Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2008, 13:59
Roel_91
Roel_91 is offline
Hallo,
Laat ik me even voorstellen. Ik ben Roel en zit op Havo 4 op het Sintermeerten College.
Twee weken geleden had ik schoolexamen week. Vandaag kreeg ik geschiedenis terug.
Een 5.9 was het, dus ik dacht nouja netjes volgende keer beter. Opeens bleek dat de lerares het punt verkeerd had opgeschreven en het een 4.9 moest zijn. Heb ik nu dus een 4.9 of heb ik het recht om te zeggen dat ze een 5.9 op had geschreven en tot dat het punt is?

Alvast bedankt,

Roel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2008, 14:03
wallflower
wallflower is offline
Dat lijkt me niet. Ze kunnen je niet opeens een voldoende gaan geven als je onvoldoende gepresteerd hebt, dat mag gewoon niet. Het enige wat zou kúnnen is je schoolexamen overdoen, maar het lijkt me heel sterk dat dat gebeurt.
Oud 24-10-2008, 14:32
Verwijderd
Nouja, bij mij op de middelbare school maakte ze de cijfers alleen maar hoger, niet lager ook al was het een fout van de docent. Je kan het eens met een andere docent bespreken, die weet vast wat het meest tactische is om te doen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 18:45
blablatje
blablatje is offline
Op zich staat je docente in haar recht, maar het is wel lullig. Op school hoort een overzicht met schoolregels te zijn, sommige scholen hebben de regel dat een cijfer niet verlaagd mag worden nadat het aan de leerling bekend is gemaakt, dus zoek dat eens op. Is die regel er niet, dan kun je het beste rustig aan haar uitleggen dat je nu wel erg teleurgesteld bent en dat je, als je eerder wist dat je een onvoldoende had, daar rekening mee had gehouden (door beter je best te gaan doen bijvoorbeeld). Als ze niet wil toegeven, dan heb je pech, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 23:01
QWERTYNOPL
QWERTYNOPL is offline
wat lullig zeg, heel flauw.
Ik vind als zij een fout heeft gemaakt dat ze jou fout moet vergeven >: )
maarja, Impsiepuh heeft zij wel gelijk maar het is gewoon te lullig voor worden
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 23:26
Daboman
Daboman is offline
Tja als het toch een 4,9 is, is het een 4,9. Als je de herkansing gemist hebt omdat je dacht dat je een voldoende had, zou je hem wel over moeten kunnen doen lijkt me, omdat je niet hebt kunnen herkansen door een fout van de school. Maar goed, de regels voor herkansing verschillen per school geloof ik.
Oud 06-11-2008, 23:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nouja, bij mij op de middelbare school maakte ze de cijfers alleen maar hoger, niet lager ook al was het een fout van de docent. Je kan het eens met een andere docent bespreken, die weet vast wat het meest tactische is om te doen.
Apart. Een school zou toch behoorlijk in verlegenheid worden gebracht als bij een controle op schoolexamens ineens andere cijfers gehaald blijken te zijn dan aan de inspectie gemeld
Oud 07-11-2008, 07:47
Verwijderd
Citaat:
Apart. Een school zou toch behoorlijk in verlegenheid worden gebracht als bij een controle op schoolexamens ineens andere cijfers gehaald blijken te zijn dan aan de inspectie gemeld
Natuurlijk, maar het scheelde vaak maar een paar tienden en daar kwam je dan zelf nog achter ook. Dan telde je de punten na bij het uitdelen van de toets en was het lager dan wat er boven stond. Niemand die daarvoor terug gaat, alleen als het andersom is. En zo ontzettend vaak kwam het nu ook weer niet voor
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 11:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
Natuurlijk, maar het scheelde vaak maar een paar tienden en daar kwam je dan zelf nog achter ook. Dan telde je de punten na bij het uitdelen van de toets en was het lager dan wat er boven stond. Niemand die daarvoor terug gaat, alleen als het andersom is. En zo ontzettend vaak kwam het nu ook weer niet voor
Dat is toch wat anders? Dan besluit jij er niet mee terug te gaan (logisch) en blijft de docent in onwetendheid.
Oud 07-11-2008, 17:27
Nona
Nona is offline
Volgens mij was bij ons ook de regel dat cijfers niet verlaagd mochten worden. Dan ging het natuurlijk vrijwel nooit om het herstellen van fouten, maar eerder om de normering aanpassen (die mocht niet achteraf strenger) of het alsnog goed rekenen van vragen die onduidelijk bleken.
Reageren

Regels voor berichten