilen, omdat ze niet op tijd in Tilburg kon zijn voor iets belangrijks
Oud 22-12-2008, 11:51
Vlindertje
Vlindertje is offline
Oja, omdat ik het onderwerp van de dag een beetje heb overgeslagen, zal ik toch maar even de vragen beantwoorden. Ik ga eigenlijk altijd met de trap en als ik met de roltrap ga, loop ik het liefste, want dat gaat sneller. Zelfs als ik een backpack van 20 kg om heb hangen, ga ik nog met de trap
Oud 22-12-2008, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Waarom gaat dat in Londen wel perfect?
Daar zijn de mensen (meer) bereid om rekening met elkaar te houden?

En @Vlindertje(s eerste post), N00dles had laatst een geniale post over voor-de-trein-springers, alleen die kan ik niet meer vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Oja, omdat ik het onderwerp van de dag een beetje heb overgeslagen, zal ik toch maar even de vragen beantwoorden. Ik ga eigenlijk altijd met de trap en als ik met de roltrap ga, loop ik het liefste, want dat gaat sneller. Zelfs als ik een backpack van 20 kg om heb hangen, ga ik nog met de trap
Als ik zware bagage heb neem ik inderdaad ALTIJD de trap, want ik vind de mensen op roltrappen eng met bagage, of je bagage is achter je en dan ben ik zo'n lomperik die haar bagage van de trap laat rollen waardoor de mensen als domino steentjes vallen/. als het voor me staat gebeurd ongeveer het zelfde, maar dan val ik ipv mijn bagage . Omdat je NOOIT genoeg ruimte krijgt op een roltrap, behalve in londen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 11:57
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik vind de mensen op de roltrap altijd eng
Oud 22-12-2008, 11:58
Verwijderd
Verbeterd!

Over de treinspringers.
Ik vind mensen die voor meen trein springen dom, egoistisch, zielig en gemeen. Ik snap niet waarom iemand voor een trein zal springen, ongeacht of iemand zelfmoord wil plegen. Maar ik vind het moeilijk om te zeggen normaal, omdat mensen die zelfmoord plegen waarschijnlijk in de war en ontoerekeningsvatbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 12:00
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik heb een keer de man die naast me op de trein stond te wachten voor de trein zien springen

Gelukkig heeft die man het overleefd en had ie volgens mij nog niet eens een schrammetje. Je moet dus niet voor de trein springen bij een vol perron en als de trein al aan het afremmen is.
Oud 22-12-2008, 12:01
Verwijderd
Tussen Amersfoort en Zwolle (volgens mij bij Ermelo oid) heb je een psychiatrisch centrum, vlak naast het spoor. Daar is het regelmatig past boem krak.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 12:02
Verwijderd
Citaat:
En @Vlindertje(s eerste post), N00dles had laatst een geniale post over voor-de-trein-springers, alleen die kan ik niet meer vinden.
Gevonden.

Citaat:
Die egoïstische idioten die in spitsuur besluiten voor de trein te springen, waardoor de machinist en conducteur een trauma oplopen en wij als passagiers 2,5 uur in de trein moeten wachten tot alle zooi is opgeruimd en de trein schoon is gespoten.

Gelukkig kraakten z'n botten wel lekker, hopelijk heeft ie het gevoeld, de lul.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 12:04
Verwijderd
OMG@flindur, dat is wel dom

ja bij vogelezang, tussen haarlem en leiden (??) ook.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 12:59
Verwijderd
En bij Beilen ook! Er sprong er ook een keer een voor de mijne (wat gebeurt dat eigenlijk vaak, dat mensen voor de trein springen! wel één per dag ofzo?), dat was naar.

Ik sta meestal stil op de roltrap (lekker rustmomentje ), meestal wel rechts geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 13:12
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Verbeterd!

Over de treinspringers.
Ik vind mensen die voor meen trein springen dom, egoistisch, zielig en gemeen. Ik snap niet waarom iemand voor een trein zal springen, ongeacht of iemand zelfmoord wil plegen. Maar ik vind het moeilijk om te zeggen normaal, omdat mensen die zelfmoord plegen waarschijnlijk in de war en ontoerekeningsvatbaar zijn.
Ik vind het gewoon asociaal en ik ben het verder met je eens. Heel veel mensen mogen ander vervoer gaan regelen of wachten als je daar geduld voor hebt, omdat er iemand voor een trein springt.

Nog vervelender zijn de mensen die laat in de avond voor een trein springen
Oud 22-12-2008, 13:24
Verwijderd
Nja ik las deze week dat er bij het programma Korenslag van Henny Huisman een heel koor uit het programma werd geknipt omdat er een 24-jarig meisje uit dat koor voor de trein was gesprongen. Het koor kwam uit Vianen (Utrecht) dus dat zou best wel eens dat meisje kunnen zijn geweest dat in Baarn voor mijn trein sprong. Ik zou nu bijna geneigd zijn om te zeggen 'arm meisje ' maar ze is nog steeds egoïstisch en dom, dus zet er ipv 'lul' maar 'trut' voor in de plaats.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 13:48
marrel
marrel is offline
Roltrappen vind ik als ik alle tijd heb best realext, en met bagage helemaal Meestal zijn ze toch te smal om mensen in te halen dus dat maakt me niet zo veel uit als neit iedereen rechts houd. En als ik haast heb neem ik gewoon de trap!

Bij Oss ist ook regelmatig, er zijn wel meerdere "favoriete" lijnen om te springen. Kan niet helemaal bevatten waarom iemand zoiets zou doen maarja. Je houdt het ook niet tegen bah
Oud 22-12-2008, 13:52
Briseïs
Briseïs is offline
Roltrappen zijn om op te lopen.

Ik vind het ook altijd fucking irritant als mensen in de bus op de stoel aan het gangpad gaan zitten als het hardstikke druk is.
Oud 22-12-2008, 14:01
Nona
Nona is offline
Tsja, om nu te zeggen dat mensen die voor de trein springen dommer en egoïstischer zijn dan mensen die van een flat springen... In beide gevallen zijn er anderen die er bepaald niet blij mee zullen zijn. En zelfmoord in het algeheel egoïstisch noemen vind ik ook weer zo achterlijk, net of een ander moet leven om mij tevreden te stellen. Dat er mensen zijn die zich zo naar voelen dat ze liever dood zouden zijn vind ik heel rot, maar ik kan het niet veroordelen, tenzij het van die nep-pogingen zijn van ik slik zes pijnstillers en verwacht binnen vijf minuten dood te zijn. Dat is een dikke fail.

Overigens vind ik niet alleen mensen die stilstaan op roltrappen irritant, ik vind ook mensen die langzaam de trap op sjokken vervelend. Ik heb meestal een aardig tempo en ik houd echt niet van dat geslof. En het meest vervelende is dan ook nog dat die mensen meestal met minstens drie naast elkaar willen sloffen. Ja, ik zou dolgraag keihard die trap op rennen, helaas is dat meestal gewoon niet mogelijk.

Of mensen die plotseling stil gaan staan op een druk station, net in een doorgang. Of mensen met van die koffers of wieltjes die ze vlak voor je voeten slingeren in een poging je je nek te laten breken. Of vertraagde treinen, en voornamelijk gebrek aan informatie daarover. Er is zat irritant.
Oud 22-12-2008, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Tsja, om nu te zeggen dat mensen die voor de trein springen dommer en egoïstischer zijn dan mensen die van een flat springen... In beide gevallen zijn er anderen die er bepaald niet blij mee zullen zijn. En zelfmoord in het algeheel egoïstisch noemen vind ik ook weer zo achterlijk, net of een ander moet leven om mij tevreden te stellen. Dat er mensen zijn die zich zo naar voelen dat ze liever dood zouden zijn vind ik heel rot, maar ik kan het niet veroordelen, tenzij het van die nep-pogingen zijn van ik slik zes pijnstillers en verwacht binnen vijf minuten dood te zijn. Dat is een dikke fail.
Ja, van een flat springen is net zo stompzinnig. Anderen opzadelen met de gevolgen van je zelfmoord is gewoon egoïstisch. En die mensen zijn dan in de war of zo depressief dat ze er niet bij stilstaan, maar dan nog.

Mensen mogen van mij gerust zelfmoord plegen, maar maak er dan niet zo'n smurrie van. In bed met een zak over je hoofd is dan nog de beste optie, thuis waar niemand je ziet (behalve de vinder) en dat scheelt ook qua opruimwerk.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, van een flat springen is net zo stompzinnig. Anderen opzadelen met de gevolgen van je zelfmoord is gewoon egoïstisch. En die mensen zijn dan in de war of zo depressief dat ze er niet bij stilstaan, maar dan nog.

Mensen mogen van mij gerust zelfmoord plegen, maar maak er dan niet zo'n smurrie van. In bed met een zak over je hoofd is dan nog de beste optie, thuis waar niemand je ziet (behalve de vinder) en dat scheelt ook qua opruimwerk.
het klinkt zo afstandelijk, gezeur over mensen die zelfmoordplegen. Maar ik vind dat je het echt niet kunt maken, naar anderen. Je hoeft te leven voor anderen, maar als jij toch dood wilt, hoef je daar anderen geen traumatische ervaring bij te brengen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 14:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind die regel dus prima, ik vind alleen dat je je er niet aan hoeft te houden als het zo druk is dat iedereen toch wel stil staat. Ik had nog wel bedacht dat het ook uitmaakt waar de roltrappen heen gaan, want ik vind dat als je de trein uit komt, dat je dan de regel eerder zou moeten volgen omdat mensen dan misschien haast hebben met hun aansluiting. Hoewel, dan is het natuurlijk vaak juist erg druk
Oud 22-12-2008, 17:39
Verwijderd
mensen die niet doorlopen, voor de deur blijven staan in de metro (die beuk ik ook zonder schaamte en met gevloek omver) en in t gangpad gaan staan zodat er niemand meer bij kan terwijl er nog plek zat is, net als de tasopdestoel mensen die een kleine tas hebben in de spits, stel je verdomme niet aan... en roltrappen en trappen, gewoon langzaam sjokken rechts en links vrijhouden als je zelf geen haast hebt en op een trap lopen ook nog wel eens mensen de andere kant op, die willen er ook door...
en de reden dat t overal wel werkt behalve in nederland is omdat iedereen hier denkt dat ie boven de regels staat en alles kan maken want het is een vrij land. fucktards
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 17:47
Flijn
Flijn is offline
Ik ren meestal ook gewoon de trap op en af. Als ik met de roltrap ga sta ik rechts.

Wat me ergert bij het ov, vooral treinen: mensen die gelijk de trein indringen zodra de deuren open gaan, i.p.v. even te wachten tot mensen zijn uitgestapt. Ik kreeg laatst zelfs een snauw omdat ik de trein uitstapte en niet opzij dook voor iemand die kwam binnenstormen.
Oud 22-12-2008, 17:51
Nona
Nona is offline
Dat zijn altijd van die etters die in de tweede zitten en geschorst zijn, en dat dan stoer aan iedereen willen vertellen, luid smakkend op hun kauwgom. Die kunnen me niet minder schelen.

Ik had trouwens wel een keer dat iemand probeerde mij aan de kant te duwen om de metro in te komen, terwijl ik net uit wilde stappen. Maar ik zag het aankomen en liet me gewoon niet wegduwen, begon dat joch te giechelen. En het ergste was dat hij minstens 22 was.
Oud 22-12-2008, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Ik ren meestal ook gewoon de trap op en af. Als ik met de roltrap ga sta ik rechts.

Wat me ergert bij het ov, vooral treinen: mensen die gelijk de trein indringen zodra de deuren open gaan, i.p.v. even te wachten tot mensen zijn uitgestapt. Ik kreeg laatst zelfs een snauw omdat ik de trein uitstapte en niet opzij dook voor iemand die kwam binnenstormen.
ja idd, die mensen krijgen ook altijd de volle laag, ongeduldig klootjesvolk
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 17:59
Verwijderd
Rechts stilstaan verplichten inderdaad. (En dat kan wel Barabas. Gewoon een nationale verkeersregel/huisregel NS/ProRail.) En dan beboeten wie zich er niet aan houdt. Komt er weer geld binnen.
Citaat:
Ik vind het ook altijd fucking irritant als mensen in de bus op de stoel aan het gangpad gaan zitten als het hardstikke druk is.
Ik vind het irritant dat mensen naast je gaan zitten als je aan de raamkant zit. Dus ik zit altijd aan het gangpad, zij mogen lekker bij het raam gaan zitten anders.

Citaat:
mensen die niet doorlopen, voor de deur blijven staan in de metro (die beuk ik ook zonder schaamte en met gevloek omver)
Dat doe ik altijd bij idioten die voor de duer staan/naar binnen lopen voordat iedereen eruit is en zodoende in de weg staan.
Duwen en schelden.

Edit: dit laatste is al gezegd nu. ;x
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 18:49
Hanneke
Hanneke is offline
De roltrappen wat breder maken en een tijd er echt streng op toezien dat men rechts houdt zou misschien helpen. Ik weet niet, ik ga vrijwel nooit met de roltrap, liever de gewone trap

En ik vind het sowieso irritant als mensen naast me komen zitten in trein/bus/ov, maar als het zo druk is blijf ik meestal bij de deuren staan.
Oud 22-12-2008, 18:51
Verwijderd
Ja brr, vooral als ze een gesprek willen beginnen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 19:33
Verwijderd
Ik sta ook meestal bij de deuren.

Niet ov, maar wel verkeer, ik erger me ook aan automobilisten die niet afremmen als ze een zebrapad naderen. Meestal kijk ik dan de andere kant op en loop ik heel traag over het zebrapad.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 20:17
Verwijderd
Ik vind dat die regel ook geldt! Maar voor de mensen die hem niet kennen, neem ik de trap.

Wat ook irritant is: mensen die een opmerking over je maken, maar dat niet recht in je gezicht durven. Laatst was ik gewoon netjes aan het wachten voor de trein (tot iedereen was uitgestapt! ) en er stond een nogal lang echtpaar naast me (ik ben niet zo lang).

Vrouw tegen man: "Als je klein bent, heb je het maar makkelijk. Kun je zo voordringen"
Ik - lachend/niet serieus (we moesten toch wachten)- : "Dat valt nog tegen!"
Zij: "Je doet het anders aardig!"

Toen was ik zo geschokt dat ik bijna vergat in te stappen .
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 20:20
TopDrop
TopDrop is offline
lelijke, luidruchtige, oude, zenuwachtige, ongeduldige, arrogante, verlepte, langzame, instabiele, wiebelende, harde muziek luisterende en bellende mensen moeten verbannen worden uit het openbaar vervoer. in feite komt dat neer op dat de incidentele leuke terugglimlachende chick nog wel bij mij in de coupe mag. de rest gaat maar FIETSEN ofzo. opzouten.
Oud 22-12-2008, 21:19
AzN
AzN is offline
Ik vind 't altijd zo irritant dat er bij iedere treinstation wordt omgeroepen bij welke stations er nog gestopt gaat worden, vooral als ik in 'n stoptrein zit en als de machinist in 'n overdreven vrolijke bui is. Ik begrijp wel dat 't nodig is, maar als je 'n flink eind mee moet, begin dat op 'n gegeven moment toch wel op je zenuwen te werken...

Ik heb zelfs 'n keertje meegemaakt dat hij de omroep telkens in 't Engels ging herhalen .
Oud 22-12-2008, 22:05
TopDrop
TopDrop is offline
owja, dat is ook zo hinderlijk hele verhalen dat ze houden. "dames en heren, station gouda, hier kunt u overstappen voor de richtingen <ratel> alsmede voor de richtingen <ratel>. deze treinen vertrekken van <perron> om <tijd>. tevens vertrekt aan de overzijde van het perron de trein naar <stad>, welke eerder in utrecht is dan deze stoptrein. etc. bla. ik zal even kort herhalen wat ik net gezegd heb. *herhaalt het hele tyfusverhaal nog een keer*. maar nu eerst station gouda. vergeet bij het uitstappen uw eigendommen niet. maar nu eerst station gouda."

terwijl een andere conducteur gewoon "gouda" omroept. ZO KAN HET OOK JA.
Oud 22-12-2008, 22:23
Laisve
Laisve is offline
Mensen die tegenover je gaan zitten en daarmee je beenruimte wegnemen terwijl ze net zo goed op de stoel schuin tegenover me hadden kunnen nemen
Oud 22-12-2008, 22:56
Tink*
Tink* is offline
Ik hou ook niet zo van mensen die voor de trein springen. Ik was toen bijna te laat voor een begrafenis omdat ik om moest reizen daardoor. Dat vind ik best erg, dat ze niet nadenken over wat voor traumatische ervaringen ze mensen aandoen en dat mensen ook te laat kunnen komen door hen voor belangrijke dingen. Dus egoïstisch.

Ik vind het altijd zo vervelend als mensen hun hele lading bagage naast zich neerzetten op stoelen terwijl het druk is en dan zuchtend alles gaan verplaatsen als mensen vragen of ze er mogen zitten. Ja doh, dat kan je toch zien. En idd die voetruimte. En ik hou ook niet zo van mensen naast me, ik ben ook altijd de sjaak want blijkbaar heb ik een gezicht dat zegt 'joehoe er is geen plek meer over waar je alleen kan zitten dus kijk naar mij want ik ben lief dus is het leuk om naast mij te zitten!' Terwijl overal in de bus nog plek is naast iemand anders.

Oh en gruwelijk vervelend zijn mensen die zich bemoeien met een gesprek tussen twee mensen die duidelijk bij elkaar horen. Dat je meeluistert oké, maar alsjeblieft doe dan nog alsof en ga je er niet mee bemoeien.
Oud 22-12-2008, 23:06
TopDrop
TopDrop is offline
ik ga tegenwoordig maar aan de gangpad kant zitten van 2 stoelen. dan niet perse al mn meuk op de stoel naast me gooien, maar mensen moeten wel vragen of ze naast me mogen zitten. en daarbij voel ik me altijd ontzettend opgesloten als ik bij het raam zit en er zit iemand naast me en ik kan er helemaal niet meer uit ;x als ik bij het gangpad zit, kan ik tenminste zelf opstaan bij het station waar ik eruit moet zonder het te moeten vragen.
Oud 23-12-2008, 09:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik vind 't altijd zo irritant dat er bij iedere treinstation wordt omgeroepen bij welke stations er nog gestopt gaat worden, vooral als ik in 'n stoptrein zit en als de machinist in 'n overdreven vrolijke bui is. Ik begrijp wel dat 't nodig is, maar als je 'n flink eind mee moet, begin dat op 'n gegeven moment toch wel op je zenuwen te werken...

Ik heb zelfs 'n keertje meegemaakt dat hij de omroep telkens in 't Engels ging herhalen .
Ja, dat ze soms alles omroepen, vind ik niet zo erg, maar als ze het dan ook nog eens in het Engels gaan doen (terwijl de trein niet eens naar Schiphol gaat), dat vind ik zo irritant. Maar laatst zei een conducteur: "Vergeet niet uw eigendommen. Behalve de flessen wijn uit het kerstpakket, die kunt u aan de conducteurs geven." oid en dat vond ik op zich wel grappig, maar daarna keek hij zo van: "Zo hé, hoorden jullie mij daar iets grappigs zeggen" en toen vond ik het wat minder
Oud 24-12-2008, 11:27
Martiño
Martiño is offline
Ik ga altijd aan de raamkant zitten, want dan kan ik een beetje leunen op het raam en even slapen.
Het is dan wel heel irritant als je om kwart over zes in Eindhoven in de trein bent gestapt waar alle medereizigers nog lief en stil zijn, en je dan bij Den Bosch komt en je van die enorm irritante sukkels van middelbare leeftijd instappen die heel luidruchtig zijn en het over sport en het gezin en hun saaie baan hebben zodat ik wakker word.

En ik stoor me ook enorm aan die pathetische figuren die 's ochtends niks beters te doen hebben dan door de tram lopen en aan iedereen te vragen "of ze misschien Spits! lezers zijn?".
Oud 24-12-2008, 14:22
Verwijderd
Mobieltjes op volume tien en dan kutmuziek luisteren, .
Met citaat reageren
Oud 24-12-2008, 15:06
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
Zelfs geweldige muziek klinkt kut als het uit een mobieltje komt
Met citaat reageren
Oud 24-12-2008, 16:40
Verwijderd
Mja, voordringende mensen, mensen die denken dat iedereen voor ze moet wijken, de weg/trap blokkeren, giebelende studentes, breezers, Anita's en Guido's die hard praten en bellen, vooral in de stiltecoupe. Mensen die een hele vierzit claimen door overal tassen, jassen en benen op te leggen als het druk is.
Gisteren zat er een man te roken in de trein. Toen kreeg hij straf van de conductrice. Maar dat vond ik niet ergerlijk maar wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2008, 17:11
Fantôme
Fantôme is offline
ik loop meestal op de roltrap. als ik sta, doe ik dit wel aan de rechterkant ja.
Mensen die dat niet doen (en als het druk is) vind ik wel irritant maar als ik haast heb en niet door kan lopen omdat er veel mensen op de roltrap stilstaan en ik de trein mis, baal ik daarvan, maar vind ik het wel mn eigen schuld.

In het openbaar vervoer erger ik me wel eens aan mensen die uitgebreid zitten te eten in de trein (patat en andere snacks) en dan al die bakjes en zakken op de grond en stoelen laten liggen en weggaan.
Oud 24-12-2008, 17:11
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
+ dat
Oud 24-12-2008, 18:02
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ergerde me rot omdat er pas geleden een stel kutrevo's naast mij zaten inde bus... En ze zitten nog bij mij op school ook (opzich is dat wel logisch met een refoschool, maarja..) En ze hadden een hele zak vol kiploempia's die ze in de bus op gingen eten, voor mijn neus En de heule bus meurde naar de kip en daar zat ik dan een halfuur lang naast jah
Oud 24-12-2008, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Ik ergerde me rot omdat er pas geleden een stel kutrevo's naast mij zaten inde bus... En ze zitten nog bij mij op school ook (opzich is dat wel logisch met een refoschool, maarja..) En ze hadden een hele zak vol kiploempia's die ze in de bus op gingen eten, voor mijn neus En de heule bus meurde naar de kip en daar zat ik dan een halfuur lang naast jah
Offtopic: Waarom zit je als niet-refo op een refoschool?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2008, 18:12
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Offtopic: Waarom zit je als niet-refo op een refoschool?
Offtopic: Omdat mijn ouders dat wilde en omdat ik dat was tot halverwege de eerste klas
Reageren

Regels voor berichten