Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben het wel met je eens dat het fijner zou zijn voor jou (en voor genoeg anderen, waarschijnlijk) als íedereen zich aan die 'regel' houdt. Alleen kun je die mensen niet dwingen, vind ik. Dus als jij zeker wilt zijn dat je je overstap redt dan zou je inderdaad een trein eerder moeten vertrekken. 't Is niet eerlijk, maar so be it. Je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen rekening met je houdt.
|
![]() |
|
Er was iemand voor de trein gesprongen tussen Roermond en Weert. Toen ik in de trein stapte in Sittard kwamen ze erachter dat mijn trein (die uit Maastricht kwam
![]() Er was zelfs een meisje aan het huilen, omdat ze niet op tijd in Tilburg kon zijn voor iets belangrijks ![]()
|
Oja, omdat ik het onderwerp van de dag een beetje heb overgeslagen, zal ik toch maar even de vragen beantwoorden. Ik ga eigenlijk altijd met de trap en als ik met de roltrap ga, loop ik het liefste, want dat gaat sneller. Zelfs als ik een backpack van 20 kg om heb hangen, ga ik nog met de trap
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Verbeterd!
![]() Over de treinspringers. Ik vind mensen die voor meen trein springen dom, egoistisch, zielig en gemeen. Ik snap niet waarom iemand voor een trein zal springen, ongeacht of iemand zelfmoord wil plegen. ![]() |
![]() |
|
Ik heb een keer de man die naast me op de trein stond te wachten voor de trein zien springen
![]() Gelukkig heeft die man het overleefd en had ie volgens mij nog niet eens een schrammetje. Je moet dus niet voor de trein springen bij een vol perron en als de trein al aan het afremmen is.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nog vervelender zijn de mensen die laat in de avond voor een trein springen ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Nja ik las deze week dat er bij het programma Korenslag van Henny Huisman een heel koor uit het programma werd geknipt omdat er een 24-jarig meisje uit dat koor voor de trein was gesprongen. Het koor kwam uit Vianen (Utrecht) dus dat zou best wel eens dat meisje kunnen zijn geweest dat in Baarn voor mijn trein sprong. Ik zou nu bijna geneigd zijn om te zeggen 'arm meisje
![]() |
![]() |
|
Roltrappen vind ik als ik alle tijd heb best realext, en met bagage helemaal
![]() Bij Oss ist ook regelmatig, er zijn wel meerdere "favoriete" lijnen om te springen. Kan niet helemaal bevatten waarom iemand zoiets zou doen maarja. Je houdt het ook niet tegen ![]()
|
Tsja, om nu te zeggen dat mensen die voor de trein springen dommer en egoïstischer zijn dan mensen die van een flat springen... In beide gevallen zijn er anderen die er bepaald niet blij mee zullen zijn. En zelfmoord in het algeheel egoïstisch noemen vind ik ook weer zo achterlijk, net of een ander moet leven om mij tevreden te stellen. Dat er mensen zijn die zich zo naar voelen dat ze liever dood zouden zijn vind ik heel rot, maar ik kan het niet veroordelen, tenzij het van die nep-pogingen zijn van ik slik zes pijnstillers en verwacht binnen vijf minuten dood te zijn. Dat is een dikke fail.
Overigens vind ik niet alleen mensen die stilstaan op roltrappen irritant, ik vind ook mensen die langzaam de trap op sjokken vervelend. Ik heb meestal een aardig tempo en ik houd echt niet van dat geslof. En het meest vervelende is dan ook nog dat die mensen meestal met minstens drie naast elkaar willen sloffen. Ja, ik zou dolgraag keihard die trap op rennen, helaas is dat meestal gewoon niet mogelijk. Of mensen die plotseling stil gaan staan op een druk station, net in een doorgang. Of mensen met van die koffers of wieltjes die ze vlak voor je voeten slingeren in een poging je je nek te laten breken. Of vertraagde treinen, en voornamelijk gebrek aan informatie daarover. Er is zat irritant. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen mogen van mij gerust zelfmoord plegen, maar maak er dan niet zo'n smurrie van. In bed met een zak over je hoofd is dan nog de beste optie, thuis waar niemand je ziet (behalve de vinder) en dat scheelt ook qua opruimwerk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vind die regel dus prima, ik vind alleen dat je je er niet aan hoeft te houden als het zo druk is dat iedereen toch wel stil staat. Ik had nog wel bedacht dat het ook uitmaakt waar de roltrappen heen gaan, want ik vind dat als je de trein uit komt, dat je dan de regel eerder zou moeten volgen omdat mensen dan misschien haast hebben met hun aansluiting. Hoewel, dan is het natuurlijk vaak juist erg druk
![]()
|
![]() |
|
Verwijderd
|
mensen die niet doorlopen, voor de deur blijven staan in de metro (die beuk ik ook zonder schaamte en met gevloek omver) en in t gangpad gaan staan zodat er niemand meer bij kan terwijl er nog plek zat is, net als de tasopdestoel mensen die een kleine tas hebben in de spits, stel je verdomme niet aan... en roltrappen en trappen, gewoon langzaam sjokken rechts en links vrijhouden als je zelf geen haast hebt en op een trap lopen ook nog wel eens mensen de andere kant op, die willen er ook door...
en de reden dat t overal wel werkt behalve in nederland is omdat iedereen hier denkt dat ie boven de regels staat en alles kan maken want het is een vrij land. fucktards ![]() |
![]() |
|
Ik ren meestal ook gewoon de trap op en af. Als ik met de roltrap ga sta ik rechts.
Wat me ergert bij het ov, vooral treinen: mensen die gelijk de trein indringen zodra de deuren open gaan, i.p.v. even te wachten tot mensen zijn uitgestapt. Ik kreeg laatst zelfs een snauw omdat ik de trein uitstapte en niet opzij dook voor iemand die kwam binnenstormen. ![]()
|
Dat zijn altijd van die etters die in de tweede zitten en geschorst zijn, en dat dan stoer aan iedereen willen vertellen, luid smakkend op hun kauwgom.
![]() Ik had trouwens wel een keer dat iemand probeerde mij aan de kant te duwen om de metro in te komen, terwijl ik net uit wilde stappen. Maar ik zag het aankomen en liet me gewoon niet wegduwen, begon dat joch te giechelen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Rechts stilstaan verplichten inderdaad. (En dat kan wel Barabas.
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Duwen en schelden. ![]() Edit: dit laatste is al gezegd nu. ;x |
![]() |
|
De roltrappen wat breder maken en een tijd er echt streng op toezien dat men rechts houdt zou misschien helpen.
![]() ![]() En ik vind het sowieso irritant als mensen naast me komen zitten in trein/bus/ov, maar als het zo druk is blijf ik meestal bij de deuren staan. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind dat die regel ook geldt! Maar voor de mensen die hem niet kennen, neem ik de trap.
![]() Wat ook irritant is: mensen die een opmerking over je maken, maar dat niet recht in je gezicht durven. Laatst was ik gewoon netjes aan het wachten voor de trein (tot iedereen was uitgestapt! ![]() Vrouw tegen man: "Als je klein bent, heb je het maar makkelijk. Kun je zo voordringen" Ik - lachend/niet serieus (we moesten toch wachten)- : "Dat valt nog tegen!" Zij: "Je doet het anders aardig!" ![]() Toen was ik zo geschokt dat ik bijna vergat in te stappen ![]() |
![]() |
|
lelijke, luidruchtige, oude, zenuwachtige, ongeduldige, arrogante, verlepte, langzame, instabiele, wiebelende, harde muziek luisterende en bellende mensen moeten verbannen worden uit het openbaar vervoer. in feite komt dat neer op dat de incidentele leuke terugglimlachende chick nog wel bij mij in de coupe mag. de rest gaat maar FIETSEN ofzo. opzouten.
|
Ik vind 't altijd zo irritant dat er bij iedere treinstation wordt omgeroepen bij welke stations er nog gestopt gaat worden, vooral als ik in 'n stoptrein zit en als de machinist in 'n overdreven vrolijke bui is. Ik begrijp wel dat 't nodig is, maar als je 'n flink eind mee moet, begin dat op 'n gegeven moment toch wel op je zenuwen te werken...
Ik heb zelfs 'n keertje meegemaakt dat hij de omroep telkens in 't Engels ging herhalen ![]()
|
owja, dat is ook zo hinderlijk
![]() terwijl een andere conducteur gewoon "gouda" omroept. ZO KAN HET OOK JA.
|
Mensen die tegenover je gaan zitten en daarmee je beenruimte wegnemen terwijl ze net zo goed op de stoel schuin tegenover me hadden kunnen nemen
![]()
|
Ik hou ook niet zo van mensen die voor de trein springen. Ik was toen bijna te laat voor een begrafenis omdat ik om moest reizen daardoor. Dat vind ik best erg, dat ze niet nadenken over wat voor traumatische ervaringen ze mensen aandoen en dat mensen ook te laat kunnen komen door hen voor belangrijke dingen. Dus egoïstisch.
Ik vind het altijd zo vervelend als mensen hun hele lading bagage naast zich neerzetten op stoelen terwijl het druk is en dan zuchtend alles gaan verplaatsen als mensen vragen of ze er mogen zitten. Ja doh, dat kan je toch zien. En idd die voetruimte. En ik hou ook niet zo van mensen naast me, ik ben ook altijd de sjaak want blijkbaar heb ik een gezicht dat zegt 'joehoe er is geen plek meer over waar je alleen kan zitten dus kijk naar mij want ik ben lief dus is het leuk om naast mij te zitten!' Terwijl overal in de bus nog plek is naast iemand anders. Oh en gruwelijk vervelend zijn mensen die zich bemoeien met een gesprek tussen twee mensen die duidelijk bij elkaar horen. Dat je meeluistert oké, maar alsjeblieft doe dan nog alsof en ga je er niet mee bemoeien.
|
ik ga tegenwoordig maar aan de gangpad kant zitten van 2 stoelen. dan niet perse al mn meuk op de stoel naast me gooien, maar mensen moeten wel vragen of ze naast me mogen zitten. en daarbij voel ik me altijd ontzettend opgesloten als ik bij het raam zit en er zit iemand naast me en ik kan er helemaal niet meer uit ;x als ik bij het gangpad zit, kan ik tenminste zelf opstaan bij het station waar ik eruit moet zonder het te moeten vragen.
||
Citaat:
![]()
|
Ik ga altijd aan de raamkant zitten, want dan kan ik een beetje leunen op het raam en even slapen.
![]() Het is dan wel heel irritant als je om kwart over zes in Eindhoven in de trein bent gestapt waar alle medereizigers nog lief en stil zijn, en je dan bij Den Bosch komt en je van die enorm irritante sukkels van middelbare leeftijd instappen die heel luidruchtig zijn en het over sport en het gezin en hun saaie baan hebben zodat ik wakker word. ![]() En ik stoor me ook enorm aan die pathetische figuren die 's ochtends niks beters te doen hebben dan door de tram lopen en aan iedereen te vragen "of ze misschien Spits! lezers zijn?". ![]()
|
Verwijderd
|
Mja, voordringende mensen, mensen die denken dat iedereen voor ze moet wijken, de weg/trap blokkeren, giebelende studentes, breezers, Anita's en Guido's die hard praten en bellen, vooral in de stiltecoupe. Mensen die een hele vierzit claimen door overal tassen, jassen en benen op te leggen als het druk is.
Gisteren zat er een man te roken in de trein. Toen kreeg hij straf van de conductrice. Maar dat vond ik niet ergerlijk maar wel grappig. |
![]() |
|
ik loop meestal op de roltrap. als ik sta, doe ik dit wel aan de rechterkant ja.
Mensen die dat niet doen (en als het druk is) vind ik wel irritant maar als ik haast heb en niet door kan lopen omdat er veel mensen op de roltrap stilstaan en ik de trein mis, baal ik daarvan, maar vind ik het wel mn eigen schuld. In het openbaar vervoer erger ik me wel eens aan mensen die uitgebreid zitten te eten in de trein (patat en andere snacks) en dan al die bakjes en zakken op de grond en stoelen laten liggen en weggaan.
|
Ik ergerde me rot omdat er pas geleden een stel kutrevo's naast mij zaten inde bus... En ze zitten nog bij mij op school ook (opzich is dat wel logisch met een refoschool, maarja..) En ze hadden een hele zak vol kiploempia's die ze in de bus op gingen eten, voor mijn neus
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|